Sprogtest fra Dansk Sprognævn: Hvilke type sprogbruger er du?

Ja intet mindre, fra Dansk Sprognævn. Har I godt taget denne test?

www.gangisproget.dk

Jeg lagde den i en anden tråd for noget tid siden, men tror ikke der var nogen, som så det. Pånær Tante Tut, tror jeg. -kramer

Nu har vi jo været omkring orddefinitoner, gode råd og opslag i etymologiske ordbøger i den seneste tid herinder på kattegale, så hvorfor ikke gå hele vejen? :thumbup:

www.gangisproget.dk

:lol: Ja, ja, de kan afskaffe efterlønnen alt det de vil, jeg er langt ude over at få brug for den :lol: Ved ikke helt hvad der er værst… at man er skindød eller 80+ :tihi:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Gad vide hvor mange der forstod hvad jeg skrev :klapper:

Hvor sørens blev min pension af…jeg har vist brug for den nu eftersom jeg er 80 år + og bruger old school udtryk som “fis i en hornlygte” :lol:

80+ her. Skidt når man kun er 51, men måske okay når man ikke engang er dansker…:gruble:

40+
Men seriøst, der er altså rigtig mange, hvor jeg bestemt ikke ville sige NOGET af det, de foreslår :dokdok:

Jeg har lige lagt mindst 17 år oveni hatten :slight_smile: Blev 40 + :wink:

Det må da siges at være heldigt at jeg ramte 40+ :slight_smile:

haha 40 +
Det er vel meget godt gået når det er 10+ en del år siden jeg var 40

40+
Men der var flere mulige ved flere af spørgsmålene, så mon ikke jeg lige så godt kunne være 80+ ??

Mit yndlingsklip fra Gangisproget-projektet er dette:

[ame]Børnene om sproget 2 - YouTube

So true, fristes man jo næsten til at skrive - men det gør jeg selvfølgelig ikke, for jeg er jo voksen, hverken barn eller teenager. :høhø:

‘Bandeord’… love it! (…nej hate it). :tihi:

skindød 80+…

Trist, jeg er altså kun 19.

Men jeg har jo også katte og jeg både broderer og går til banko. Måske er der bare sket en fejl da de skulle registrere mit fødselsår? :klapper:

Jeg synes godt nok der var mange hvor man måtte vælge imellem pest eller kolera. Enten var valgmuligheden taget direkte fra 1800 tallet eller også var det ting jeg aldrig ville sige. Mon jeg var blevet 100+ hvis de rigtige gloser havde været der? :buba::gruble:

40+:klapper:

GAMMEL!!! :slight_smile:

:inlove::inlove::inlove:

• 40

:slight_smile:

og 40+ til mig…:rock::rock::rock:
det kan jeg da kun være tilfreds med !!!

40+ - og det kan jeg jo ikke være utilfreds med :slight_smile:

Men jeg måtte også nogle gange vælge noget, jeg aldrig kunne drømme om at sige i virkeligheden.

hehe 40+

Nu bliver jeg jo nysgerrig.
Hvad er man så ??

15+

Er det mon godt eller dårligt ??

40+ :slight_smile: