Spørgeskema - internationalt forskningsprojekt

Jeg ved ikke mere end, der der står i opslaget :slight_smile:
VH
Susanne

Københavns Universitet ønsker jeres hjælp til at nå ud til danske hunde- og katteejere, på vegne af et internationalt forskningsprojekt.

Forskningsprojektet undersøger forholdet mellem kæledyr og deres ejere - og helt specifikt hunde og katte. Forskningsprojektet er ledet af den svenske forsker Therese Rehn (Swedish University of Agricultural Sciences) og amerikanske forsker James Serpell (University of Pennsylvania School of Veterinary Medicine).

De har udviklet et spørgeskema til katte- og hundeejere, hvor Danmark er ét af de 36 lande inkluderet i undersøgelsen.

Vi håber, at I vil have mulighed for at nå ud til hunde- og katteejerne, ved at lægge spørgeskemaet på jeres hjemmeside og/eller eksempelvis facebookgruppe. Det er selvfølgelig helt op til jer.

Vi håber, at I vil hjælpe os med at indsamle data til dette spændende nye forskningsprojekt!

Perioden for indsamling af data er fra januar til og med marts måned 2020.

Link til spørgeskema for katteejere: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=XZ9TTK5JJJ3N

Link til spørgeskema for hundeejere: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=92NQY672S131

Skriv endelig til Björn Forkman ([email protected]), hvis der skulle være nogle spørgsmål.

Med venlig hilsen

Björn Forkman og Mette Rosca fra Københavns Universitet.

1 Synes om

Hermed besvaret. Men de skulle nok lige have kigget opsætningen igennem for fejl, inden de sendte det ud. Der er et tomt spørgsmål og manglende svarkategorier et par steder… Nå men det kan du jo ikke gøre for Susanne. Jeg er bare arbejdsskadet med at den slags altså skal bære i orden, inden man sender ud :wink:

3 Synes om

Helt enig, synes du skal sende dem en mail om det :slight_smile:

Jeg er nået til 6/11… Bliver de ved med at være lige underlige?

Altså jeg har ingen anelse om det, for jeg opgav allerede på side 1 :wink: Men jeg fornemmer at de nok ikke får såååå mange svar, som de havde kunnet få med en anden indfaldsvinkel. Så må de jo lære lidt af det :slight_smile:
VH
Susanne

Ja

Jeg valgte at blive ved for netop at modbevise at folk med mange katte har brug for den slags emotionel støtte, som de åbenbart tror…

2 Synes om

Jeg tror, de har lavet et spørgeskema til hunde og så kørt en søg og erstat med kat. Det har de gjort på engelsk, og så har Google oversat til dansk.

Det er godt nok underligt hele vejen igennem. Og ja, så er der jo de regulære fejl. Det er svært at tage helt seriøst. Men jeg har også kæmpet mig igennem det hele :slight_smile:

Det kunne godt forklare spørgsmålet, om man følte sig beskyttet, fordi man havde sin kat … :gruble:
Jeg opgav … :surrender:

3 Synes om

Jeg opgav også, men jeg holdt ud til slutningen af side 2.

Stalkede lige forfatteren og han er professor på KU.Sund - hmmm nu syntes jeg godt mine skattepenge kunne blive brugt bedre end til denne slags forskning. Virker ualmindelig langt ude de spørgsmål.

Ja jeg føler mig beskyttet af mine katte ----- hmmmm tror de det er tiger og løver vi holder? :wink:

det virker meget som en “copy-paste” fra hund :hoho:

Nå, jeg har skrevet til dem… de bliver sikkert ikke begejstrede, men det bliver jeg såmænd heller ikke når der dumper uopfordret og tydeligt masseudsendt mail ned i min private mailboks…

" Jeg har delt jeres spørgeskema på Jydsk Racekatte Klubs FB samt på det åbne forum Kattegale. Det får sønderlemmende kritik, og jeg må indrømme at det er en af de gange jeg selv har smidt håndklædet i ringen og opgivet. Fordi helt ærligt:
“Min kat opmuntrer mig til at gå efter mine mål og fremtidige planer.” og “Jeg føler mig beskyttet af min kat.”
Hvor bat shit crazy mon forfatterne mener vi som almindelige mennesker og katteejere er? Jeg har noteret mig flere reaktioner hvor folk har opgivet eller er stødt over spørgsmålenes karakter. Og en enkelt kommenterer “Der er et tomt spørgsmål og manglende svarkategorier et par steder…”

Jeg håber I får noget ud af skemaet, men umiddelbart er det svært at få folk til at tage det helt alvorligt."

VH
Susanne

11 Synes om

Der er netop en som har svaret inde på jyrak FB at spørgsmålene giver mening for hende som ejer af en terapikat.

Så måske er skema lavet til at finde ud af om man bruger sin hund/kat som en terapi hund/kat og at det så derfor ikke giver mening for os som ikke har kat på den baggrund.

Men hvis det er det som er formålet med skema, så er der godt nok en del som er lost in translation :wink:

For dem som ikke lige kender til terapikatte så kan der læses lidt mere om det her Katteterapi: 5 fordele ved at leve med katte - Udforsk Sindet

2 Synes om

Må indrømme at jeg også opgav. Fik udfyldt omkring 60% og så orkede jeg ikke mere. Af samme grund som jer andre, der var for mange spørgsmål jeg ikke følte gav mening.

Jeg opgav også. Jeg syntes spørgsmålene blev for fjollede.

Jeg fuldførte, men syntes også det var nogle gevaldige fjollede spørgsmål. Så gad vide hvad de kan bruge svarerne til :rofl:

4a. Jeg kan fortælle min kat hvad den skal gøre.
Ja! Det kan jeg da i hvert fald! Det er bare ikke sikkert den er enig…

1a. Min kat ved at det er mig der bestemmer i forholdet.
Ja, DET gør den. Og den er flintrende ligeglad, for den er jo en kat…

5 Synes om

Så langt tror jeg ikke, jeg nåede - men hvis, har jeg helt sikkert kategoriseret det som Ekstremt vigtigt… :smirk:

:joy: blev nys’ gad ellers ikke bruge min tid på det efter at have læst jeres kommentar og korrekt - jeg orker ikke!!! Det er da vildt underlige spørgsmål :see_no_evil:

Det er trods alt nogen af de mere rationelle spørgsmål. Jeg synes, det bliver en hel del værre senere, når man bliver spurgt til, om man har konflikter med sin kat :rolleyes: