Sprogtest fra Dansk Sprognævn: Hvilke type sprogbruger er du?

80+ ja, jag har nok endnu en arbejdsskade:tihi: Jeg er jo kun 33

[quote=Babyrex;531799]15+

Er det mon godt eller dårligt ??[/quote]

Ved det ikke. Jeg blev også den.

Jeg vælger at synes det er godt.

Der er vitterligt nogle af mulighederne hvor jeg tænker ‘ej, sådan ville jeg da aldrig sige, det er da kun sådan noget som klamme folk gør’ og så bliver voldfråderen, ‘hvilken phone har du’, pobelob, nice, nedern osv. altså mere realistisk. Den slags har jeg sagt ude i virkeligheden. Jeg har aldrig i mit liv sagt ‘må jeg byde på et glas’ eller ‘lykken har tilsmilet mig’. Yrk. :slight_smile:

Og nu har jeg jo også siddet i kassen i Netto engang, så dankortscenariet og folk der blot skal ud af butikken men forbi køen, kender jeg til døde. Det er virkelig karakteristisk for forskellige typer af mennesker hvad de siger i den situation. ‘Pobelob’ siger de nic’e :slight_smile: Helt sikkert.

Svedigt… 15+ :høhø:

40+

40+

Ingen forundring over det resultat…
Jeg kan være “nede med de fede”, eller svigermors drøm…

Men jeg grinte godt nok da jeg så “No worries”… :høhø: Dét siger jeg bare hele tiden! -LOL

40+ …

Og jeg bruger rent faktisk nogle af de udtryk, såsom at ‘squeeeze mig forbi’ og ‘nederen’ :smiley: men det var også flere gange, hvor jeg ikke ville have valgt nogle af mulighederne …

40+ … hvilket jo passer meget godt :stuck_out_tongue:

Vuggestue :ups:

eller måske tæt på skindød :tihi:

40+ :rock: :lol:

Samme her :tihi:

Jeg er rimelig sikker på, at vi ikke lyder som 40+ i skolen :lol:

Yes! 80+ !
Og ja, nogle af eksemplerne var lidt mere støvede, end jeg normalt siger dem.
Ærgerligt, at man ikke kan klippe og citere beskrivelsen under resultatet :thumbdown: Den var feeeed :ok:

Til gengæld har jeg en god ven, der uden at blinke bruger de allermest støvede af testens udtryk - øjeblik, tager lige testen med hans briller på: Jeps - han er 130+ !
Det værste er, at i svarteksten bruges der ordsprog og vendinger, som jeg snildt, ja tit og ofte kan finde på at bringe i anvendelse :høhø:

En tidligere bekendt - ca 10 år yngre end jeg (sic!) - yndede at sige f eks brændstof, vogn, cikel, og lignende vendinger anno 1920 ca. Faktisk sagde man netop da “Najs!” om noget godt. I dag staver vi det bare paa engelsk :wink:

Gu’ støver det! Og det er skønt!

Det er vel i orden at gå til køjs nu - ens alder taget i betragtning :høhø:

80+

Tænk at man sådan kan indhente sin egen fars alder :gruble:

[quote=Sannela;531790]Nu bliver jeg jo nysgerrig.
Hvad er man så ??[/quote]Kedelig amerikaner, desværre ikke nogen mørk eksotisk skønhed med spændende (mad)kultur:(:smiley:

Det er jo ikke spor kedelig…!!!

Det kan hurtig være mindst lige så spændende, som at komme fra Midt-/Vestjylland
:høhø::høhø:

[quote=Sannela;532706]Det er jo ikke spor kedelig…!!!

Det kan hurtig være mindst lige så spændende, som at komme fra Midt-/Vestjylland
:høhø::høhø:[/quote]Ja, og den med græsset der altid er grønnere på den anden side, lever i bedste velgående:D

Jeg ville hellere kunne skrive jeg var fra Ægypten eller Israel, eller havde kæmpet i Palæstina eller noget i den stil…:slight_smile:

Vestjylland kan ellers være FEDT - elsker i hvert fald Vesterhavet.

40+ men der var flere spørgsmål, hvor jeg ikke rigtig kunne vælge noget jeg ville sige i virkeligheden. Jeg taler dog rimelig pænt, så det undrer mig ikke med 40+. Min kæreste siger at efter jeg er begyndt at arbejde i KBH så bruger jeg ordene “simpelthen” og “seriøst” alt for meget ha ha

40+ til mig, det kunne jo ikke passe bedere :lol:

[quote=Camischa;532181]40+ …

Og jeg bruger rent faktisk nogle af de udtryk, såsom at ‘squeeeze mig forbi’ og ‘nederen’ :smiley: men det var også flere gange, hvor jeg ikke ville have valgt nogle af mulighederne …[/quote]

Nu har jeg jo hørt dig, når du går total i selvsving :lol: og ja det skal opleves venner, man er færdig af grin :lol:

40 + :yikes::yikes:
Jeg er altså kun 20 …:ups: