Spørgsmål andgående Tika udstillingen

Jeg har fået mange henvendelser fra andre der deltog i Tika udtillingen. :?

De tror fejlagtigt at jeg er prof i Tika, dette var mit 2 show -høhø

Jeg tænkte at vi kunne tage dem herinde da jeg ved at der er en del der kan bevare dem. :smiley:

De reultater kattene fik i weekenden kommer de på en mail hvor man så kan regitrere dem :?

Hvordan var standarten på kattene der deltog :?
Var den dårligere end på en Fife udstilling :?

Er man medlem af Tika gennem den danske klub eller skal man også meldes ind i Tika i Tykland :?

Karen jeg er alt for træt til at svare nu… men vil gerne prøve at huske at svare de af spørgsmålene jeg kan i morgen :o

Aii svarer sgi alligevel nu :smiley:

[quote=Karen P;62668]Jeg har fået mange henvendelser fra andre der deltog i Tika udtillingen. :? De tror fejlagtigt at jeg er prof i Tika, dette var mit 2 show -høhø

Ja men hvis man vil vide noget må man jo spørge dem man tror der ved noget -høhø

Jeg tænkte at vi kunne tage dem herinde da jeg ved at der er en del der kan bevare dem. :smiley:

De reultater kattene fik i weekenden kommer de på en mail hvor man så kan regitrere dem :?

Hvis katten har mulighed for at få en titel vil man få et brev om at man kan søge den og den titel på katten. Alternativt kan man jo selv registrere den og søge den titel man kan regne sig frem til. Der er skema til det hele på www.ticaeo.com - og man kan enten maile eller faxe til dem -thumbs Killinger får dog ikke titler.

Endelig skal man huske at hvis samme kat skal deltage i sit 2. TICA show, så skal den registreres inden 2. show -thumbs

Hvordan var standarten på kattene der deltog :?
Var den dårligere end på en Fife udstilling :?

Aner det ikke - men hørte da kun positiv udmeldinger fra dommerne - og med den konkurrence der var fra garvede udenlandske udstillere, så kan vi vist godt være stolte af det der blev præsenteret for dem -thumbs

Er man medlem af Tika gennem den danske klub eller skal man også meldes ind i Tika i Tykland :?

Det kommer an på hvilket medlemskab man ønsker !

Viking Cats er en interesse-klub under “hoved” TICA og er altså pt. ikke der man registrerer stamnavn, killinger m.m. Men er stedet hvor vi “mødes”, holdes underrettet, laver medlemsmøder, foredrag m.m. Viking Cats show afhænger af Jeres støtte - ingen støtte - ingen shows -thumbs

Ønsker man stemmeret - om TICA og om ens race - så skal man melde sig ind i “hoved” TICA dvs via www.ticaeo.com Så får man et blad (der dog ikke er noget særligt synes jeg) - men vigtigst af alt stemmeret til alle vedtagelser i TICA og en stemmeret i racekommiteerne (for mit vedkommende hos Maine Coon racen).

Det er ikke særlig dyrt hverken at være med i Viking Cats eller “hoved” TICA -thumbs

Endelig er der stamnavns registrering samt registrering af kuld - og det foregår også via “hoved” TICA - dvs via www.ticaeo.com -thumbs

[/quote]

Håber det er rigtigt hvad jeg har skrevet - ellers må Pil træde til -høhø

De ikke-registrerede katte, som deltog på week-end’ens udstilling, vil modtage et brev fra TICA (i USA) med oplysning om, hvordan man registrerer katten.

[quote=Karen P;62668]Hvordan var standarten på kattene der deltog :?
Var den dårligere end på en Fife udstilling :?[/quote]

Standarden var, som de katte der deltog. Man kan med andre ord se kataloget igennem og finde ud af hvilke andre udstillinger kattene er blevet præmieret på, hvis man gider.

Jeg synes, at standarden på de udstillede katte over én kam var et lille nøk bedre end på en gennemsnitlig dansk FIFe-udstilling; jeg så ikke så mange G- eller MG-katte, som jeg plejer. Og jeg så faktisk alle kattene, derfra hvor jeg sad. :stuck_out_tongue:

Medlemskab i Viking Cats er ikke det samme som medlemskab i TICA (som er amerikansk, ikke tysk). Man kan helt selv vælge, om man vil være medlem det ene eller det andet sted, eller begge steder, eller ingen af stederne; medlemskab er ikke en forudsætning for at registrere eller udstille sine katte.

Vi i Viking Cats vil gerne have medlemmer, fordi vi er afhængige af medlemmernes støtte. Uden medlemmer, ingen klub. Uden klub, ingen shows. Derfor tilbyder vi vores medlemmer rabat på møder og udstillinger; adgang til lukket forum; mulighed for at annoncere opdræt og killinger, stemmeret til GF m.m. Men det er alligevel helt frivilligt, om man vil meldes ind; her er ingen tvang. :slight_smile:

Pil - Jeg vil gerne være med og støtte viking cats, synes det var alle tiders udstilling, og vil gerne med igen (og have Diego’s titel). Men er det du siger at jeg godt kan reg. min kat som TICA-kat og være med på udstillinger uden at være med i TICA? Eller mener du viking cats? :slight_smile:

Hej Eva - tak for rosen; det var dejligt, at du havde en god oplevelse på udstillingen. Vi vil meget gerne byde dig velkommen som medlem i Viking Cats; som sagt er vi glade for alle, som støtter os. Og du har forstået det helt rigtigt, at medlemskab ikke er et krav for registrering og udstilling, hverken hos os eller i TICA. :slight_smile:

I stedet for at gøre medlemskab til et krav, har man i TICA valgt at give medlemmerne nogle fordele. Fordelene i Viking Cats beskrev jeg i mit tidligere indlæg, og fordelene i TICA handler om at man modtager et flot blad 6 gange årligt, får rabat på serviceydelser og får stemmeret. :smiley:

Jeg er selv medlem af både TICA og Viking Cats og vil varmt anbefale det. -thumbs Men det er ikke et krav. :slight_smile:

Pil - Okay, tak for dit svar. Så vil jeg vente på brevet ang. titel og blive medlem af Viking cats fra det nye år :slight_smile:

Tak til Mette og Pil for jeres svar, nu håber jeg dem der har henvendt ig til mig kommer ind og spørger om det de gerne vil vide. :smiley:

Jeg kan sige for mig selv at selvfølgerlig støtter vi op om Viking cats for vi kan da slet ikke undvære at skulle på show hos jer igen :smiley:

Jeg havde også indtryk af at kvaliteten på kattene var super, det hørte jeg flere dommere sige :slight_smile: Men jeg havde lidt svært ved at overbevise en meget glad pige der havde fået 2 X Finals og havde været overlykkelig, men pludselig havde overbevist sig selv om at der jo ikke var så mange katte. :frowning: :frowning:

Tror hun bliver bedre overbevist af jer :smiley: :smiley: :smiley:

Det er rigtigt, at der ikke er så mange katte på et TICA-show. Til gengæld har kattene, som opnår Finals, rent faktisk slået alle deres konkurrenter i direkte dyst, i stedet for bare at slå et lille udvalg hos en dommer. Og de har slået både hanner og hunner.

Sidst jeg var på FIFe-show var i Helsinge, hvor jeg medbragte en ung voksen MCO-pige. Vi var hos Ulrike Wahl, og jeg har lige fundet kataloget frem for at tælle, hvor mange katte man egentlig skulle slå dér for at blive NOM. Ulrike havde i alt til bedømmelse: FIRE semilanghårshunkatte! Her skal man altså bare blive bedst af fire, så har man en NOM… Jeg ved ikke, hvor mange katte din omtalte finalekat har slået, men jeg gætter på, at det var mere end fire?

Nu vil nogen måske sige, at det ikke er rimeligt og repræsentativt, at Ulrike ikke havde flere hunner. Men det er faktisk ret almindeligt, at dommerne ikke har særligt mange katte - hun havde endvidere FEM hanner, TO hunkastrater, FIRE hankastrater, FEM ungdyr og NI killinger.

Flavia Capra havde, til sammenligning, TO semilanghårshunner, TO hanner, TRE hunkastrater, SYV hankastrater, SYV ungdyr og FEM killinger. Det var altså konkurrencens sammensætning dén dag, men der er vel ikke nogen, som begynder at påstå, at disse kattes BIV og NOM er værdiløse, fordi der ikke var flere katte? :?

Jeg er helt enig med Pil, og vil tilføje at man jo som regel også tager det bedste af det bedste med på en TICA udstilling, da man jo meget gerne vil klare sig og få en final eller flere… for hvis man aldrig får en final, får man jo heller aldrig en titel :slight_smile:

[quote=Pil;63178]Det er rigtigt, at der ikke er så mange katte på et TICA-show. Til gengæld har kattene, som opnår Finals, rent faktisk slået alle deres konkurrenter i direkte dyst, i stedet for bare at slå et lille udvalg hos en dommer. Og de har slået både hanner og hunner.

Sidst jeg var på FIFe-show var i Helsinge, hvor jeg medbragte en ung voksen MCO-pige. Vi var hos Ulrike Wahl, og jeg har lige fundet kataloget frem for at tælle, hvor mange katte man egentlig skulle slå dér for at blive NOM. Ulrike havde i alt til bedømmelse: FIRE semilanghårshunkatte! Her skal man altså bare blive bedst af fire, så har man en NOM… Jeg ved ikke, hvor mange katte din omtalte finalekat har slået, men jeg gætter på, at det var mere end fire?

Jeg kan jo regne ud da hun havde MCO killinger og en voksen dreng at hun har været oppe imod lige så mange som jeg selv. Og som jeg sagde til de 2 af dem der ringede, jeg følte kvaliteten var i top, :slight_smile:

Nu vil nogen måske sige, at det ikke er rimeligt og repræsentativt, at Ulrike ikke havde flere hunner. Men det er faktisk ret almindeligt, at dommerne ikke har særligt mange katte - hun havde endvidere FEM hanner, TO hunkastrater, FIRE hankastrater, FEM ungdyr og NI killinger.

Flavia Capra havde, til sammenligning, TO semilanghårshunner, TO hanner, TRE hunkastrater, SYV hankastrater, SYV ungdyr og FEM killinger. Det var altså konkurrencens sammensætning dén dag, men der er vel ikke nogen, som begynder at påstå, at disse kattes BIV og NOM er værdiløse, fordi der ikke var flere katte? :?[/quote]

Nej jeg tror ikke nogen vil sætte spørgsmålstegn ved en Fife afgørelse heller ikke hvis der kun skulle være samme antal katte :smiley: :smiley:

Men om før sagt så ønsker jeg at du forklarer som du gør, for du har fortand på Tiga og det har jeg ikke, men det kan være jeg får det hen af vejen -LOL