Stadig øremider på trods af 2 ørerens i narkose ved Dyrelægen

Eller finde en anden dyrlæge, jeg synes det er tiden til en second opinion her, inden der spildes flere penge hos den første…
VH
Susanne

Tilslutter mig rådet omkring - Stronghold - jeg havde 2 katte der begge havde øremider, den ene en hankat der havde haft det i længere tid, inden han kom her til os og var godt snasket til i ørerne. Dyrlægen sagde dengang, at de så vidt muligt holdt igen med at bruge Stronghold, da det var det bedste middel de kendte - og derfor kun brugte det i så få tilfælde som muligt, for at undgå evt. resistens. Det hjalp - og ja, sammen med det, kom alle tæpper m.v. også til vask.

Ørerne på kattene blev varsomt renset ud i den udvendige del - og 7-9-13 - jeg har ikke set skyggen af øremider siden - og det er et par år siden nu, og alle mine katte er inde/udekatte.

[QUOTE=Mega;553668]Er ellers enig meddig Teresa, men ikke hvad angår narkose/oprensning af ører.

For det første kan det være ret smertefuldt og for det andet farligt uden narkose.
Skal dyrlægen helt ned i øregangen, kan han risikere at stikke hul på trommehinden, hvis katten gør en bevægelse med hovedet.[/QUOTE]

Jeg kan bare ikke se hvorfor han skal så langt ned og rense. Stronghold vil slå miderne ihjel og så er det altså nok lige at rense det ydre ører for
de døde mider der kan samle sig der. Det burde aldrig være nødvendigt at rense så dybt ind i et øre - øremider eller ej.

Narkose er jo ikke noget man lægger en kat i bare sådan for sjov. Der er altid en lille risiko som jeg ikke synes står mål med resultatet/nødvendigheden
når “alt” hvad katten “fejler” er øremider.

Teresa

[QUOTE=Teresa Guldager;554582]. Det burde aldrig være nødvendigt at rense så dybt ind i et øre - øremider eller ej.

Narkose er jo ikke noget man lægger en kat i bare sådan for sjov. Der er altid en lille risiko som jeg ikke synes står mål med resultatet/nødvendigheden når “alt” hvad katten “fejler” er øremider.
Teresa[/QUOTE]

jo du kan tro det kan være nødvendigt, der kan være utroligt meget i et lille katte-øre; hvis der er voldsom infektion er det bedst at få renset i bund inden man begynder at dryppe øret.
Ja enig, der er altid en risiko ifbm narkose, men med de narkose-midler man benytter nu om dage og med det (overvågnings) udstyr de fleste dyrlæger har er risikoen trods alt lille.
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;554607]jo du kan tro det kan være nødvendigt, der kan være utroligt meget i et lille katte-øre; hvis der er voldsom infektion er det bedst at få renset i bund inden man begynder at dryppe øret.
Ja enig, der er altid en risiko ifbm narkose, men med de narkose-midler man benytter nu om dage og med det (overvågnings) udstyr de fleste dyrlæger har er risikoen trods alt lille.
:)[/QUOTE]

Hvis katten virkelig er inficeret alvorligt kan jeg da til nød se, at man gør noget sådant EEN gang - men hvis det er nødvendigt to gange så er der jo noget galt. Og siden dyrlægen altså ikke har behandlet med noget der kan slå miderne ihjel så er det jo rimeligt nok at miderne stadig er der efter en ørerensning. Personligt synes jeg ikke det er effektivt. Behandl mod miderne samtidig som ørerne renses ellers kan man jo lægge katten i narkose hver anden uge resten af dens liv.

Jeg mener så stadig ikke at det skulle være nødvendigt at lægge den i narkose. Jeg og min dyrlæge har renset ører på en del katte gennem årene - også katte med øreinfektioner der var svære
at få has på. Men nogen bedøvelse har aldrig været nødvendig. Men det er klart det afhænger jo også af kattens omgængelighed.

Teresa