Stressreaktioner?

For knap en måneds tid siden fik Øyvind konstateret idiopatisk blærebetændelse, hvilket jo siges at være stressrelateret. Han var 14 dage på Metacam, og det hjalp, men samtidig med at Gisle fik det helt skidt, kom Øyvinds symptomer igen. Han får nu Cystophan og igen Metacam - efter aftale med dyrlægen.

I fredags blev Gisle aflivet, og lørdag havde Yuri tynd mave. Han fik ProColin i weekenden, men da alt så ud til at være godt igen, holdt jeg op med at give ham det. I dag er det så galt igen :frowning:

Og nu er mit spørgsmål: Er der mon tale om:
Et sammenfald af tilfældigheder
At skæbnen - som jeg ikke tror på - er ude efter mig, eller:
Øyvind og Yuri reagerer på først at Gisle havde det skidt, og nu at han ikke er her mere?

Det kan kun blive gætteri, men nogle mener jo at katte kan være meget hurtige til at reagere på ændringer i deres hverdag og omgivelser, og alle var glade for Gisle.

Er der nogen af jer der har været ude for noget tilsvarende? Selv har jeg ikke før oplevet særligt voldsomme reaktioner på at en anden kat var syg eller blev aflivet.

2 Synes om

I de tre omgange, hvor vi havde Miss marple, Marikix og Finn, der var syge, det var snigende (cancer) som de havde og der har vikunne mærke en tydelig forskel på flokkens trivsel i perioden indtil vi blev klar over sygdommen og til vi havde sagt farvel til dem.
Vi har snakket flere gange om, resten af flokken har kunne fornemme, hvor det bar hen før vi kunne det. Men vi kan selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed

4 Synes om

Så tog Øyvind også lige en dag med dårlig mave, men nu er alle raske og friske igen :slightly_smiling_face: Og det håber jeg så fortsætter :kryds:

8 Synes om

:kryds:

1 Synes om

:kryds:

1 Synes om

:kryds:

1 Synes om