Stevie i det grønne

Ja, pt har det holdt 2½ år her uden problemer. Vil skyde på at det nok kan holde små 4-5 år :slight_smile:
Problemet er her at de blæser i stykker, fordi at vinterhalvårets storme ofte laver nogle gevaldige “vindtuneller” mellem vores to rækker af huse :slight_smile:

Dejlige billeder af Stevie:wehuu:. Han ser ud som om han har gået i snor altid. Hvis han ikke rigtig har trænet sele før synes jeg han er en meget dygtig misser:)

Dejlige billeder!!!:slight_smile: Han er flot!!

Jeg tror faktisk det er første gang han har sele på. Og første gang han har været ude så. Og han tog det så fint :smiley:

Men der har ikke været noget “plageri” om en gentagelse. Jeg tror de ta’r det som en *“godbid” og nyder den når det er… sådan virker det i al fald. Men derfor ville jeg nu alligevel gerne ha’ hegnet haven ind…

[QUOTE=line_refsgaard;918233]Mine gik igennem delfinhegnet… eller det vil sige jeg nåede at at fange djintans hale og Ny kom tilbage da jeg åbnede dåsemad…
De gik helt bevidst bare igennem…
men er mine mindre end dine? Vi har købt voliernet på tilbud i jemogfix till 300kr for 10 m.[/QUOTE]

Hmmm… mine må være bedre opdraget så… :tihi:

Kan ikke forstå dine går igennem, SÅ meget mindre end mine, kan de da ikke være.
Jeg har endda haft ungdyr med i haven…!

Jeg har haft husmislinger som har forsøgt at gå igennem, men valgte at prøve at gå over i stedet… (men blev stoppet at en tråd der sagde smæk).

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;919405]Hmmm… mine må være bedre opdraget så… :tihi:

Kan ikke forstå dine går igennem, SÅ meget mindre end mine, kan de da ikke være.
Jeg har endda haft ungdyr med i haven…!

Jeg har haft husmislinger som har forsøgt at gå igennem, men valgte at prøve at gå over i stedet… (men blev stoppet at en tråd der sagde smæk).

/Mette[/QUOTE]

du skulle havde set os i ansigtet… for det så voldsomt ubesværret ud, så fik vi fik travlt med at lave om på hegnet.

Skønne billeder af Stevie på tur :hjerte:. Imponerende, at han bare sådan får en sele og line på, og så som det naturligste i verden spadserer ud i omgivelserne - skønt temperament efter min mening, som vidner om, at han er helt tryg ved den nye situation sammen med dig :ok:

Jeg ved jo at det at gå tur forpligter, men som du selv siger, så bestemmes det også “her” hvornår vi går.

I starten da vi havde Bina, brugte vi det meget, at lade hende ligge i sele og line på terrassen, for hun var vant til, at ligge sådan en gang imellem der hvor hun kom fra. Det elskede hun. Altså bare, at ligge derude og dase. Så begyndte jeg jo mere og mere fast, at gå desiderede ture med hende i haven. Rigtig fint - synes hun jo.

Det betød så på et tidspunkt, at bare hun så selen/linen, så var det jo et sikkert tegn på, at nu skulle vi gå tur - ikke kun ligge og dase, så vi mennesker kunne få noget frisk ilt/luft ind i huset. Der måtte jeg simpelthen gå tur hver gang døren skulle stå åben, for efter selv en meget kort tur, så kunne hun sagtens ligge og dase flere timer derude, blot vi lige havde taget en runde i haven.

Efter 1 måneds sommerferie, har hun været i hård træning :rock:. At selen bliver taget af skydedøren, behøver ikke nødvendigvis betyde, at vi går tur :høhø: men må sige det har holdt lidt hårdt. For selv om vi altid er oppe før fanden får sko på, så er det ikke altid jeg magter, at gå med hende inden jeg skal på arbejde. På arbejdsdage sidder jeg oftest i dyb tavshed og stener over min kop kaffe, og undrer mig over den nye dag som igen truer. Så der skal jeg helst ikke forstyrres alt for meget:klapper: Når jeg har ferie/weekend er det en anden sag. Men er bare en rigtig langsom starter på arbejdsdagene :høhø: Heldigvis er der for mig og Bina kun 4 af den slags på en uge, og de er superkorte timemæssigt.

Ved ikke om det overhovedet giver mening, men her bestemmer JEG også hvornår vi går tur uagtet, at hun helt klart mener det bør være efter, enhver skønhedssøvn hun har taget sig i løbet af dagen.

Synes ikke det giver de helt store problemer, hun kan lokke/kalde på mig, men egentligt giver hun hurtigt op, når hun konstaterer, at det er ikke lige NU, vi skal ud og gå, måske fordi hun godt ved, at turerne i løbet af dagen nok skal komme. Men i hendes øjne er jeg sikkert, en meget hård “mor” - når hun går og gør sig til, og lokker efter en lille gåtur. :høhø:
Mvh
Yvonne

Den eneste jeg har haft der har plaget om at komme ud var Basil. Han mente generelt at når solen skinnede, så var det gå tur vejr. Så sad han henne foran døren og miauede. Hvis jeg så tog ham ud, og det var KOLDT så sad han bare lige udenfor og RYSTEDE og så var der som regel fred for det pjat :slight_smile:

Phumba kommer ud med jævne mellemrum, og nyder det. Men hun plager aldrig for at komme ud :slight_smile:

Her er en video fra forrige år hvor både Basil, Jack og Phumba nyder vores skvalderkålsmark (også kaldet haven…)

//youtu.be/OToZ8AEdsi0

LISBETH!!! få så hegnet den have :wink: Dejlige billeder :slight_smile:

Hehe…javel!

Altså det er ikke lysten der mangler!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;920753]Hehe…javel!

Altså det er ikke lysten der mangler![/QUOTE]

I know :wink:

Hvor er han lækker :iloveyou: og sikke han hygger sig :smiley: