Hvor ofte anbefaler man kattefolk at få stivkrampe vaccination? Husket det som, at der anbefales kortere interval end alm. Mennesker.
Hilsen Heidi
Hvor ofte anbefaler man kattefolk at få stivkrampe vaccination? Husket det som, at der anbefales kortere interval end alm. Mennesker.
Hilsen Heidi
Det har jeg aldrig hørt om - men er da spænd på hvad andre siger
Min er fra foråret 04…så jeg har isinde at få den lavet igen om 2 år
Min mand’s er 2 år gammel
[quote=Con Meo;489320]Hvor ofte anbefaler man kattefolk at få stivkrampe vaccination? Husket det som, at der anbefales kortere interval end alm. Mennesker.
Hilsen Heidi[/quote]
-LOL-LOL-LOL alm. mennesker hvad er vi kattefolk så ?? -LOL-LOL-LOL
:) Jeg får sprøjten hvert 5. år så er jeg garderet både ved rifter og bid.
jeg mener de holder i 10 år…men ved ikke om man skal have 2 vaccinationer med x antal ugers interval for at være “fuldt vaccineret” GGGGG
tror aldrig jeg er blevet stivkrampevaccineret, jeg har i alt fald ingen erindring derom
En stivkrampevaccination holder i 10 år, så der er ingen grund til at få den hvert 2. år eller lignende.
Har man fulgt vaccinerne fra barndommen er man dækket ind til man er 15 år så vidt jeg husker og så kan man få en stivkrampevaccine hvert 10 år herefter.
Jeg ved ikke hvor ofte det anbefales :?
Men jeg har ihvertfald ikke fået vaccinen siden jeg var barn og det er godt nok længe siden:)
Hilsen Lisbeth
[quote=Lense;489330]En stivkrampevaccination holder i 10 år, så der er ingen grund til at få den hvert 2. år eller lignende.
Har man fulgt vaccinerne fra barndommen er man dækket ind til man er 15 år så vidt jeg husker og så kan man få en stivkrampevaccine hvert 10 år herefter.[/quote]
Min sidste stivkrampe var som 12-årig sammen med “paraplyen” :?
Men stivkrampevacc. dækker i 10 år.
Jeg var hos min tidl. læge i andet ærinde, og som alle andre ved hun godt, at jeg har katte (nogle menneskers ører er nok ved at falde af…).
Mine underarme var fulde af rifter, og det røg ud af hende “DU skal ha’ en stivkrampevacc. NU” - jeg måtte jo sige sandheden, at det var altså mine altanroser, der var blevet beskåret og omplantet, og ikke kattekløer, der var årsagen. Og som hun så sagde, det gør det ikke spor bedre!
Jeg mener, at jeg fik et kort med, hvor der stod, hvor længe den holder, men er ikke sikker.
Ærgerligt, at jeg måtte skifte, men ingen læge skal i ramme alvor insistere på (hormon-)spiral til mig. Nå, det var OT
Katteejere skal ikke vaccineres oftere end “alm mennesker ;)”, men jeg vil til hver en tid anbefale, at man har sin vaccination opdateret
Jeg er ikke blevet vaccineret siden jeg var barn Altså, stivkrampe er så utroligt sjælden en sygdom, der stort set kun optræder (sjældent!) hos ældre mennesker, der ikke blev vaccineret som barn. Desuden, jeg har indekatte. Jeg tror ikke det er ret sandsynligt at de er inficeret med en jordbakterie
Såå, jeg tror at jeg indtil videre lader mit sårbare immunsystem slippe for lige den vaccine
Uha minder mig om at min lige er udløbet. min datter bliver nemlig 10 på tirsdag, og det var i graviditeten med hende at jeg væltede på min cykel, og derfor blev stivkrampevaccineret.
Så ja det er hvert 10. år man skal få den frisket op, overdrivelse hjælper ikke en disse.