Jeg har 2 ting, som jeg har gået og tænkt lidt over…
For det første har vi jo fået killinger i huset, og den slags er jo i voksealderen, så derfor skal de jo have noget ordentligt killingefoder. Det har vi så også flere skåle af til at stå fremme (samme slags som de er vant til fra opdrætter), men killingerne synes, at det er langt mere interessant at gå i de voksnes foderskåle. Så er jeg jo så bekymret for, om de får de næringsstoffer, de skal have? Er det noget, vi skal gøre noget ved? I så fald, vil jeg gerne have nogle råd til hvad og hvordan?
For det andet, så er vi begyndt at fodre meget mere med vådfoder og rent kød… eller vi har forsøgt, for kattene gider ikke æde det! De vil meget hellere bare have tørkosten, medmindre vi køber noget vådfoder som hills poserne med masser af sovs i, som alligevel ikke er så sundt for dem. Gider jeres æde kød og ordentlig vådfoder? Hvordan får vi dem til det?
kender godt det med at voksen foderet er mere interessant end killingefoderet for de små, og omvendt for de voksne, så jeg blander de 2 sammen så de får lidt af hvert foder produkt!
her har vi ikke vådfoder problemet… der bliver spist hvad der bliver serveret, så der kan jeg ikke hjælpe dig
Jeg bruger mest vådfoderet til, at få ekstra væske i misserne. Panda gider det dog ikke rigtigt og hun er ikke god til, at drikke nok, så hun har lige været til doktor dyr med blærebetændelse.
Anyway- hvis de gider den ene slags, så server da det for dem.
Det eneste vådfoder min mis vil sælge sin sjæl for, er Almo Nature og Feline Porta 21.
Og af “rent kød” er det kun fisk og kogt kylling, der glider ned.
Husk, at hvis du fodrer dagligt med rent kød, så skal du have reguleret kalk/fosfor-balancen, for der er meget fosfor i kød.
Jane jeg ville give dem vådfoder der er rent kød (frem for det der er kødboller eller mos) - dvs Cosma, Feline Porta osv eller hvis de bedst kan med kødbollerne/mosen så Bozita, Lux (fra Aldi), ZiwiPeak osv. Der alle er “sundere” vådfodre end dem med vegetabilsk kulhydrat og sukker i.
og derudover vil jeg ikke være bange for om de får nok nærring ift at spise voksenfoderet - så længe det ikke er light. Her får de ikke killingefoder, for de gider ikke spise det - så de får et godt voksenfoder i stedet suppleret med vådt
Råt kød skal de oftes lære at spise - tilbyd dem det ofte, og så lige pludselig fatter de det. Evt hakket kyllingefars