Største race

[quote=Marina;123986]NFO er ikke større end Briten, Bri har altid stået på anden pladsen.
Men desværre er der nu hunkatte under 4kg, katte der ikke burde gå i avl. Men ligefrem at se en han ikke veje mere end 4kg er rystende.
Min første Bri hun vejede 6½ kg, hendes far 10. Han lignede også en “kamphund” i miniformat, med en nakke som en tyr. Han var så heller ikke lige at spøge med:)

Marina[/quote]

Åh ja… ved kattefremvisningen i Rødovre Centeret har der to år i træk været en lilla bicolour dreng… damn at holde HAM frem for publikum - det er lige så armene sitrer, når man endelig kan tage dem ned i normal stilling! :smiley:

Men selvfølgelig er det lige ham, jeg vælger at vise! Han er STOR, har et godt og tiltrækkende look - og så er han så sød at han pænt finder sig i at blive løftet højt og svunget rundt med :thumbup:
Sjovt nok, står der altid rigtig mange MÆND ved Briternes bur efter min racepræsentation :tihi:

Nej… i hvert fald ikke hos mig…
Eksemplet var for at komme med noget, hvor jeg positivt VED at 1 kg er større end to kg…
(1 kg krøyerkugler fylder rigtig, rigtig meget! det gør 2 kg jern ikke)

Altså - selv om noget er højere end noget andet, så betyder det ikke nødvendigvis at det også er tungere…

Som jeg kender det (uden dog at kunne give kilder)
Så bør MCO’en være størst/tungest og briten ligge som nr. 2.
(Sjovt det lige er de to racer jeg er mest vild med, kom jeg lige til at tænke på)

Men en brite han på 4 kg? For faa’en, det er hvad min mindste (hun)kat vejer! (huskat/blanding)

Dette er i mine øjne en MCO!

:slight_smile: Ikke de der bettepjevs da!
Med angorapels!

:rock::rock:

Nix stik mig en AMERIKANER - alt er større derovre! - med en pelspragt der viser, at katten stammer fra grænsen til Canada - Maine - dækket af sne og is for 80 % af områdets vedkommende. En hårdfør tidligere staldkat som kunne dræbe rotter og mus og færdes ude til trods for bjørne, los og andre sjove rovdyr. Og som måske har en adfærd tillært af at være skibskat hos diverse sørøvere:tihi:

Jeg troede de alle så sådan ud indtil jeg mødte et par… som jeg skød til at være killinger:tihi: De var fem årige kastrater-what

Og ja - hun vokser stadig - hun er 2,5 år - og så kan det godt være, at standarden halter, men fuck det - Tara er stadig en ægte amerikaner - og i højde og drøjde alane en god repræsentant for verdens største tamkat Maine Coon.:ok:

Helle - Hvad er det nu Tara vejer? 8 kg eller sådan noget ikke?

Ja, jeg elsker jo Diegos størrelse og hans pels - men damn den er svær at holde. MCO’en med perser pelsen - suk.

Jo hun vejede jo ni men har tabt et kilo da jeg indrømmer - hun var for fed. Dyrlægen sagde et kilo, så det tabte hun:-) Årsagen var at vi flyttede og fik mere plads samt adgang ud døgnet rundt - vi boede på 45 m2 før, det sad på mavsen:-)

Ja Diego er i mine øjne samme “type” kat - en “ægte” MCO:-) som jeg kan lide dem (det er jo en smagssag) omend han er MEGET bedre iflg standarden:-))) Han er virkelig smuk!

Foto???:slight_smile: fedte fedte…

Ps kan ikke udelukke, at hun måske burde ned på 7-7,5 kilo:-) Men hun trives på 8:-)

Glemte at svare - jeg mener ikke at størrelsen sidder i kiloene - jeg har set meget flotte slanke katte, som vejede mini-Tara, men som var akkurat samme “type” MCO.

K

Helle - Ja, Diego er også ca. det mindste jeg synes en mco-han burde være, men han er jo en af de store på udstilling (Det er i hvert fald de kommentarer jeg får. Jeg tror dog igen det er det med pelsen, den fylder jo også en del)

Og hvis hun trives på 8, jamen så er det jo der hun skal være :slight_smile: Diego skal jo være i show kondition så han får altså ikke helt lov at veje det han gerne ville (hvilket nok er en 9-10 kg, madøre).

Hvorvidt han er bedre; nu har jeg jo ikke mødt Tara som du har med Diego men synes da bestemt Tara ligner en mco på hendes billeder? :wink:

Ja men der findes katte som ville klare sig betydelig bedre på en udstilling end Frøkenen:-)

Men hun er stadig den type kat, som jeg ser for mig, når jeg tænker MCO.

Det samme med Nanoq - han har ikke ben - han har bundgarnspæle hahaha:-)