[quote=Pil;63178]Det er rigtigt, at der ikke er så mange katte på et TICA-show. Til gengæld har kattene, som opnår Finals, rent faktisk slået alle deres konkurrenter i direkte dyst, i stedet for bare at slå et lille udvalg hos en dommer. Og de har slået både hanner og hunner.
Sidst jeg var på FIFe-show var i Helsinge, hvor jeg medbragte en ung voksen MCO-pige. Vi var hos Ulrike Wahl, og jeg har lige fundet kataloget frem for at tælle, hvor mange katte man egentlig skulle slå dér for at blive NOM. Ulrike havde i alt til bedømmelse: FIRE semilanghårshunkatte! Her skal man altså bare blive bedst af fire, så har man en NOM… Jeg ved ikke, hvor mange katte din omtalte finalekat har slået, men jeg gætter på, at det var mere end fire? 
Jeg kan jo regne ud da hun havde MCO killinger og en voksen dreng at hun har været oppe imod lige så mange som jeg selv. Og som jeg sagde til de 2 af dem der ringede, jeg følte kvaliteten var i top, 
Nu vil nogen måske sige, at det ikke er rimeligt og repræsentativt, at Ulrike ikke havde flere hunner. Men det er faktisk ret almindeligt, at dommerne ikke har særligt mange katte - hun havde endvidere FEM hanner, TO hunkastrater, FIRE hankastrater, FEM ungdyr og NI killinger.
Flavia Capra havde, til sammenligning, TO semilanghårshunner, TO hanner, TRE hunkastrater, SYV hankastrater, SYV ungdyr og FEM killinger. Det var altså konkurrencens sammensætning dén dag, men der er vel ikke nogen, som begynder at påstå, at disse kattes BIV og NOM er værdiløse, fordi der ikke var flere katte? :?[/quote]
Nej jeg tror ikke nogen vil sætte spørgsmålstegn ved en Fife afgørelse heller ikke hvis der kun skulle være samme antal katte

Men om før sagt så ønsker jeg at du forklarer som du gør, for du har fortand på Tiga og det har jeg ikke, men det kan være jeg får det hen af vejen -LOL