Spørgsmål ang.udbetalingen af ungeydelse i stedet for børnepengene

hejsa

Ak, ja jeg er ikke altid den der ligger mærke til forandringer før de rammer mig selv, men sagen er mine tvillinger jo fyldte 15 år d. 17/9 i år , derfor kan jeg nu se de går fra børnpenge som normalt ville have været til udbetaling d. 20/10 og over på ungdomsydelsen som udbetales hver d.1 som jeg forstår det.

Mit spørgsmål er så nu, får de ydelsen udbetalt her d.1/10 for første gang, eller først efter de alm. børnepenge skulle have været udbetalt, så der første udbetales 1/11 ?

Måske nogen kloge hoveder kan hjælpe mig, for aner ikke hvor jeg ellers skal henvende mig :surrender1:

MVH
Gitte

De er først til udbetaling d. 20 ligesom alm. børnefamilieydelse. Det går helt automatisk og du vil for eftertiden få dem udbetalt d. 20. i hver måned, første gang d. 20. oktober

okay, tusind tak for hjælpen - det er ikke sådan når ting pludselig laves om.

mvh
Gitte

Jep, ungeydelsen er til udbetaling den 20. og for min egen søns vedkommende ryger denne udbetaling direkte videre til hans egen konto og så må jeg se om han kan adminstrere dette og samtidig sørge for nyt tøj mv. :slight_smile:

Knus Gitte

Og så er du endda superheldig, at de er født i slutningen af et kvartal. Det ‘smarte’ ved at udbetale ungeydelsen pr. måned i stedet for pr. kvartal, er at de så stopper den, med det samme barnet fylder 18. Hvis man som min datter er født i starten af et kvartal, så fik man først børnepenge 3 måneder efter fødslen. Så tror man, at de indhenter det, når de fylder 18 ved også at få for hele det kvartal, de fylder 18 - men næh, nej, den stopper med det samme. SU derimod kan man søreme også først få i kvartalet EFTER man er fyldt 18, så der er lige et par måneder uden penge. Jeg synes, det er SÅ uretfærdigt at diskriminere pga. fødselsdato :frowning:

Okay, ja Gitte - det er netop den aftale vi har lavet med drengene, så de var ret nysgerige for om pengene kom nu her eller om de mon skulle vente med første betaling til engang i november ss

MVH
Gitte