Læste lige den her. Der er vel ingen mennesker der holder sin kat fast og “tvangs-nusser” den og jagter den rundt og siger NU skal vi nusse :S
Jaja de går da helt amok med “Stakkels misforståede katte” for tiden i avisen surrender1:
Jeg holder Ana fast og tvangsnusser hende. Når hun er stresset.
Gør det når hun beslutter sig for at nu skal Eddie lige have et fur! Så samler vi hende op. Nusser til hun slapper af og sætter hende ned igen. Så har hun glemt at hun skulle til at banke Eddie og livet fortsætter
Kan godt være det er forkert, men det virker og ingen lader til at tage skade af det
Jeg tror Ivan har ret, Vivian. De fleste har nok ikke lært det rigtigt fra barnsben af.
Det mest irriterende er dog at jeg ikke kan få lov til at læse andre artikler, uden at give dem lov til at sende mig en hel masse via mobil og mail, og dét vil jeg ikke gå med til!
Synes også det lyder som en god teori. Jeg har kun haft EN kat der kunne lide at ligge på ryggen og blive holdt fast de andre synes jeg er total tåbelig når jeg gør det med dem LOL
lyder sært har lige surfet igennem 4 artikler nu for at se hvad skete. Intet ?
Artiklen gengiver ikke deres forskning korrekt. Der er en masse nyttig viden at hente hos Cats Protection
Det som de siger er, at mange ejere ikke kan læse deres kat og fejlagtigt tror, at de kan trøste dem ud af stress ved at nusse dem. Det er korrekt, at stressede dyr ikke reagere godt på det, men snarere stresser mere. I hvert tilfælde, hvis der er tale om stress.
Endelig er det sandt, at alt for mange ikke kan se, at deres dyr er stresset - derfor forsøger de at uddanne folk
[QUOTE=PivC;1205335]Jeg holder Ana fast og tvangsnusser hende. Når hun er stresset.
Gør det når hun beslutter sig for at nu skal Eddie lige have et fur! Så samler vi hende op. Nusser til hun slapper af og sætter hende ned igen. Så har hun glemt at hun skulle til at banke Eddie og livet fortsætter
Kan godt være det er forkert, men det virker og ingen lader til at tage skade af det :)[/QUOTE]
Det, I gør, er at aflede hendes opmærksomhed og det er ofte en god løsning FØR en situation går op i en spids
Dog skal I være obs på om det virker efter hensigten - man kan hurtigt lære en kat at gøre noget igen og igen fordi den får en masse ud af det. Jeg plejer i stedet at foreslå folk at forlade rummet og gøre noget i et andet rum, som katten MÅ se på, herefter kan man afbryde situationen let - uden risiko for fejlindlæring. Iøvrigt ser jeg stress som noget helt andet - det som folkene i Cats protection snakker om er også distress ikke eustress - noget som mange slet ikke kender forskellen på. At være ophidset er ikke nødvendigvis en distress - men det kan blive det - nå men det kan jeg jo snakke om i tiiiiiiiiiimevis. Hold op der er mange hundeejere også, der ikke kan se om deres hund er glad eller stresset, har drivkraft eller er stresset osv osv. Heldigvis er der også mange der kan.