Spørgsmål om tandlægeskolen i københavn?

http://www.odont.ku.dk/klinik/nyepatienter/
Fik et tip om den her skole da Ivans tænder skal ordnes men vi ikke lige har ret mange penge til det :ups:

Er det rigtig forstået at man “bare” møder op ca kl 730(så man er en af de første) og så sidder i kø. Får taget røngent og hvis de kan bruge en så kan man behandles billigt. Ifølge prisliste er alm huller og rodbehandling osv vist det de laver mest:
http://www.odont.ku.dk/klinik/hvemkanbehandles/OIpriser.pdf/
f.eks
TA 3 Tandfyldninger >6 tænder kr. 1000
Betyder det hvis han skal have 6 huller ordnet koster det ca 1000 og så 200 kr for second opinion(altså røngent?).
Er dette rigtig forstået?
Hvad koster bedøvelse mon?
Kommer man til samme dag eller får en tid senere på ugen?
Hvad er chancen for at komme igennem køen samme dag?

Kan nogle der har erfaring med dem komme med deres erfaring overvejer seriøst at Ivan så overnatter hos nogle venner i KBH et par dage så nogle af tænderne kunne ordnes med det samme.
Ellers må vi ringe og se om de er hjælpsomme der :slight_smile:

Nu har jeg ikke direkte været i behandling på tandlægeskolerne hverken i Århus eller Kbh (holder mig til min gamle chef, det er nææææsten lisså billigt ;))
Men…

[QUOTE=tzari;719449]http://www.odont.ku.dk/klinik/nyepatienter/
Fik et tip om den her skole da Ivans tænder skal ordnes men vi ikke lige har ret mange penge til det :ups:

Er det rigtig forstået at man “bare” møder op ca kl 730(så man er en af de første) og så sidder i kø. Får taget røngent og hvis de kan bruge en så kan man behandles billigt. Ifølge prisliste er alm huller og rodbehandling osv vist det de laver mest:
http://www.odont.ku.dk/klinik/hvemkanbehandles/OIpriser.pdf/
f.eks
TA 3 Tandfyldninger >6 tænder kr. 1000
Betyder det hvis han skal have 6 huller ordnet koster det ca 1000 og så 200 kr for second opinion(altså røngent?).
Er dette rigtig forstået?
Hvad koster bedøvelse mon?

Hos en alm. tandlæge koster bedøvelse ca 200 kr, så det er helt sikkert billigere der :slight_smile:

Kommer man til samme dag eller får en tid senere på ugen?
Hvad er chancen for at komme igennem køen samme dag?
Sakset fra deres hjemmeside: “Tandlægeskolen kan ikke garantere, at kunne tilse alle patienter samme dag som de henvender sig.” Det tolker jeg i hvert fald som at de ikke garanterer at der er tid til behandling samme da (sådan er det jo hos alle tandlæger, folk med smerter kommer forrest i køen).

Kan nogle der har erfaring med dem komme med deres erfaring overvejer seriøst at Ivan så overnatter hos nogle venner i KBH et par dage så nogle af tænderne kunne ordnes med det samme.
Ellers må vi ringe og se om de er hjælpsomme der :)[/QUOTE]

Tandlægeskolen ER billig, men husk bare at hvis du (eller din mand) har bare den mindste smule tandlægeskræk kan den forstærkes temmelig meget da tandlægen du kommer op til ikke er uddannet, dvs der er en risiko for at vedkommende midt i behandlingen bliver usikker. Og usikkerhed smitter sku’ jeg hilse at sige :wink:
Og så tager det laaaaaaaaaang tid. Så man skal væbne sig med tålmodighed :slight_smile:

Jeg er tilmeldt Tandlægehøjskolen her i Århus med henblik på at få lavet et implantat. Det er billigere end ved min egen tandlæge men ikke ligefrem gratis altså.

Jeg ved ikke om man bare kan møde op her. Jeg blev henvist gennem min egen tandlæge.

København kender jeg ikke noget til

min mor er meget begejstret for tandlægehøjskolen i århus… og jeg brugte den i forbindelse med bøjle på tænderne og visdomstandsudtræk da jeg boede hjemme…

hvis jeg skulle have lavet noget vildt dyrt, vil jeg nok henvende mig og spørge…ellers får min tandlæge gennem de sidste 30 år tjansen…ej det er vildt…samme tandlæge i 30 år…men den er god nok…siden 1981…det må give rabat næste gang …LOL

Jeg har fået lavet et par kroner på tandlæge-skolen, det er nu ca. 8-10 år siden…
Dengang var plastfyldning, røngten, tandudtræk og bedøvelse gratis på nær materiale til kroner og større ting…
Man skal væbne sig med tålmodighed, det er elever der bliver ens tandlæge, dog er der en rigtig tandlæge på afdelingen, der holder øje med eleven og dig…
Kan du finde dig i at ligge 2½ time i tandlægestolen af mindst 10 gange, få lavet aftryk til krone om ca. 7 gange ( LOL ) i at ALLE eleverne kigger ind i din mund samtidig, er det mega billigt at få noget lavet på tandlægeskolen, der er nærmest evighedsgaranti på det der bliver lavet, hvis det ikke holder, men de tager ikke alle ind kun de spændende emner for deres elever…