Store ting hos Dansk Dyreværn Århus

Lige meget hvem de er dem du kender, så kan de da umuligt gøre det dårligere end den sidende.
Den rebranding er jo helt fjollet i mit univers. Hvorfor et engelsk navn til noget så dansk som at hjælpe nødstedte kæledyr. Det giver jo ingen mening.

8 Synes om

Dansk Dyreværn i Århus var tidligere én af de organisationer, jeg med glæde støttede årligt, men jeg må indrømme, at efter navneskiftet til “The voice of pets” er de røget af listen. Det lød lidt for smart til mig…

6 Synes om

Selvom jeg har fulgt med i tråden, så tænker jeg clairvoyant eller dyrepsykolog, hver gang jeg ser navnet :ups:

5 Synes om

Dansk Dyreværn Århus var et godt gammelt navn som alle kendte til. Når man nævner The Voice of Pets, så er der ingen der kender det.
Hvis man skulle rebrande det, så skulle man hellere have opfrisket logo, hjemmeside og måske noget reklame, men at ændre navnet er en dum beslutning.

5 Synes om

Du er bare gammeldags :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg var ansat på Vordingborg Gymnasium, og da den lokale handelsskole, som vi delte bygninger med, blev til (en afdeling af) Zealand Business College, foreslog jeg at vi tog navneforandring til Goose Tower High School. Man må jo følge med :wink: Men det vandt ikke genklang.

8 Synes om

Det er SÅ åndssvagt.

De trængte til nye bygninger - men hele rebranding øvelsen er skudt helt forbi for det første, og så at gøre det uden at huske at få baglandet med er bare …

Et simpelt navneskifte havde kunne løse en del og så måske at indse at tiden hvor man kan stole på at overleve via arv er forbi- dvs der skal bruges kræfter på “markedsføring” og tiltag der kan skaffe penge på kontoten.

At Århus kommune så ovenikøbet nægter at støtte synes jeg er helt i skoven- byen kan sgudde undvære et internat. Hvor skal falck køre hen med fundne hunde, dyr fra folk der skal indlægges etc?

8 Synes om

Der er X-GF den 14. maj. Desværre har de meget elegant undladt at offentliggøre foreningens vedtægter, således at man ikke kan se hvor længe man skal have været medlem for at have stemmeret, eller i det hele taget adgang dertil. Hvis jeg havde stemmeret, så meldte jeg mig gerne ind straks og mødte op og støttede græsrødderne med at få en anstændig og ansvarlig bestyrelse valgt ind igen, men jeg gider nok ikke kaste kontingent efter det, når ikke engang man må se vedtægterne. Det er godt nok ringe røgt af en forenings interesser :confused: VH
Susanne

1 Synes om

Vedtægterne er her

De er bare meget godt gemt, og man skal søge eksplicit på dem på hjemmesiden for at de kommer frem.

Det samme gælder forretningsorden, referatet mm

Jeg kan i øvrigt fortælle at bestyrelsen har fået indført at de kan sælge værdier uden at spørge medlemmerne - dette er indført på et alm b-møde… (Burde også være ugyldigt)

1 Synes om

Forretningsordenen er her

1 Synes om

Jvf §3 stk 5 skal man have været medlem i 6 måneder for at kunne stemme :confused:

2 Synes om

I aftes skete der i den grad store ting på internatet.
Generalforsamlingen udviste mistillid til den siddende bestyrelse, og der blev valgt en ny bestående af 7 personer.
Deriblandt Anne Trane, tidligere bestyrer, Annes mand, Finn Østergård, den tidligere dyrlæge gennem over 20 år, en tidligere “menig” medarbejder, en veterinærsygeplejerske samt 2 der har en relevant viden og erfaring fra deres erhverv.

De skulle selv konstituere sig i aftes, resultatet af denne kender jeg ikke.

På generalforsamlingen præsenterede den nu tidligere bestyrelse at de har forhandlet med en stor dyreværnsorganisation og en sammenlægning.
Den nye bestyrelse ønsker naturligvis at fortsætte disse forhandlinger.

20 Synes om

Tak for opdatering Louise :ok:

2 Synes om

Lyder godt med en udskiftning af bestyrelsen, lyder som kompetente folk.

Spændende med sammenlægningsplaner, stordrift er langt fra altid godt, men det kan også blive for småt og for mange enheder at den gode sag drukner.

Pøj pøj med det!

2 Synes om

Trist det er nået dertil, men jeg håber den nye bestyrelse kan rette op på alle den gamle bestyrelses fejltagelser

1 Synes om

Spændende! Jeg går lidt ud fra, at navnet Dansk Dyreværn Århus er bibeholdt?
VH
Susanne

1 Synes om

Det eksisterer stadig, og kun en generalforsamling kan ændre det.

3 Synes om

Voice of Pets-bestyrelse smidt på porten: »Nu skal vi have fundet nogle penge« (lokalavisen.dk)

Jeg synes den tidligere formand lyder en kende nedladende. Hvis den gamle bestyrelse havde gjort sit arbejde ordentligt, så havde det jo været en smal sag at overtage foreningen, men nu sejler alting så. Der ligger helt klart meget arbejde foran dem herfra. Vi må håbe, der er nogle stærke trækheste i den nye bestyrelse, for ellers strander det hurtigt. (En generel betragtning, ikke en vurdering af den nye bestyrelse!)
VH
Susanne

2 Synes om

Lad mig sige det sådan - den nye formand har forhåbentlig ikek en promille så hj at man snøvler i sit eget oplæg til en så vigtig generalforsamling, eller en så general stor tørst at første øl indtages INDEN frokost.

3 Synes om

Øh, hvad?