Stalker solsort

Ja vi har fået en forfølger :S

Der er et solsorte par der har bygget rede nede i vores gård.

Solsorte hannen er meget beskyttende og flyver x gange mange helt tæt forbi vinduet og laver advarselsskrig, når kattene sidder i vindueskarmen.
Miv har siddet der den sidste time og luret mens solsorten flyver forbi.

Jeg ligger i sengen sammen med Kuranyi, da Miv tager en pause og kommer ned til mig og skal nusses.

Pludselig hører jeg et pip fra vinduet og så sidder solsorten gudhjælpemig lige udenfor vinduet (jeg bor på 1 sal) og kigger direkte ind på os alle 3 :S

Scary men også lidt sjovt :tihi:

Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer af med min forfølger, det er altså ved at være belastende :?

[quote=MivKuranyi;198968]Ja vi har fået en forfølger :S

Der er et solsorte par der har bygget rede nede i vores gård.

Solsorte hannen er meget beskyttende og flyver x gange mange helt tæt forbi vinduet og laver advarselsskrig, når kattene sidder i vindueskarmen.
Miv har siddet der den sidste time og luret mens solsorten flyver forbi.

Jeg ligger i sengen sammen med Kuranyi, da Miv tager en pause og kommer ned til mig og skal nusses.

Pludselig hører jeg et pip fra vinduet og så sidder solsorten gudhjælpemig lige udenfor vinduet (jeg bor på 1 sal) og kigger direkte ind på os alle 3 :S

Scary men også lidt sjovt :tihi:

Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer af med min forfølger, det er altså ved at være belastende :?[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Undskyld… men kom sådan til at grine …

Mon ikke farmand slapper lidt af, når ungerne flyver fra reden ??

:kryds:

:tihi:

Jo men har så lige læst at solsorte kan få 4 kuld unger i løbet af sommeren :S

Pu det bliver en lang sommer

Stakkels naboer :sshh:

Vil prøve at tage et billede af forfølgeren så I kan se hvor creepy det er :uha: :tihi:

[quote=MivKuranyi;198977]:tihi: Jo men har så lige læst at solsorte kan få 4 kuld unger i løbet af sommeren :S

Pu det bliver en lang sommer -høhø

Stakkels naboer :sshh:[/quote]

-høhø-høhø-høhø

Prøv at sætte et STORT billede af Birthe Rønn Hornbæk (staves) op i vinduet - det kan fisme da holde alle i en pæn afstand, skulle jeg mene…

:sorry:

-LOL
Og det gør de ca. 30 dage efter æggene er lagt, så tålmodighed :muhaha:

Ha :thumbup: god ide

Vi boede på 8 etage i Moskva og der lå vores Sophie i vindueskarmen i køkkenet og kiggede ud på verden. Det var der nogle krager der havde fundet ud af og de elskede at flyve mod vinduet for så i sidste øjeblik at dreje af. Jeg er overbevist om at de drillede katten. -høhø

-surrender-surrender

Måske vil den bare have lidt lækkert morgenmad, frokost og aftensmad ???

-høhø-høhø

Jeg fodrer småfuglene i en foderbeholder uden for mit ene vindue - og de sidder skam og kææææfter op hver morgen - indtil jeg fylder madpakken op igen.

:hjerte:

I dag har de fået en halv majskolbe lagt oven på beholderen - nu må vi se, hvad de siger til det…

:?

:tihi:

Den her stalker solsort virker som om den beskytter eller advarer :?

Men den er godt nok ikke bange af sig :tihi:

[quote=Therese;199004]-surrender-surrender

Måske vil den bare have lidt lækkert morgenmad, frokost og aftensmad ???

-høhø-høhø

Jeg fodrer småfuglene i en foderbeholder uden for mit ene vindue - og de sidder skam og kææææfter op hver morgen - indtil jeg fylder madpakken op igen.

:hjerte:

I dag har de fået en halv majskolbe lagt oven på beholderen - nu må vi se, hvad de siger til det…

:?[/quote]

Det er ikke muligt at fodre udenfor mit vindue, der er kun en lille kant, der er skrå.

Også derfor jeg blev så overrasket over at solsorten sad der :tihi:

Du skal nok ikke lukke den ind, for sæt nu den går igang med tvebakken…brødkrummer er jo fulgeguf :klapper:
Brita
nb…til de der ikke kan fatte hvad jeg skriver…Tvebakken er Miv alias Kamikaze’s Kitty Yosimity…og hun er en kende rund :tihi:

-høhø Det er da en rigtig beskytter pipfugl, hvor sjovt -høhø

[quote=kamikaze;199125]Du skal nok ikke lukke den ind, for sæt nu den går igang med tvebakken…brødkrummer er jo fulgeguf :klapper:
Brita
nb…til de der ikke kan fatte hvad jeg skriver…Tvebakken er Miv alias Kamikaze’s Kitty Yosimity…og hun er en kende rund :tihi:[/quote]

Skal nok lade være -høhø

Vejede lige Miv idag . . . . . . 8 kg :tihi:

Har taget 0.6 på siden dyrlægebesøg :ups:

Kuranyi vejer 6.4 kg, og er lang som et sugerør -høhø

Kuranyi ligner blot hans mor…som han også gør i farven :tihi: og Miv-tvebakken ligner så farmis. Godt nok var han slank da han besøgte Nana, men det er han vist ikke mere efter han er kastrat :ups:
Jeg ser jo med jævne mellemrum Kallisto som var samme farvevariant som tvebakken…han ligner mest en aflang isvaffel…lige som han skal være og jeg til tro han vejer nogenlunde det samme som Kuranyi.

Ja -høhø

Og gad vide om ikke den har en bror i San Francisco :tihi:

De har godt nok travlt med at jagte mennesker -høhø-høhø-høhø

Nogle år tilbage i tiden så jeg flere gange en solsort, som jagtede vores gamle huskat Sille rundt i haven . Den dykkede simpelthen ned efter hende og blev ved med at følge efter hende indtil hun var i skjul under en busk eller i hækken - og det gik meget hurtigt:prut:. Sille blev noget flov over det, tror jeg :ups: Det så i hvertfald sådan ud -høhø

R.I.P Stalker Solsort :ked:

Du blev offer for gårdkatten Anemone el. en af hendes venner . .

Miv og jeg vil savne dit selskab, selvom du var en smule irriterende, især kl 5 om morgenen

:ked:

Nårh, lille pips - men sådan kan det altzå gå når man stikker næbbet lidt for langt frem og er fræk…

:sorry:

Arrrgggghhhhhhh !!!

Det er startet igen, og nu er der 2 der driller kattene.

Bliver nød til at løbe noget karton idag og sætte på vinduerne, det hjalp sidste gang.

De har nok unger igen, det er nok det der er problemet . .