Spørgsmål.. mål enhed

:ups: nogen der ved hvad 2,5 mg er i ml

hmm kan det virklig passe at det er samme målenhed…

det kommer helt an på stoffet du skal måle. En given masses volumen er afhængig af stoffets massefylde:ok:
hvis det er 2,5mg vand så fylder det 2,5ml ja :ok:

Altså jeg ville jo mene at det komme an på hvilket produkt der er tale om…

GRAM og LITER er jo 2 vidt forskellige ting… Hvis det er vand der er tale om kan den skæres lige op, men er det ting med mindre/mere massefylde så er det jo ligepludselig en helt anden sag…

det er et vitamin, det står de skal have 2.5 mg og det er flydene

Hvis det er flydende ville jeg lade det gå ind under reglen om vand :slight_smile:

Så bør det fremgå af indholdsdeklarationen, hvor mange mg der er pr. ml, så du kan regne det ud. Man kan ikke gå ud fra, at der er 100 mg pr 100 ml, så jeg ville ikke begynde at “sjusse” med det.

hrmmmmp- erhm. 2,5 mg er meget meget lidt.
2,5 g vand = 2,5 ml.

mg er i dette tilfælde en angivelse af koncentartionen/styrken.

så et stedd må der står noget i stil med : 2,5 mg/ml el 2,5 mg/dl etc

og 2,5 mg per hvad ? kg kropsvægt ?

og det her er altså lidt vigtigt, for ellers får du måske givet dem alt for meget

[quote=kira v;456086]hrmmmmp- erhm. 2,5 mg er meget meget lidt.
2,5 g vand = 2,5 ml.

mg er i dette tilfælde en angivelse af koncentartionen/styrken.

så et stedd må der står noget i stil med : 2,5 mg/ml el 2,5 mg/dl etc

og 2,5 mg per hvad ? kg kropsvægt ?

og det her er altså lidt vigtigt, for ellers får du måske givet dem alt for meget[/quote]

Det er jo lige det… det er 2,5 mg på kg kat…

så jeg tror rent faktisk at det svare til 0,25 ml… da en kat ca skal have 10-25 ml…
10-25 mg lige med 10-25 ml…uha så er der til 2 katte i 2 dage… så det er for meget

Hanne hvad er produktnavnet :?

Det kan jo være at en søgning på nettet kan give dig det rigtige svar :slight_smile:

Birthe, jeg har forsøgt, selv inde på produktresume står den kun anført som mg…

men jeg har skrevet til firmaet. da det er en dele flaske, og jeg har ikke målenheden