Søde Kattegale mennesker.
Giv mig lidt ro i sjælen…
Imorgen skal vores skønne Kiara steriliseres og jeg er SÅ nervøs!
Hun er lige blevet et år, og har været i løbetid er par gange indenfor de sidste par måneder, og er nu på vej i løbetid igen.
Det har aldrig været meningen at hun ikke skulle steriliseres, men da jeg pludselig ikke havde nogen dyrlæge (lang historie kort, min dyreklinik blev overtaget af nogen dyrlæger fra en dyreklinik jeg ikke har gode erfaringer med), har det taget mig lang tid at blive tryg ved hvem jeg så skulle bruge.
Men nu til sagen…
Jeg har aldrig haft hunkatte før, og jeg er super nervøs for at der skal ske noget med vores lille pige!
Kiara og jeg har et helt specielt forhold som så der må ikke ske hende noget
Er der noget jeg bør tage højde for, være forsigtig med og opmærksom på?
Solstråle historier om sterilisation?
Kiara er som nævnt 1 år gammel (d. 5. Juni), og en blanding af Perser, Birma og Ragdoll.
Udover Kiara har vi jo vores gamle burmeser-dreng Milo, der lige er blevet 10 år (d. 5. Juni)…
Han elsker Kiara (og tager også gerne en tur på hende når hun er i løbetid ), men jeg går ud fra han ikke lige skal være sammen med hende med det samme når hun kommer hjem?
Hjælp en stakkels førstegangs “pigemis-mor”
3 Synes om
Velkommen her til
Selvfølgelig er du nervøs, det tro jeg er naturligt
Tro de mere gavede kattegale folk her, kan bedre forklare dig hvad du skal være opmærksom på
Det bedste du har gjort er og fundet en dyrlæge du er tryk ved
for Kiara i morgen
Med venlig hilsen
Det handler nok mest om at passe på, at hun ikke piller i stingene bagefter. Det er vist meget afhængigt af dyrlægen, hvordan en kat bliver syet bagefter, og om de anbefaler bodystocking eller ej. Mine to har ikke haft bodystocking på.
Men ellers tænker jeg også, at der er en opdrætter eller to herinde, der nok kan komme med et par gode råd
2 Synes om
Jeg er fuldstændig enig med @_DK_Sugieh
En ting der kan tilføjes er at nogen katte har en reaktion, sandsynligvis på stingene, hvor de får en hård bule, man kan tro er infektion. Det er det ikke, medmindre det bliver rødt, varmt ømt og hævet. Det kan godt se lidt voldsomt ud første gang man ser det, hvis det kommer.
Og du kan altid smide et billede eller to op hvis du er i tvivl om det ser rigtigt ud
5 Synes om
Tak for jeres svar og beroligende kommentarer
Det gik så fint uden komplikationer. Vi hentede hende kl. 14 lige inden jeg skulle på arbejde (og kom lidt for sent på arbejde - hvad gør man ikke for de kære dyr ), men Dennis, min kæreste, har været hjemme hele dagen og aftenen, og passet på hende.
Nu her til aften er hun allerede meget bedre tilpas og vi tør nu at lade hende gå på trappen igen, det synes vi ikke virkede som en god idé tidligere
Billede fra da vi hentede hende hos dyrlægen i eftermiddags.
Billede fra nu
18 Synes om
Tak for opdatering, om hvordan det gik
Med venlig hilsen
1 Synes om
Dejligt at høre at alt gik godt.
Hvor er hun dog en smuk dame