Støvsuger-duft?

Hej - jeg er ny her.

Jeg har før brugt duftkugler i min støvsuger, men jeg har nu en Dyson. Det er en af dem, der ligner en almindelig støvsuger, men den er jo poseløs og filteret er “stationært”. Jeg har før læst at man kan dryppe lidt æterisk olie på filteret eller støvsuge noget vanillesukker op og så dufter det efter støvsugningen.

Som sagt er der ingen pose og filteret er et man tager ud og vasker. Så hvad gør en klog?

Dryppet æterisk olie på en vatrondel og “støvsuger” den op - eller putter den ind i “maven” på maskinen med det samme? Eller drypper det på filteret, der jo ikke skiftes, men vaskes?

Jeg ved godt at man risikerer allergi osv ved at bruge dufte.

Hvad ville du gøre? :upside_down_face:

1 Synes om

Jeg ville sørge for at tømme efter hver støvsugning, så lugter den ikke :slight_smile:

Jeg har selv en poseløs

2 Synes om

:velkommentilkg:
Velkommen til Kattegale.

Jeg har desværre ikke nogle forslag til din udfordring specifikt, for har aldrig brugt duft i støvsugeren. Måske kan du se på måder at få duft ind i dit liv på andre måder? Med et duftlys fx, som du tænder når du støvsuger/har støvsuget?

Jeg har en af de der flasker med en mild duft og pinde i, som jeg har stående på badeværelset. Den er jeg glad for, for så dufter der lidt friskt når jeg kommer hjem.

1 Synes om

Velkommen til

Har desværre ikke lige en ide til dig

1 Synes om

Det er selvfølgelig en mulighed.

Det er nu ikke fordi den lugter, men det er bare lidt som med Ajax - duften af “renhed”. Derfor ville det være rart med en duft, når støvsugeren har været i brug.

God idé med duftlys. Jeg har fravalgt lys, fordi jeg har en fræk, nysgerrig kat og jeg har ikke nerver til at han skal “undersøge” og svitse knurhårene af. Jeg har en duftdiffuser, som jeg bruger ind i mellem, når jeg husker at købe olie til den. Men det ville også være rart med en “frisk ren” duft, når støvsugeren har været igang. Det er lidt som med Ajax - duften af “renhed”.

Aaah ok, det har jeg aldrig hørt om, men kan godt se at det måske kan være en god motivator.

Måske kan du have duftlyset i en lanterne så missen ikke kan komme til? Der er jo huller i for at der kan komme luft ind, så duften burde stadig kunne komme ud.

Men har ikke noget bud på noget der er linket direkte til støvsugeren. Jeg har selv en poseløs, trådfri Samsung Jet something something… det skulle da lige være at dryppe lidt æterisk olie på filtret… Det skader vel ikke at prøve, når det jo alligevel er sådan en der kan/skal vaskes med jævne mellemrum?

1 Synes om

Åh kommer lige i tanke om en gammel husråd

Støv sug lige lidt vaskepulver så dufter støvsuger ikke merr af støvsuger

Ved ikke om du kan bruge det

1 Synes om

Hvorfor ikke duftkugler? De er jo faktisk beregnet til poseløse støvsugere? :smil:
Duftkugler

1 Synes om

Tak for link. Jeg vil overveje det. Jeg har nemlig allerede æteriske olier stående, så derfor ville jeg bruge dem, hvis jeg kunne.