Stor plante, som er kattevenlig?

Der sker meget i mit og Ramos’ liv for tiden. Han er ved at blive godkendt som bloddonor og så er vi i gang med at flytte.

I forbindelse med den nye lejlighed ønsker vi os et lille hyggehjørne med en halvstor plante. Men jeg er ikke så plantekyndig, så derfor denne tråd. Vi kunne tænke os en plante, som er 40-100 cm høj og vigtigst af alt, så skal den ikke være giftig! Fordi Ramos kan godt lide at smage på ting og sager…

Nogen der har nogle anbefalinger? :slight_smile:

Ann Rs side er god, hun har både en liste over giftige og en over kattevenlige.
http://siamis.dk/

Fik anbefalet denne palme/træ herinde:

Den er jeg glad for. Den er ikke giftig, men heller ikke noget som kattene gerne vil spise og så ødelægger :slight_smile:
Jeg har puttet den i en høj potte, så ser den lidt større ud. Meget nem at holde:

mine yoga’s rør de ikke

Yoga? Mener du Yucca??

JEPs gør jeg

[QUOTE=fugl;1211299]Fik anbefalet denne palme/træ herinde:

Den er jeg glad for. Den er ikke giftig, men heller ikke noget som kattene gerne vil spise og så ødelægger :slight_smile:
Jeg har puttet den i en høj potte, så ser den lidt større ud. Meget nem at holde:
[/QUOTE]

Ahh den er jo pæn. Og jeg har planer om IKEA på søndag… :slight_smile:

Så vil jeg anbefale dig at kigge der, de har så mange og de er billige der :slight_smile: Du kan jo gå rundt med telefonen og google dem du kigger på om du er giftige når du er der. Bare sørg for at find en god, tung potte, eller stor en så der er plads til meget jord, så den ikke vælter… Alle de planter jeg har fået derfra har holdt i lang tid. Har nogen fra deres himalaya mix som har holdt i flere år, og som aldrig får brune kanter eller blade :slight_smile:

Vi plejer som ekstra at smide et par tunge sten i bunden, når der er plads til det i potten :slight_smile:

Jeg har en Areca på ca. 1½ m. købt i Bilka for 250 kr. Den skulle ikke være giftig :slight_smile:

(tager et billede, når Nimbus ikke længere ligger på min venstre arm)

[QUOTE=Beydana;1211314]Jeg har en Areca på ca. 1½ m. købt i Bilka for 250 kr. Den skulle ikke være giftig :slight_smile:

(tager et billede, når Nimbus ikke længere ligger på min venstre arm)[/QUOTE]

Havde allerede dette billede, som den kan ses på :slight_smile:

Har også 3 yucca palmer. 1 på ca. 1,6 mener 1 på knap en meter og 1 på lidt over 1 meter. De skulle være ugiftige og kattene er ligeglade med dem

[QUOTE=Beydana;1211339]Havde allerede dette billede, som den kan ses på :slight_smile:

[/QUOTE]

Sådan en har jeg også haft, den holdt godt ud over at mine katte spiste den :smiley:

Fandt en super flot og lækker plante i dag: Hawaiian Palm / Vulcan Palm (Brighamia Insignis). Jeg har googlet og kigget på Anns side og finder ikke noget, der kan antyde at den kan være giftig.
Nogen der kender til den??

Jeg har lige set at Aldi i næste uge har store planter til ca 40kr stykket

Nullen strækker sig op fra gulvet og tygger lidt i det nederste blade, men ellers får den lov at være i fred :høhø:

Hmm, kig her:

:slight_smile: