Hej alle sammen. Jeg skal have mig en ny støvsuger. Har lige nu en ældgammel Nilfisk ( ca. 25 år gammel) som jeg har været utrolig glad for. Men den er ved at blive noget slidt - og lige nu er den gået i stykker sådan at det er svært at holde slangen på.
Så en ny er måske en god ide.
Mine behov er:
skal være STÆRK og solid ( i.e. ikke sart)
skal kunne tage kattehår og træpiller og kunne indeholde masser så man kan klare også den grove rengøring med den.
Jeg vil foretrække at den ikke har pose - men simpelthen har et stort rum der kan tømmes.
den må ikke være for dyr.
Er der nogen der har gode ideer ?
Jeg er positiv overfor evt at købe den i Tyskland…
Den eneste poseløse jeg har prøvet, der faktisk virker er en Dyson. Den er til gengæld ret dyr 2999,- sidst jeg så efter.
Alternativt vil jeg til enhver tid anbefale Miele men fraråde de nye Nilfisk. De er sarte og mister hurtigt sugekraften
Jeg har ikke selv erfaringen med den udover, at jeg har prøvet den i butikken (men der har de jo heller ikke lige frem langhårede katte :p), men muligvis kunne en af Dysons pet-udgaver dække dit behov. De er dog lidt pricy - f.eks. koster den helt store udgave 5000 kroner hos Wupti.
Vi havde denne slags “professionelle” Nilfisk på mit kollegium og de blev udsat for lidt af hvert, som de klarede uden problemer. Poserne er store og emme at skifte.
[QUOTE=velfa;1154032]Vi havde denne slags “professionelle” Nilfisk på mit kollegium og de blev udsat for lidt af hvert, som de klarede uden problemer. Poserne er store og emme at skifte.
[/QUOTE]
Den har vi også på mit job, jeg synes personligt den er frygtelig. Herhjemme bruger jeg Dysons på 7’ende år og de tager alt. inc aske i brændeovnen i ny og næ Jeg har en allergi model og en jeg ikke aner hvad hedder i model.
[QUOTE=DK Sugieh;1154026]Den eneste poseløse jeg har prøvet, der faktisk virker er en Dyson. Den er til gengæld ret dyr 2999,- sidst jeg så efter.
Alternativt vil jeg til enhver tid anbefale Miele men fraråde de nye Nilfisk. De er sarte og mister hurtigt sugekraften :)[/QUOTE]
Jeg har så en ny udgave af Nilfisk - og den er bare GOD !!
Hvis ikke man holder igen, sluger den både kat og møbler
Da jeg flyttede for 4½ år siden døde den gamle støvsuger i flytningen så en ny måtte til. Pengene var ikke så store, så min midlertidige løsning var denne billige tør/våd støvsuger fra Harald Nyborg udfra devisen at så havde jeg trods alt noget imens jeg sparede sammen.
Fik aldrig købt en anden for jeg elsker simpelthen min billige støvsuger. Indrømmet - rør og stang er noget ral lavet af plast og mundstykket er latterligt og lille, men du godeste hvor den dog suger som om den blev betalt for det - den tager alt grus, pels, støv, jord osv. Hvis der er meget pels på gulvet har jeg gjort det til en vane ofte lige at vende mundstykket op og gøre det rent, for pelsen sætter sig i børsten og stopper for suget, men straks det er løsnet er den kørende igen. Jeg bruger pose i min, men så vidt jeg har læst mig frem til, kan den også bruges uden, der skal i hvert fald ikke være pose i når den bruges som vådstøvsuger
Jeg har en Dyson, husker ikke modellen, den tager alt - lidt dyr ja, men da den er poseløs sparer det sig hurtigt ind - poser er mega dyre og irriterende at rende efter
Jeg har nu den 4.Miele…pga allergi overfor støvmider, katte, og pollen…støvsuger jeg grundigt, som regel 2 x ugl, hele huset, sofaerne, alle sofahynder på begge sider, under seng og sofa osv osv
Kun Miele er god nok til det…jeg har haft en Nilfisk, den forærede jeg til en veninde efter ½ år. Den var såmænd god nok, bare ikke til mine behov.
Pga allergierne kan jeg ikke have en poseløs støvsuger, jeg ville gå lige i gulvet ved tømningen. :surrender1:
jeg har en DYSON…og jeg er IKKE imponeret, på papiret er den fin, men i virkeligheden suger den ikke synderligt godt, filtrene stopper til i små stumper grus, så med mindre man sidder med en stoppenål en gang hver måned og prikker grus er sugeevnen simpelthen en farce
i dysonen sidder der en hel flok filtre, et der kan vaskes, et der kan blæses rent med trykluft + de 2 cyklonfiltre i opsamleren - de kan også rengøres med trykluft
der er også filtre i de mundstykker der fås med børster, de skal også være 100% rene - ellers kører børsterne bare ikke…langhårede eller tætluvede tæpper kan dyson bare ikke håndtere uanset hvor nyrenset den ellers er
Jeg var blevet træt af min Dyson fordi den, som Jim fortæller, ikke er nem at håndtere i længden.
Jeg har købt en Henry støvsuger som jeg er glad for. Den har industrimotor med to hastigheder og 10 m ledning og så vejer den kun 6 kg. Vi har haft Henry’er på flere af de hoteller hvor vi har været.
Nu er vores nok tæt på 10 år gammel (men fungerer stadig upåklageligt.) Jeg gik i sin tid efter en der var så støjsvag som muligt, for jeg var træt af at kyse kattene ind under sengen. Jeg synes heller ikke selv larmen er fantastisk, altså Vi endte på en Siemens silence power. Og bortset fra at være en rigtig god støvsuger, så ER den mindre skræmmende for kræene - selv om de nok aldrig kommer til at elske den
Jeg ved ikke om der er en poseløs version, det har jeg aldrig kigget efter, tværtimod. Jeg har ikke lyst til at skulle hælde alt støvet ud igen. Men derfor kan det jo godt være de har det
henry er en genial lille fyr og noget mere medgørlig end den store “hotel model” som er vist i starten af tråden. Henry har jeg arbejdet med og han er charmerende effektiv og handy.
Dyson kan man med fordel købe brugt, det er meget forskelligt om folk trives med dem eller ej og der er stor forskel på modellerne. Den første min far havde elskede han og sled op. nr 2 blev degraderet til værkstedsstøvsuger efter et ½ år… nr 3 de har er de glade for. de bor på landet og har to spidshunde og en blanding af tæpper og gulv.
selv har jeg en nilfisk coupe, fordi den er lille og prisen fin Og eftersom der fåes uoriginale poser synes jeg ikke det er dyrt. mener det er 60 kr for 4 poser og de skal være ret så fyldte for at den mister sugestyrken.
Skal dog siges at jeg 1: fejer foran bakken inden jeg støvsuger 2: bor på 56 kvm
[QUOTE=kira v;1154288]henry er en genial lille fyr og noget mere medgørlig end den store “hotel model” som er vist i starten af tråden. Henry har jeg arbejdet med og han er charmerende effektiv og handy.
Dyson kan man med fordel købe brugt, det er meget forskelligt om folk trives med dem eller ej og der er stor forskel på modellerne. Den første min far havde elskede han og sled op. nr 2 blev degraderet til værkstedsstøvsuger efter et ½ år… nr 3 de har er de glade for. de bor på landet og har to spidshunde og en blanding af tæpper og gulv.
selv har jeg en nilfisk coupe, fordi den er lille og prisen fin Og eftersom der fåes uoriginale poser synes jeg ikke det er dyrt. mener det er 60 kr for 4 poser og de skal være ret så fyldte for at den mister sugestyrken.
Skal dog siges at jeg 1: fejer foran bakken inden jeg støvsuger 2: bor på 56 kvm[/QUOTE]
Vi havde den lille model til værelserne og den store til public areas
[QUOTE=birtheras;1154268]Jeg var blevet træt af min Dyson fordi den, som Jim fortæller, ikke er nem at håndtere i længden.
Jeg har købt en Henry støvsuger som jeg er glad for. Den har industrimotor med to hastigheder og 10 m ledning og så vejer den kun 6 kg. Vi har haft Henry’er på flere af de hoteller hvor vi har været.[/QUOTE]
Helt enig,Henry er fantastisk ! Har selv en og bruger nu også en dér hvor jeg gør rent,den tager alt og jeg er superglad for både den lange slange og ledning
Vi fik en Dyson animal pro i 1997 og det er den bedste støvsuger vi nogensinde har haft. Vi syntes så ikke det er slemt og ordne filtre det skal man jo i langt de fleste støvsugere. Og vi har aldrig grus siddende fast nogen steder i den.
Er glad for ikke og skulle støvsuge med en ildelugtende støvsuger med pose. Og det bedste min astma holder meget af den
[QUOTE=Jim;1154074]jeg har en DYSON…og jeg er IKKE imponeret, på papiret er den fin, men i virkeligheden suger den ikke synderligt godt, filtrene stopper til i små stumper grus, så med mindre man sidder med en stoppenål en gang hver måned og prikker grus er sugeevnen simpelthen en farce
i dysonen sidder der en hel flok filtre, et der kan vaskes, et der kan blæses rent med trykluft + de 2 cyklonfiltre i opsamleren - de kan også rengøres med trykluft
der er også filtre i de mundstykker der fås med børster, de skal også være 100% rene - ellers kører børsterne bare ikke…langhårede eller tætluvede tæpper kan dyson bare ikke håndtere uanset hvor nyrenset den ellers er[/QUOTE]
Jeg har haft væg til væg tæppe imens jeg har haft min nuværrende gl dyson det var ikke et problem. Jeg finder det ikke vanvittigt belastende at skylde filtre x 2 årligt
jamen almindelige tæpper er heller ikke et større problem, det er langhårede og tætluvede det går galt ved, fx orientalske tæpper -----og lige nu har ALDI Dyson til 1799