Stegeso

er godtnok ude på herrens mark og lidt sent ude, men jeg vil købe en stegeso til fru tonya i julegave, men kan slet ikke gennemskue hvad man skal købe, den skal ihvertfald ikke være af ler, da det er lidt for bøvlet at bruge, den skal så heller ikke koste alverden, har kig på nogle i aluminium med glaslåg, men er usikker på om de er gode nok

jeg har haft en i alu og blev bare aldrig glad for den. Jeg købte for vel knap 2 år siden denne her http://www.kop-kande.dk/le-creuset-stegeso-4-2-liter-630870116497 og er så glad for den.
Min svigermor har denne her og hun er rigtig glad for den og bruger den ofte, den er nu sat 50% ned Imerco: Isenkram, Indretning, Gaver. Lækre ting til boligen

Aluminium er ikke sundt at lave mad i, med mindre den er belagt med et eller andet.

Jeg har haft en af ler - da jeg endelig kom igang med at bruge den så revnede den trods den var sat i vand - den var ellers ret fin.

Nu har jeg en af glas - den er med 15 års garenti!

Den er faktisk også ret fin og er fundet i brugsen til 99kr.

Og hey du siger da noget må da se at få den brugt igen. Det var da smadder go mad jeg fik lavet i den sidst

aldrig alminum bedst med den her Stegeso og bradepande | Stort udvalg online på Coop.dk | Klik her .

Husk inden brug skal den stå med vand i begge dele

nu skriver Johnny jo at det ikke skal være ler, men noget andet…jeg har en römertopf, bruger den sjældent, ville nok købe glas i dag…for nemhedens skyld

glasfad med låg ville jeg umiddelbart sige

Sådan nogle i glas kan man få i Aldi for øjeblikket. I hvert fald nogle steder. For sådan ca. en 100-kroneseddel, hvis jeg husker korrekt. Man behøver jo ikke sige til nogen, den er købt i Aldi :slight_smile: Og jeg synes egentlig, at deres produkter plejer at være okay.

nu har jeg bestilt en stegeso i glas fra pyrex, det er nok det hun bliver gladest for i længden, nem at holde øje med maden og nem at gøre ren.
mange tak for hjælpen.

og ja jeg er ret sikker på at maden bliver bedst i sådan en i ler, men jeg syntes den er lidt bøvlet at bruge og jeg ved tonya ville syntes det samme og så kommer den bare til at stå i skabet

[QUOTE=Johnny;1218642]nu har jeg bestilt en stegeso i glas fra pyrex, det er nok det hun bliver gladest for i længden, nem at holde øje med maden og nem at gøre ren.
mange tak for hjælpen.

og ja jeg er ret sikker på at maden bliver bedst i sådan en i ler, men jeg syntes den er lidt bøvlet at bruge og jeg ved tonya ville syntes det samme og så kommer den bare til at stå i skabet[/QUOTE]

Pyrex stegeso, det jo præcis sådan en jeg har. Og det bedste - den kan komme i opvaskemaskinen :slight_smile:

Nu har du købt kan jeg se, men jeg kan varmt anbefale Le Creuset som den GitteS viser link til, den er super god, nem at holde ren og kan også gå i opvaskemaskine :slight_smile: