Sprøjter med nål

Hvor finder jeg dem? Apoteket har dem ikke, vi skal give loppemiddel og skal “suge” væsken op og der er de sprøjte nåle effektive

Nogle der ved hvor man køber dem?

Sprøjter med kanyle? Det undrer mig, for min kæreste oplevede sidst at blive spurgt om på apotektet, om han skulle have kanyler med (jeg bruger kun sprøjter til støttefodring - uden kanyle).
Men han har også prøvet at blive afvist, fordi det var nattetid på døgnapoteket, og han fejlagtigt kom til at bede om sprøjter med kanyle :stuck_out_tongue:

Jeg fik engang en håndfuld kanyler og små sprøjter hos min dyrlæge - tror aldrig jeg har brugt nogle af kanylerne.
Men jeg var da sikker på man kunne købe dem på apoteket :gruble:

Lyder mærkeligt hvis du ikke kan få dem på apoteket.
Men ellers er jeg sikker på at du kan hos din dyrlæge.
Hilsen Lisbeth

Jeg ville jo bare bede om sterile engangskanyler på apoteket :gruble:
Men ellers finder man ved en hurtig googlen dette:
http://www.nettomedical.dk/pl/Medical_Injektion_infusion_Engangskanyler_245.aspx?gclid=CJD19f_89qcCFdMRfAodx1a6-A

kan du ikke bare hælde indholdet i et æggebæger og så suge det op derfra…uden brug af kanyle…sådan gør jeg

Du kan købe det på apoteket - Det gør jeg selv, jeg bruger dem hver dag til egen behandling og jeg køber på mit apotek. Men jeg køber så hele kasser, måske man ikke kan købe enkelvis, det skal jeg ikke kunne udtale mig om…

Hvor i landet bor du egentlig?

[QUOTE=Kimilla;571748]Du kan købe det på apoteket - Det gør jeg selv, jeg bruger dem hver dag til egen behandling og jeg køber på mit apotek. Men jeg køber så hele kasser, måske man ikke kan købe enkelvis, det skal jeg ikke kunne udtale mig om…
[/QUOTE]
Man kan købe sprøjterne enkeltvis, så jeg ville forvente at man også kan købe kanylerne? (jeg har ikke haft brug for sådan noget i evigheder - med det synes jeg at jeg kan huske…)

her i Aalborg er kanyler især blevet MEGET svære at få fat i på apoteket :S
jeg fik med nød og næppe vristet 10 ud af en apoteker dame i Aalborg, mod aldrig at nævne hvilket apotek det var :stuck_out_tongue: de har nemlig fået strenge instrukser på, at kanyler og engangssprøjter med kanyle KUN sælges til narkomaner (som altså vedstår det på apoteket!)! UDELUKKENDE :open_mouth:

Jeg kom jo og ville have dem til bylde tømning på rotter og vabeltømning på mine hænder :stuck_out_tongue:
Tror især det hjalp, da jeg viste mine hænder frem og sagde jeg bare gerne ville have tømt nogle blodvabler! :slight_smile: Så listede hun 10 kanyler over disken…

men nogle apoteker sælger altså bare ikke kanyler mere til alm. folk :S

[QUOTE=PiaB;571751]
men nogle apoteker sælger altså bare ikke kanyler mere til alm. folk :S[/QUOTE]
Hm. okay… lidt underligt. Min fantasi rækker ikke til at gætte hvorfor man ikke kan det. Jeg mener, det er okay hvis man er narkoman, så det kan ikke være det. :gruble:
Men man kan åbenbart købe dem på nettet…

ja jeg ved heller ikke lige hvad det sku gøre godt for, og hun ville ikke ud med en grund heller, men forklarede at det var politikken på mange apoteker nu…

Måske er de blevet omfattet af våbenloven - så man ikke stikker nogen ned… :slem: :slem: :slem:

Ok så kan det lade sig gøre, ja man ved aldrig om de er interreseret i at bryde en pakke. Selv kommer jeg aldrig ud for kun at skulle have få. Men så lærte jeg noget nyt idag! :slight_smile:

Jeg har også købt kanyler på apoteket - til at putte tapetklister i lufthullerne i tapetet :smiley:

Men jeg forstår heller ikke hvad du skal med nålen…? du kan købe en sprøjte som viser 1 ml pr streg uden problemer…

(Da jeg var hjemme til jul skulle jeg bruge en sprøjte, på apoteket spurgte de om størrelse og om jeg også skulle have nål med)

Vi plejer at købe kanyler på apoteket. En pakke med 50 stk ryger der som regel i kurven, og den holder jo ret længe.Så jeg skal ikke kunne sige, om de siden sidst er stoppet med at forhandle kanyler (mener det var i ballerup vi købte sidst).

Du kan også købe en tynd 1 ml. engangssprøjte. Studsen passer til åbningen på f.eks. Advantage. Så vendes ampullen med loppemidlet på hovedet og du suger det kvantum ned, der skal bruges. Sådan gør jeg, når jeg ikke bruger æggebægermetoden.
Jeg vil for øvrigt mene, at loppemidlet er for tyktflydende til at kunne gå gennem en kanyle.

[QUOTE=Mega;571826]Du kan også købe en tynd 1 ml. engangssprøjte. Studsen passer til åbningen på f.eks. Advantage. Så vendes ampullen med loppemidlet på hovedet og du suger det kvantum ned, der skal bruges. Sådan gør jeg, når jeg ikke bruger æggebægermetoden.
Jeg vil for øvrigt mene, at loppemidlet er for tyktflydende til at kunne gå gennem en kanyle.[/QUOTE]

Er det virkelig så tykt? I en lyserød kanyle burde der ingen problemer være. - Måske det kan drille med de blå?

Lige for en sikkerheds skyld:

Bruger man Advantage til stor hund til sine katte, er koncentrationen af det virksomme middel det samme som til kat, dvs. en kat på f.eks. 4 kg. skal have 0.4 ml. og tungere katte 0.7 ml.

Bruger man Stronghold, er koncentrationen til stor hund dobbelt så stor som til kat, dvs. en kat skal kun have 0.05 ml pr. kg.

og så lige en gang mere “for hans jørgen” brug aldrig bayvantic til hund på din kat, det er dødsensfarligt