Stine nyser

Stine nyser, og har gjort det siden før weekenden.
Hun har det fint elelrs, og virker ikke til at være stoppet til i næsen, spiser og drikekr og er lige så påtrængende som hun plejer.
Det eneste jeg har observeret er at hun måske er lidt fugtig på snuden, thats it.

Umiddelbart tænker jeg at jeg ikke skal være bekymret, fordi alt andet jo er som det plejer.
Men alligevel - det sidder stadig i mig at jeg i mange år havde en syg kat (Buster) hvor jeg hele tiden skulle tolke på symptomer, adfærd etc.

Jeg tænker også om det kan være pollen?
Lige uden for min have, i fællesområdet, er der plantet store områder med “vild med vilje”, og og der kunne en masse derfra lige nu, tror jeg.

Hvad tænker I?

Jeg ved i hvert fald, at katte kan være allergiske over for pollen lige som mennesker. Det er sæson for græspollen nu.

Er der ikke også noget med, at det kan give sig udslag i nysen, hvis katten har orm? Men det er måske ikke så sandsynligt, at hun har det. Hun mæsker sig vel ikke ligefrem i selvfanget bytte? :slight_smile:

Jeg har har jo ikke den store viden, men min logiske sans siger, mig jeg tænker pollen.
Og hun er våd på næsen efter nys, jeg ved fra mig selv, efter en nyse vil jeg gerne have min næse tørret. Håber du får bedre svar, af alle de der har mere viden end jeg
God bedring til Stine :klappekat: :kram:
Med venlig hilsen

Hun fanger insekter, men der kommer meget få mus i haven.
Hun tog en o vinter, det var det.
Fuglene holder sig på den rigtige side af hwgnet og nøjes med st provokere derfrra.

Nå, da jeg var nede at stemme kom jeg lige forbi de lokale dyre læger, så stak lige hovedet ind og forelagde sagen - Stine nyser, men ellers er der ikke noget at mærke på hende.

Vi blev enige om en tid fredag, bare for en sikekrheds skyld, for jeg kan altid aflyse.

Nysene kommer lidt i klumper, sådan nogle stykekr på en gang, og så er det det.
I nat vågnede jeg ved at hun nås - og så kunen jeg ikke falde i søvn igen.

Det er nok meget godt med det tjek på fredag, selvom Stine opfører sig normalt, bortset fra at hun nyser.

5 Synes om

Kom du afsted med Stine idag?
Med venlig hilsen

Ja, det gjorde jeg.
Dyrlægen kunne se en anelse sekret, men ikke noget voldsomt.
Som han sagd3, det kunne være noget alletgisk eller et græsstrå i svælget.
Det kunne også være en polyp eller en ondartet knude, som worst case.

Men vi gik ud fra det første, og så fik hun et skud depomedrol, som tager ebt hævelse mm.

Og så skulle det gerne blive ved det.

Og så blev der kommenteret på vægten, men jeg ved altså godt at hendes skind er spændt godt ud…

3 Synes om

Håber det her hjælper Stine og hun er over det :smil:

Med venlig hilsen

1 Synes om