Stadig øremider på trods af 2 ørerens i narkose ved Dyrelægen

Hej derude.
Jeg vil lige hører ang. øremider.

Sagen er den at min han-killing Balou har haft øremider siden han blev født næsten. Han er i dag 7 måneder og jeg har haft ham til dyrelægen to gange hvor han har været lagt i narkose hvor de lavede en ørerens på ham. Inden det brugte jeg dråber fra Virbac og Advocate til at dryppe ham i nakken. Men han har det STADIGVÆK trods han har været 2 gange ved dyrelægen. Den ene gang hvor han var i narkose, og den anden gang hvor han var bedøvet! :uha:

Er det bare mig der synes det virker lidt underligt at de stadig bliver ved med at komme frem, når han har været i bedøvelse to gange ved dyrelægen? Burde det ikke være fjernet når de har kunnet komme helt ind i øret. For jeg synes det er lidt mystisk - og dyrt! Betaler trodsalt 800-900 kr. for sådan en tur, og jeg er studerende. Er min dyrelæge dårlig og udnytter at jeg er ung, eller kan det virkelig passe at miderne igen og igen kan komme frem på trods af han har været inde hos dem i narkose og bedøvelse.
Det skal lige siges at Balou er indekat og har ikke kontakt til nogen andre dyr. Så det er ikke fordi han bliver smittet af andre igen og igen.

Mvh.:slight_smile:

Umiddelbart synes jeg også det lyder lidt underligt…
Ved du om de skyller øret ‘rigtigt’, altså ikke ‘bare’ renser med vatpinde?
Drypper du efterfølgende ørene derhjemme?

De 2 produkter du skriver om kender jeg ikke, jeg har aldrig haft øremider (mine katte har heller ikke :smiley: ), min erfaring med øremider ligger år tilbage, fra jeg (stadig) arbejdede som veterinærsygeplejerske; vi skyllede ørene og ejeren skulle efterfølgende dryppe hjemme i 14 dage (mener jeg det var) og så til kontrol INDEN de stoppede, så vi var sikker på alt var væk.

På min kvittering står der " ØRERENSNING" så tror faktisk ikke de skyller, men bare renser dem ud?