Springer ud

Jeg har læst med herinde lidt tid og nu begynder spørgsmålene at banke på, sååå :slight_smile:

Hej med jer!

Jeg bor sammen med min mand og søn i en dejlig lejlighed. Vi har ikke kat. Endnu :wink:
Vi er alle tre til kat, vant til dem gennem egen opvækst og vores søn via hans mormors lille flok af dejlig coons og huskatte.

Jeg har forelsket mig i Européen og Somalien. Både pga af deres udseende, men mest af alt pga. deres temperament og sind. Men det er jo hvad jeg har forelsket mig i på papiret, nu mangler jeg at opleve dem live så at sige.

Vi bor i hovedstadsområdet og har ikke bil, så det er lige med at finde opdrættere i nærheden. Nogen forslag? Er der udstillinger i den nærmeste fremtid jeg kunne besøge?

Hejsa og velkommen til Kattegale - håber du kommer til at finde dig godt tilpas her :slight_smile:

Der er både Europe og Somali opdrættere på Sjælland og du er faktisk så heldig at der ret snart er ikke mindre end to udstillinger på Sjælland.
Den 18+19 februar har Katteklubben udstilling i Køge, adresse etc kan du finde her http://www.katteklubben.com/index.php?SectionID=985&WebsiteID=1&LanguageID=1
Den 4+5 marts har Darak (Dansk Racekatte Klub) udstilling i Vallensbæk Idrætscenter http://www.darak.dk/

Det er en meget god ide at tage på en udstilling, få en snak med flere forskellige som har de racer du er interesseret i og evt. tag på besøg hos nogle opdrættere og se hvordan katten er i sit hjemlige miljø.

God fornøjelse med at finde lige netop de katte som passer til jeres familie og skriv endelig hvis der er andet/mere :slight_smile:

Skulle I befinde jer på Århus egnen og have lyst til at opleve européen på hjemmebane så sig endelig til :slight_smile: I er meget velkomne :slight_smile: Der er pt 3 aktive europé opdrættere, hvoraf en bor på sjælland og to her i jylland (jeg er den ene af dem). Det er en skøn race som virkelig bare er alt det gode fra huskattene ift at være opsøgende uden at være anmasende, aktiv uden at løbe på væggene og generelt bare kommer godt ud af det med alle dyr og børn, og synes gæster og ommøblering i hjemmet er et hit :slight_smile:

Her er jeg med Athea, vores første avlskat herhjemme

Hejsa og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Vi har to vildtfarvede Somalier, som jævnligt har været på udstilling. De er dog ikke tilmeldt til de to nævnte i Køge og Vallensbæk, men jeg kommer til Køge om lørdagen med vores huskat Bastian, og du er meget velkommen til at komme forbi og høre om Somali-racen. Begge vore er tidligere avlskatte, og sådan nogle kan undertiden findes til en fordelagtig pris… :slight_smile:

p.s. Hvis du kommer i nærheden af Hillerød på søndag, så deltager Rags i en fremvisning i Plantorama (9-16)

[QUOTE=HolmeInc;1303303]Hejsa og velkommen til Kattegale - håber du kommer til at finde dig godt tilpas her :slight_smile:

Der er både Europe og Somali opdrættere på Sjælland og du er faktisk så heldig at der ret snart er ikke mindre end to udstillinger på Sjælland.
Den 18+19 februar har Katteklubben udstilling i Køge, adresse etc kan du finde her http://www.katteklubben.com/index.php?SectionID=985&WebsiteID=1&LanguageID=1
Den 4+5 marts har Darak (Dansk Racekatte Klub) udstilling i Vallensbæk Idrætscenter http://www.darak.dk/

Det er en meget god ide at tage på en udstilling, få en snak med flere forskellige som har de racer du er interesseret i og evt. tag på besøg hos nogle opdrættere og se hvordan katten er i sit hjemlige miljø.

God fornøjelse med at finde lige netop de katte som passer til jeres familie og skriv endelig hvis der er andet/mere :-)[/QUOTE]

Tak skal du have :slight_smile:

[QUOTE=Eva K;1303304]Skulle I befinde jer på Århus egnen og have lyst til at opleve européen på hjemmebane så sig endelig til :slight_smile: I er meget velkomne :slight_smile: Der er pt 3 aktive europé opdrættere, hvoraf en bor på sjælland og to her i jylland (jeg er den ene af dem). Det er en skøn race som virkelig bare er alt det gode fra huskattene ift at være opsøgende uden at være anmasende, aktiv uden at løbe på væggene og generelt bare kommer godt ud af det med alle dyr og børn, og synes gæster og ommøblering i hjemmet er et hit :slight_smile:

Her er jeg med Athea, vores første avlskat herhjemme
[/QUOTE]

Jeg har faktisk været forbi din hjemmeside og forelskede mig fuldstændig i Athea :hjerte: Hun er virkelig smuk og virker til at være en velafbalanceret kat med et kærligt sind. Lige hvad jeg ønsker i en kat :slight_smile: Jeg kunne måske godt svinge en tur forbi det jydske, men først til april desværre.

[QUOTE=FinnFrode;1303305]Hejsa og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Vi har to vildtfarvede Somalier, som jævnligt har været på udstilling. De er dog ikke tilmeldt til de to nævnte i Køge og Vallensbæk, men jeg kommer til Køge om lørdagen med vores huskat Bastian, og du er meget velkommen til at komme forbi og høre om Somali-racen. Begge vore er tidligere avlskatte, og sådan nogle kan undertiden findes til en fordelagtig pris… :slight_smile:

p.s. Hvis du kommer i nærheden af Hillerød på søndag, så deltager Rags i en fremvisning i Plantorama (9-16)[/QUOTE]

Tak skal du have. De vildtfarvede er så smukke. Jeg var lige nødt til at se nærmere på din hjemmeside. Ham Rags er skøn :slight_smile:
Jeg må se, hvad der kan lade sig gøre mhs til udstillingerne. Den i vinterferien bliver svær at passe ind, men måske den i marts… Og måske jeg kan lokke familien med til Hillerød på søndag.

Tusinde tak for jeres input og hjælp :slight_smile: Jeg må hellere starte en tråd op med et par spørgsmål eller ti :høhø:

Vedr. Somali så kig her http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=57750&p=1303331#post1303331

Der står, at den skal have en katteven - så den er vel ikke helt optimal, hvis de kun må have en mis. :slight_smile:

Jeg syntes hun skrev de gerne ville have to selvom de kun måtte have en i forhold til husorden.
Min fejl! Tak for du fangede den.

Til gengæld ved jeg, at det er en kat, der er vant til at bo i lejlighed. Det kunne være værd at spørge… :wink:

Til gengæld ved jeg, at det er en kat, der er vant til at bo i lejlighed. Det kunne være værd at spørge… :wink:

Tak skal I have. Om ikke andet kunne et besøg hos opdrætteren være super til at spørge mere ind til racen og ikke mindst opleve den. Også selv hvis det ikke blev denne smuksak her.

Velkommen til :smiley:

Jeg har verdens dejligste somali fra den opdrætter,som har lavet opslaget, og jeg synes også, at du skulle tage ud at besøge hende i Glostrup og høre mere om racen :slight_smile: Hvis du har mulighed for det, så har jeg min somali hankastrat med på udstillingen i Køge, og du og din familie er meget velkomne til at hilse på Mingus :hjerte:

Mange tak, hun er en rigtig dejlig kat! :slight_smile: Du er velkommen til april også :slight_smile: Og altså, det er jo nogle ret sjældne racer du har øje for, så i hvert fald i forhold til européen er der nok ikke nogle killinger før dette års kuld er født, selvom Henriette vist har 1 eller 2 voksne, hun søger nye hjem til :slight_smile:

Velkommen til :heya:

[QUOTE=Rougon;1303323] Jeg har faktisk været forbi din hjemmeside og forelskede mig fuldstændig i Athea :hjerte: Hun er virkelig smuk og virker til at være en velafbalanceret kat med et kærligt sind. Lige hvad jeg ønsker i en kat :slight_smile: Jeg kunne måske godt svinge en tur forbi det jydske, men først til april desværre.
[/QUOTE]

Jeg forstår godt, at du er faldet lidt for hende Athea. Hun er en af grundene til, at vi har to européer rendende herhjemme :wink:

Hej og velkommen til:heya:

[QUOTE=Pernille DL;1303374]Velkommen til :smiley:

Jeg har verdens dejligste somali fra den opdrætter,som har lavet opslaget, og jeg synes også, at du skulle tage ud at besøge hende i Glostrup og høre mere om racen :slight_smile: Hvis du har mulighed for det, så har jeg min somali hankastrat med på udstillingen i Køge, og du og din familie er meget velkomne til at hilse på Mingus :hjerte:

[/QUOTE]

Øj han ser skøn ud ham Mingus! Fedt billede af ham, hvor han rigtig ligger og skuer ud over det hele :slight_smile: Det ser smart ud det arrangement han ligger på.

Det ser desværre ikke ud til at vi får mulighed for at svinge forbi Køge her i vinterferien. Men jeg vil satse stærkt på det i Vallensbæk. Og jeg har aftalt besøg hos Catika efter vinterferien. Det glæder jeg mig til :slight_smile:

[QUOTE=Eva K;1303401]Mange tak, hun er en rigtig dejlig kat! :slight_smile: Du er velkommen til april også :slight_smile: Og altså, det er jo nogle ret sjældne racer du har øje for, så i hvert fald i forhold til européen er der nok ikke nogle killinger før dette års kuld er født, selvom Henriette vist har 1 eller 2 voksne, hun søger nye hjem til :slight_smile:
http://henriettejohansen.wixsite.com/abimbola[/QUOTE]

Super. Jeg skriver lige en pm, når jeg ved hvilken weekend vi er i det midtjyske. Så må jeg se om ikke jeg lige kan smutte forbi Århus :slight_smile:
Jeg vil faktisk helst have en voksen kat eller to. Killinger vil vi gerne vente med. Må lige se hvad Henriette har, tak :slight_smile:

Var der en europé opdrætter her på sjælland?

[QUOTE=Lykke;1303416]Velkommen til :heya:

Jeg forstår godt, at du er faldet lidt for hende Athea. Hun er en af grundene til, at vi har to européer rendende herhjemme ;)[/QUOTE]

Tak :slight_smile:

Ja, hun sælger racen helt vildt godt :hjerte: Må jeg se billeder af dine?

Tak skal du have :slight_smile:

Velkommen til…

Der er en sjællandsk opdrætter af europé, hun hedder Pernille Boholdt…

Og jeg kan godt forstå du er faldet for både europeen og somalien…
Her i hjemmet har vi en korthåret udgave af somalien, altså en abyssiner, også har vi vores europe tøs…

[QUOTE=trillingsgaard;1303499]Velkommen til…

Der er en sjællandsk opdrætter af europé, hun hedder Pernille Boholdt…

Og jeg kan godt forstå du er faldet for både europeen og somalien…
Her i hjemmet har vi en korthåret udgave af somalien, altså en abyssiner, også har vi vores europe tøs…

[/QUOTE]

Ej, men det er farligt med sådan en tråd her :inlove: De er skønne :slight_smile:
Er der stor forskel på aktivitetsniveauet hos din aby og europe? Hvordan er deres personligheder?

edit: må lige se om jeg kan finde pernilles opdræt.

[QUOTE=Rougon;1303501]Ej, men det er farligt med sådan en tråd her :inlove: De er skønne :slight_smile:
Er der stor forskel på aktivitetsniveauet hos din aby og europe? Hvordan er deres personligheder?

edit: må lige se om jeg kan finde pernilles opdræt.[/QUOTE]

nej der er ikke den store forskel på deres aktivitetsniveau, men nu er vores flok også meget aktive så de tumler rundt med jævne mellemrum… men må tilstå at min Europe er meget mere klumpet og klodset end abyen, der bliver væltet lidt i ny og næ når hun mener hun skal slænge sig i vinduskarmen…

Deres personligheder, er faktisk også meget lig hinanden de er begge meget kontaktsøgende og vil gerne være med i alt… de er nogle tumle-hoveder, legebørn og helt igennem familiekatte…