Strejfer

Hej alle :slightly_smiling_face:
Vores neutraliserede hankat Carlo har lige været forsvundet i 5 dage til stor fortvivlelse for undertegnede.
I dag kom han så hjem, stinkende af gnu og meget sulten, men ellers uskadt.

Nu er mit spørgsmål så, om kastrerede hankatte kan finde på at strejfe og gå på damejagt, selvom de skyder med løst krudt? :thinking:
(Carlo har nu stuearrest) :smile:

Han kan jo også have været lukket inde i en nabos udhus, eller hoppet ind i en bil og blevet kørt en tur med.

Hvis du vil være helt sikker på din kat og sørge for han er sikker så bør du holde ham på din egen matrikel. (Det skal du nu i forvejen ifølge loven).

Hvis du ikke lige kan komme på hvordan du kan kattesikre din have - kig på www.katteindhegning.dk

Og ud over dette kan du købe en GPS og give ham på, hvis du er nysgerrig om hvor han går

Ja det har jeg overvejet efter hans springtur, men dem jeg har set er temmelig store og klodsede. Kan man mon få en mikrochip med GPS til kat som man kan til hunde…?

Som udgangspunkt kan man benytte de samme GPS trackere til hunde og katte - men mig bekendt eksisterer der på nuværende tidspunkt ikke mikrochips med GPS funktionalitet, hvis du altså tænker på en implanterbar…?

Naimina - Dejligt at han kom hjem igen! Det er forfærdeligt når de er væk. Hvor gammel er Carlo, og hvor gammel var han, da han blev kastreret? Umiddelbart tror jeg mere det er eventyrlyst end damelyst, der får kastraterne til at tage på springtur. :smil:

Kan man få en mikrochip til hunde? Det ved jeg ikke af at man kan? :gruble:

1 Synes om

Han blev kastreret da han vejede lige over to kilo, så altså så tidligt det kunne lade sig gøre ifølge anbefalingerne. Derfor har han aldrig været “aktiv” hankat… Men måske er tøserne alligevel lidt interessante? :thinking:

Det er nu ikke anbefalingen, men mere fordi det er nemmere der.
Hvor gammel var han, for nogle er detnemlig 12 uger og ved andre er de noget ældre

1 Synes om

Han var 14 uger da vi fik ham, men præcis hvor gammel han var ved indgrebet kan jeg ikke huske. Jeg ved bare han vejede 2 kilo.

Måske er vores knægt bare ved at være voksen. Han er trods alt 1 år og 8 måneder.

1 Synes om

Og han kan også bare være gået ind i ly et sted, og være blevet lukket inde. Det er jo ikke ualmindeligt for fritløbere at blive lukket inde i folks garager eller skure :slight_smile:

Sagtens. Uanset hvad var det en utrolig lettelse da han pludselig troppede op ved havedøren. Så fik verden farver igen :heart:

4 Synes om