Strikoholic- Eller Strikomaner søges

Ja… Er der også andre end mig som er bidt af strikning?:stuck_out_tongue:

Jeg er lige påbegyndt igen, efter … ja, tror sidst jeg gjorde det var tilbage dengang håndarbejde var et fag… haha… 4 klasse.

Jeg har så lige taget fat i det igen…

Lige lært at slå masker op, strikke, og strikke farver ind i det:)

er total stolt, af mit selvlært youtube seenede lærning :smiley:

er igang med mit halstørklæde. Og er godt igang… Skal lige lave midten, og regner med at næste weekend er jeg færdig:)

Jeg vil meget gerne lære at hækle, og om der evt, er nogen som har interresse i at mødes og strikke sammen?.. og lærer fra sig?:slight_smile:

Jeg nyder at sidde og strikke sjaler ved efterår/vintertid. Jeg gør det mens jeg sidder og ser TV.

Jeg kan dog kun strikke sjaler og halstørklæder, jeg kan ikke finde ud af at læse mønstre.

Jamen, vil gerne lærer sjaler :slight_smile:
MIt mål er at blive god nok til at lave trøjer / baby sko, og tæpper :smiley:

Sidste år lærte jeg at strikke strømper og det er meningen, at jeg skal igang med strikkepindene igen og strikke en masse varme strømper til mine kolde vinterfødder :ok:
Har osse et par poncho’er som jeg selv har strikket … de er dejligt varme, at have på når man sidder i sofaen og ser TV.
Lige nu er jeg i gang med noget der meget gerne skulle blive til enslags vest, det går dog meget langsomt pt.

Jeg strikker alt muligt og har gjort det, siden jeg var helt lille. Jeg ville eeeelske at mødes med nogen bare for at hygge og strikke. Desværre kan jeg se, du bor på Sjælland:(

Venligst
Dorthe

Åh ja :slight_smile: men mon ikke man kunne finde ud af noget alligevel?..

er sikker på min mor gerne vil holde strikke hygge dag !
hun er strik o man !
da vi fik at vide at mette m ventede agnes, fes hun ind og købte garn og mønster. el dvs hun strikkede futter allerede da vi fik at vide at hun ventede sig og da kønnet var på plads købte hun ind.
skyggestrik, vendestrik, sjaler u name it hun strikker det - størst er efterspørgslen dog efter : grydelapper og futter ! hele min omgangskreds bruger dem s
mest imponeret er jeg nu af hendes sjaler. kan slet ikke forstå det kan lade sig gøre

jeg er total ringe haha, og mit halstørklæde ligner noget fra 80erne :stuck_out_tongue:
Men jeg hygger oig synes det totalt fedt :smiley:

:slight_smile:

Strikker stort set altid mens jeg ser TV, sokker, pulsvarmere, for tiden sjaler i kniplingemøstre, alm halstørklæder ja alt, har egentlig altid strikket alt muligt, men der er langt fra sønderjylland til sjælland:)

Jeg er aldrig kommet ud over det der langsomme stadie hvor jeg skal koncentere mig for meget, men ellers synes jeg såmænd at det er meget hyggeligt. :slight_smile:

Jeg lægger gerne hus til… og lærer også gerne fra mig.
Kan ikke længere selv strikke pgr mine gigtplagede hænder, men kan sagtens læse et mønster…
Jeg er heldigvis stadig i stand til at hækle… og kan også lære dette fra mig :slight_smile:

Så sig endelig til, hvis I vil have hjælp eller vi skal have en hyggeaften engang i mellem med diverse håndarbejde… Broderi er heller ikke ukendt territorie her i huset :wink:

Jeg kan desværre ikke strikke eller hækle mere. Hver gang jeg forsøger den slags, bryder min golf/tennisalbue op igen, og jeg får seneskedehindebetændelse i håndleddet. Jeg kan ellers rigtig godt li’ at sidde med et håndarbejde om vinteren, men det dur ikke hvis jeg skal døje med en lammet arm flere uger efter. Øv

[quote=Ann K;451241]Jeg lægger gerne hus til… og lærer også gerne fra mig.
Kan ikke længere selv strikke pgr mine gigtplagede hænder, men kan sagtens læse et mønster…
Jeg er heldigvis stadig i stand til at hækle… og kan også lære dette fra mig :slight_smile:

Så sig endelig til, hvis I vil have hjælp eller vi skal have en hyggeaften engang i mellem med diverse håndarbejde… Broderi er heller ikke ukendt territorie her i huset ;)[/quote]

Jamen. Jeg er klar på dette :slight_smile:
Jeg synes somsagt det er hyggeligt, og ville rigtig gerne lærer at hækle :smiley: