Stormen Malik

:joy: :joy: :joy:

15 Synes om

Potato potato. Begge dele indebær blæsevejr :joy:

4 Synes om

Her rygger vinde godt i alt, vi har dog sikret alt det løse.
Vi bor heldigvis så højt og langt fra åen, at vi forbliver tørskoet, men skulle det ske vandet kommer så højt, ja så har vi da båden liggende, så vi kan sejle herfra :lol:

Kattene fortrækker ikke en mine over de mange ekstra lyse fra stormen

4 Synes om

Jeg har været ude ved en veninde i dag, og jo det blæser nok til, at jeg bestemt ikke vil ud og gå i det. Så jeg informerede også min veninde om, da det begyndte at blæse op, at det kan godt være at Falck helst ikke vil have, at deres podere bliver hentet i bil af andre når de har fri, men når hendes kæreste fik fri, så hentede vi ham, inden jeg kørte hjem til kattene.

Kattene er ret så ligeglade med at det blæser, det vigtigste for dem, er at jeg er hjemme til at fodre og nusse igen :sweat_smile:

5 Synes om

Her rider vi stormen af med en væltet havestol og et rendejern der er slået løs af en presenning :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Jeg læste rivejern :lol:

1 Synes om

Her blæser det bare indtil videre. Men var til møde i Nyborg idag. Jeg er glad for det meste af turen var i en stor stationcar, ikke min bette Aygo :smil: Der var en del grene faldet ned, da jeg tog “bagvejen” mellem Tilst og Skejby for at hente Casper på vejen hjem, så han slap for en lang tur med offentlig transport hjem.

2 Synes om

Altså her i Thy har vi taget en ekstra trøje på, hvis vi går ud :hoho:

… og jeg har da også pakket en ørervarmer her til om lidt, når jeg skal gå fra forældrene og hjem … :tihi:

Som vi siger - det blæser fra lidt til meget 362 dage om året, de andre 3 dage, der stormer det :wink:

5 Synes om

Så er det fanxxx en for stor gårdsplads vi har, hvis vi skal rive med det :flushed::joy:

2 Synes om

Jeg syntes ikke det blæser så kraftigt mere, stormen rusker heller ikke så meget mere…

Tror jeg vil gå i seng :smiley:

1 Synes om

… nå så ender jeg åbenbart med at skal have skiftet hoveddør ser det ud til … eller som minimum glasset deri (håber det kan klares med det faktisk!).

Mellem min nabos indkørsel og min har været opsat et gyseligt lamelhegn. To stk. opsat efter alle kunstens regler på et tidspunkt for sikkert en del år siden.
Kl 3.15 ret præcist vækkes jeg ved et brag og glas der klirrer.
I starten vidste jeg jo ikke, hvad der er sket, så indrømmer gerne at jeg blev forskrækket og noget nervøs for at gå ud af soveværelset :see_no_evil:

Indefra lignede det faktisk at det var garagetaget, det var styrtet, pga skyggerne, men da jeg kom i en masse tøj og fik åbnet døren lå der et stort lamelhegn på døren. Og “heldigvis” var det jo bare det og ikke garagetaget!
Jeg fik den bakset ind i garagen og har samlet 95% af al glasset op - resten bliver først, når det er lyst!
Da jeg så lamelhegnet efter, så er det simpelthent vredet/flået ud af de hegnskroge, der er skruet i og selve hegnet er vredet fra hinanden også :s: der har virkelig været smæk på!
Det andet lamelhegn har mistet en lamel for neden og det er måske faktisk det der gør, at den ikke er revet af også - der opbygges ikke det samme tryk på den pga hullet.

Skal jeg finde noget positivt, så er der da stadig et lag glas endnu, så der er ikke åbent ud.
Og bilen holder i ly oppe ved mine forældre.
Det må jeg glæde mig over, for ellers var bagenden af den blevet smadret! Den holder normalt med bagenden lige ud til der, hvor hegnet lå med et hjørne, så bagruden havde været smadret, hvis den stod i garagen.

Nu er jeg spændt på, hvad forsikringen siger …
De vil jo sikkert forsøge at sno sig uden om med undskyldninger om storm/orkan og at det ikke var stormsikret tilstrækkeligt, men nu må jeg se hvad de siger … (jeg kan ikke se, hvordan det kunne stormsikres mod at blive flået/vredet i stykker i sin konstruktion dog)

5 Synes om

Ja, jeg hørte også nogle slemme brag i nat, men jeg har ikke kunnet mande mig op til at gå ud og kigge. Håber det ikke var et af valnøddetræerne. De er sindsygt tunge, selv når de er skåret i små stykker.
Så ja, der har helt sikkert været en slem storm forbi, men TV antennen blev siddende. Den røg ned i 1993, men hang fast i ledningen og rev hul i vores stråtag. Der var heldigvis garanti på dengang, men den er jo udløbet nu.

5 Synes om

Her til morgen virker det til at stormen har taget lidt til igen, der bliver hvertfald rusket i opgangsdøren igen og Simba går og piver ynkeligt :grin:

1 Synes om

Naboens hæk/mine pindes mad-hæk

4 Synes om

Jeg ved ikke om vandrende pinde kan mærke en forskel i vejret udenfor, men de virker hvertfald mere aktive her til morgen, så meget at Simba prøvede at fange den ene (Der så lavede deres “dans” og derfor tændte hans jagtinstinkt mere :grin: )

Måtte lige hen og redde deres bur/net ellers havde han hevet det hele på gulvet :smiley:

2 Synes om

Malik har ladet trampolinen stå, men væltet fodboldmålet :rolleyes:

6 Synes om

Så er skaden anmeldt … så må vi se om der kan skiftes rude eller om hele døren skal skiftes.

Men tror vist bare jeg får snakket med nabo om, at jeg opsætter et stærkt stakit i stedet for de møglamelhegn!
For jeg orker ikke det her en gang til :see_no_evil:

7 Synes om

Her omkring har det ikke været så slemt endda og lige nu er det almindeligt blæsevejr. Men jeg håber, at digerne i fjordene holder, så der ikke kommer helt så meget oversvømmelse som efter Bodil. De taler om stormflod idag, så det kan blive slemt for dem, der bor tæt på vandet.

5 Synes om

Her bliver det vist et endeligt farvel til det gamle drivhus.
Udluftningsmekanismen er blæst af + en del plader på bagsiden. Jeg har været ude at samle sammen.


Nogle af pladerne var røget i en tidligere storm, men det var ikke noget, min udlejer ville gøre noget ved, så det var nok ventet, at vinden ville få godt fat i det denne gang.

Det lille drivhus er også godt rusket, men kan nok reddes
driv3

Og så har lige fået øje på denne fyr højt oppe i det træ bag brombærkrattet

Yep - det er en kat, som sidder deroppe og gynger. Jeg har været omme på den anden side, og han ser ud til at være ok, men kommer nok ikke ned før der er lidt roligere vindforhold. Jeg holder øje.

9 Synes om

Lamelhegn er noget skidt! Vi fik også væltet et under den store storm i 1999, men det var en knap så dramatisk historie. :kryds: for at forsikringen betaler.

4 Synes om