Stigende problemer med kampkatte

Stigende problemer med kampkatte

LOL!

-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL -LOL

Den er hermed delt på Facebook, hvor jeg også er medlem i gruppen imod kampkatte… (Det må I ikke sige til Arthur - ellers skal jeg finde en beskyttet bolig og skifte navn… O_O )

Hmmmmm med henvisning til anden tråd omhandlende tåbelig adfærd mm Sidder jeg nu og skammer mig:høhø:

I første hug skimmede jeg bare teksten og konkluderede straks… “sindsyge opdrættere” :lol::lol::lol:
Ja min hjerne fungerer altså bare bedst først på dagen:tihi:

[QUOTE=DK Sugieh;564356]Hmmmmm med henvisning til anden tråd omhandlende tåbelig adfærd mm Sidder jeg nu og skammer mig:høhø:

I første hug skimmede jeg bare teksten og konkluderede straks… “sindsyge opdrættere” :lol::lol::lol:
Ja min hjerne fungerer altså bare bedst først på dagen:tihi:[/QUOTE]

Jeg er skam også medlem af en af de grupper mod farlige kampkatte… har været fra starten :engel:

Jeg mener nemlig den FB gruppe opstod efter denne her diskussion. Hvor der vist kan forekomme en del ironi og også noget morskab over en politiker :pose:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?20583-farlige-katteracer&highlight=katteracer

Jeg så en tråd i dag, hvor der forekom sådan en farlig kampkat. Den havde angrebet en Rotweiler på det skammeligste - fyyy opdrætter af staldmissen burde skamme sig :lol:

Jeg nåede også at blive forarget og tænke “Kampkatte? Hrmph… Hvad med om folk rent faktisk lærte noget om katte og satte sig ind i deres behov?!”. Derefter tænkte jeg “Ej, det er da ikke den 1. april endnu?!”, og først derefter så jeg, hvor artiklen ligger.

Det er ikke pænt at narre folk så tidligt om morgenen :olding:

Jeg skal have kaffe :kaffe:

:tihi: Tak for dagens grin Pia :tihi:

Skamkradses -LOL -LOL -LOL

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

- En dag sad jeg ganske stille og roligt på en stol, pludselig kommer kampkatten, luskende ud fra stuen og overfalder min arm. Min arm blødte og hang i laser. Hud over det hele.
Brugeren beskriver, hvordan kampkatten ikke trak en mine - den gik bare sin vej!!

Ann K: jeg tro ikke vi kan tillade at Cæsar og Brian er sammen mere, tænk hvis de er ved at udtænke nogle frygtelige angrebsplaner :muhaha:.

Det er måske derfor de ville være sammen på Tica :S

Jeg frygter virkelig for fremtiden :S

Jeg har oplevet en kampkat på egen krop. Det kostede mig en sprøjte, og lige nu er jeg på penicillin, da jeg er blevet skamkradset og bidt :lol:

Jeg har en kampkat som gladeligt ligger på lur i toppen af kradsetræet…når man går forbi træet, angriber hun ens frisure :yikes:

Jeg husker denne udtalelse fra Malene Harpsøe…

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?20583-farlige-katteracer&highlight=kampkatte

Selvom et forbud ikke har virket lige effektivt i de lande, hvor man har indført et forbud, så forhindrer det ikke Dansk Folkeparti i at støtte et forbud. Vi ser fordele i forbuddet, idet dette vil begrænse antallet af farlige hunde i Danmark, hvis man kobler forbuddet sammen med andre initiativer. Antallet af farlige hunde er eksploderet. Antallet er rent faktisk 20-doblet på 15 år, og når vi så samtidig oplever mange angreb fra kamphunde i Danmark, så skulle vi være nogle useriøse politikere, hvis vi ikke ville gøre noget ved det. Det er jo en politisk vurdering, og i Dansk Folkeparti har vi vurderet at det var vejen at gå.

Dansk Folkeparti anerkender vi, at alle hunde kan blive aggressive og bide. Men i Dansk Folkepartis optik er der hunderacer, som er farligere end andre racer. Ligesom der er katteracer, som er farligere end andre katte. Vi mener det er god dyrevelfærd at sikre, at farlige hunde ikke skambider hunde og andre dyr, samt at det er god menneskevelfærd, at farlige hunde ikke skambider børn og voksne.

Som politiker må man nogle gange tage svære beslutninger. Det har ikke været nemt at være politiker i denne sag. Men vi har nøje vurderet sagen og kommet frem til, at vi gennem et forbud og andre initiativer kan nedbringe antallet af farlige hunde i Danmark og dermed også hindre bidskader.

Du skriver i din henvendelse: “Regeringen har valgt at gennemføre, denne hundelov, på trods af at alle eksperterne var imod et forbud, på trods af at alle fakta fortæller at disse racer ikke tæller mere, og nogle slet ikke i statistikken end andre racer, ej heller er de mere “farlige” end en retriever, som den store Tyske undersøgelse slog fast.”

Statistikker er gode, hvis de er pålidelige. Jeg har endnu ikke stødt på en pålidelig statistik, bl.a. i forhold til bidskader. Men hvis du ligger inde med en sådan, så modtager jeg den gerne.

Du skriver endvidere i din henvendelse: “Man gennemførte på trods af at de 3 fra JM som stemte for, blev nedstemt af flertallet, er det, det I forstår ved demokrati ?”

Jeg formoder, at du her henviser til regeringens hundeudvalg. Selvfølgelig har de enkelte medlemmer i hundeudvalget både stemmeret og ytringsfrihed, men hundeudvalget er ikke Folketinget, og det er i Folketinget, hvor der skal findes flertal for et lovforslag, hvis det skal vedtages.

God sommer!

Med venlig hilsen,

Marlene Harpsøe
Dyrevelfærdsordfører
Dansk Folkeparti

Jeg har nogle meget farlige kampkatte herhjemme :høhø:
De er i gang med træningen :tihi: :hjerte:

jeg har også nogen farlige nogen!

her er vi igang med træningen :slight_smile:

Ja, hende den røde her skal man også være lidt varsom med. Som man kan se på billedet her, så holder hun dagligt sin kampsport ved lige :uha:

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Jamen så må jeg heller stoppe med at lege med da birden uden for .
Folk kunne jo tror at vi havde en kung fu skole for kamp katte.
Det ender jo med at at maine coon kommer på den sorte liste , med den kamp vægt og det udtryk de har ,når de laver kung fu med da birden :tihi::tihi::tihi:
Det vil jeg ikke har skylden for :stuck_out_tongue:

Men hvad med hamstere? De er sg* da endnu farligere!