"Stikling" fra Magnolia træ?

Vi har et stort Magnolia træ derhjemme og det “vandrer” under jorden og kommer op forskellige steder. Vi plejer at klippe dem over ved jordoverfladen, når vi alligevel står og trimmer roserne.

Det jeg vil vide er om jeg kan grave en af dem op og give den til en veninde som enormt gerne vil have et Magnolia træ i sin have? :slight_smile:

Jeg ved desværre ikke noget om det, men hvis man googler det kommer der nogle resultater, bl.a. dette:
http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/0/B0942EA0EE5BE459C1256E760031D61E!OpenDocument&Print=1

Jeg eeeeeelsker magnoliatræer!! Det er min helt store drøm at få en indhegnet have med sådan et i midten! :yatta::yatta::yatta:

Når det blomstrer, vil jeg begrave Michikos urne under det. :hjerte:

[QUOTE=Maria Amanda;587808]Jeg ved desværre ikke noget om det, men hvis man googler det kommer der nogle resultater, bl.a. dette:
http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/0/B0942EA0EE5BE459C1256E760031D61E!OpenDocument&Print=1

Jeg eeeeeelsker magnoliatræer!! Det er min helt store drøm at få en indhegnet have med sådan et i midten! :yatta::yatta::yatta:

Når det blomstrer, vil jeg begrave Michikos urne under det. :hjerte:[/QUOTE]

Tak, det må jeg kigge på når jeg kommer hjem :slight_smile:

Så må du også komme og hente, når du får din have :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;587738]Vi har et stort Magnolia træ derhjemme og det “vandrer” under jorden og kommer op forskellige steder. Vi plejer at klippe dem over ved jordoverfladen, når vi alligevel står og trimmer roserne.

Det jeg vil vide er om jeg kan grave en af dem op og give den til en veninde som enormt gerne vil have et Magnolia træ i sin have? :)[/QUOTE]

Hej!

JA det kan I sagtens gøre, faktisk har træet helt selv gjort arbejdet med at lave stiklinger for jer. Nogle gange gør man det at man tager en lavt hængende gren og fæster den nede i jorden indtil den har slået rødder, men det er jo klaret her :smiley: I skal selvfølgelig bare prøve at få så meget jord med omkring rødderne som muligt og så godt med vand det nye plantested.

Er det en af de lyserøde eller én mørkerød I har?
Jeg ville ønske i boede i nærheden, ønsker mig nemlig én af hver :stuck_out_tongue: Jeg har en gul…det synes jeg ik man ser hver dag men mand!!!..de vokser langsomt. Jeg har haft den i flere år nu men der stadig ik flere blomster på end man kan tælle med et par hænder…nå men det kommer jo nok :slight_smile:

[QUOTE=HeroldDesign;588534]Hej!

JA det kan I sagtens gøre, faktisk har træet helt selv gjort arbejdet med at lave stiklinger for jer. Nogle gange gør man det at man tager en lavt hængende gren og fæster den nede i jorden indtil den har slået rødder, men det er jo klaret her :smiley: I skal selvfølgelig bare prøve at få så meget jord med omkring rødderne som muligt og så godt med vand det nye plantested.

Er det en af de lyserøde eller én mørkerød I har?
Jeg ville ønske i boede i nærheden, ønsker mig nemlig én af hver :stuck_out_tongue: Jeg har en gul…det synes jeg ik man ser hver dag men mand!!!..de vokser langsomt. Jeg har haft den i flere år nu men der stadig ik flere blomster på end man kan tælle med et par hænder…nå men det kommer jo nok :)[/QUOTE]

Ja du har ret.
Vi har den røde og lyserøde.
Jeg har aldrig set den i gul…den er nok flot.
Jeg skulle næsten se om jeg i morgen kunne få taget et foto af genboens…det er KÆMPESTORT og meget gammelt, det er det lyserøde, min favorit er det mørkerøde.

Øv, vores kæmpestore magnolia har aldrig lavet “børn”
Det er plantet omkring 1970, og er med smukke hvide blomster.

Det er desværre så stort at det begynder at blive et problem, så ville ellers elske at have afliggere af det.

[QUOTE=PiaR;588543]Øv, vores kæmpestore magnolia har aldrig lavet “børn”
Det er plantet omkring 1970, og er med smukke hvide blomster.

Det er desværre så stort at det begynder at blive et problem, så ville ellers elske at have afliggere af det.[/QUOTE]

Jeg har også en hvid magnolia og den giver heller ikke vildskud :slight_smile:

Jeg har lige spurgt Tommy om stiklinger fra magnolia.
Han er sikker på at de slet ikke giver stiklinger, vores to har heller aldrig gjort det.
Er du sikker på at det er magnolia du har?

Ja, det er jeg helt sikker på :slight_smile:

Så må det jo være rigtigt :slight_smile:
Så skal du grave dem op med så meget rod som muligt og potte dem og sørge for god vanding hver dag.:slight_smile: