Stamtavle - hvornår?

Jeg har en skøn ungkat, som blev 6 mdr. her d. 24 november. Jeg købte hende d. 30. september, da var hun ca. 19 uger gammel.

Jeg er dog begyndt at undre mig meget over, hvor hendes stambog bliver af :? Jeg har dog “Parringsattest & Stamtavlerekvisition” og selvfølgelig en købskontrakt på hende.

Jeg ved godt at der kan være lang ventetid på alt papirarbejde inde fra både hovedklubberne og FIfé… Men når man køber en 19. ugers killing, er det så ikke normalt at stambøgerne er bestilt? Det ville jeg da personligt selv gøre inden killingerne runder de 3 mdr. ( Eller er det mig som har et andet syn på den sag :? )

Jeg har flere gange skrevet mail til opdrætteren, dog uden videre resultat :S Her må jeg lige nævne at jeg på ingen måde har været sur eller grov imod opdrætteren, jeg har bare skrevet hvordan det går med Sigrid og de andre katte, hvordan hun udvikler sig, Hvad for noget ballade hun laver og alle de fjollede ting hun finder på, sendt billeder osv. Og så lige som fodnote i mailene, spurgt til stamtavlen. Med andre ord, altså god feedback på katten - mails som jeg gerne selv ville modtage og blive glad for at få.

Sendte en mail i går eftermiddags og håber selvfølgelig på at få et svar tilbage i løbet af weekenden :slight_smile:

Jeg skrev også til racekattens stambogssekretær for semilanghår - Pia Børgesen, igår… måske hun kan hjælpe mig lidt.

Hvad siger I andre, hvor lang tid kan jeg forvente der går før jeg får stambogen? - Jeg vil jo rigtig gerne udstille min lille Sigrid, af flere grunde. Dels fordi hun er står som Rød Sølv, men på ingen måde er rød - men creme… så hun skal lige en tur til farvebedømmelse. Og så vil jeg da også rigtig gerne have hende bedømt, så jeg er sikker på at hun nu også er helt egnet som avlskat.

Undskyld mit roderi i tråden :ups: jeg kan godt se det kan være lidt forvirrende, men samtidig er det rigtig rart at dele mine “frustrationer” med andre, som kan forstå hvor vigtigt det er med den stambog :tihi:

På forhånd tak :slight_smile:

Du har sikkert en kopi - den er ikke meget værd har opdrætteren ikke sendt den til klubben.

Det er mest normalt at ansøge inden killingerne er tre måneder da stamtavlerne ellers er dyrere.

Jeg er sikker på du får et svar fra Racekatten

Tak Lis :slight_smile:

Ja det er en kopi - selvom der er skrevet med kuglepen flere steder. ( ved ikke om det er normalt - hun er min første ægte kat ). Men du har helt ret, jeg kan ikke bruge den til en dyt - hvis ikke opdrætteren har sendt den afsted :frowning: (håber dog, at der er en logisk forklaring på dennes tavshed…)

Ja, jeg ved godt at stamtavlerne bliver dyre jo ældre katten er, men personligt ville jeg helt sikkert også have det bedst med at få den slags ordnet i god tid.

Jeg håber meget på at høre fra opdrætteren. Racekatten regner jeg med at høre fra i starten af næste uge :slight_smile:

Vivi fra Racekatten har skrevet til mig. Så nu håber jeg der kommer skred i sagerne :slight_smile:

Jeg har næsten altid fået stamtavlen med sammen med katten, der har kun været en gang, at jeg har skulle vente lidt på den :slight_smile:

Det kan ikke siges for tit stamtavlen SKAL følge katten.
Prisen på en stamtavle burde skubbe til de fleste om at få det gjort i tide.

Stamtavler Pris Registrering af kuld 0-3 mdr.200,00Registrering af kuld 3-6 mdr.300,00Registrering af kuld 6-10 mdr.500,00Registrering af kuld over 10 mdr.900,00
Personligt ligger min ansøgning gerne omkring de 8 uger. Er der generelle problemer hos stambogsekretæren som betyder længere ekspeditionstid end normalt søger jeg før.

En rødsølv virker lysere end en rød uden sølv så den behøver ikke at være forkert.

Jeg er lige blevet informeret om at opdrætteren ikke må overlevere katten, uden af stamtavlen følger med… - Det vidste jeg ikke. Men jeg ved godt, at der er mange som overlevere katte, og de nye ejere først får stamtavlen lidt senere - jeg formoder at de til tider, lange ventetider hos klubberne ind i mellem er forklaringen. Der er selvfølgelig også andre forklaringer nogle gange.

Men i mit tilfælde, så er jeg blevet informeret om hvorfor tavlen ikke er kommet af Racekatten. Jeg har ikke lyst til at hænge opdrætteren ud, da der jo kan være en årsag til det. Jeg håber bare selv opdrætteren begynder at melde ud, så vi kan få styr på sagen, så jeg kan komme videre med min - uanset hvad der sker - dejlige Sigrid-pige.

Det kan ikke siges for tit stamtavlen SKAL følge katten.
Prisen på en stamtavle burde skubbe til de fleste om at få det gjort i tide.

Jeg tror vi har skrevet samtidig - jeg giver dig helt ret, men jeg vidste ikke bedre … desværre :frowning:

Jeg er ikke i tvivl om at hun er creme og ikke rød :wink: Hun er i følge min overbevisning creme sølv makrel tabby med hvidt - har også haft andre inde over og se på hende :slight_smile: Men det var rigtig sødt af dig at skrive det :slight_smile: