Strøm på træhegn med stålstolper

Hejsa. Vi har 2 strømtråde på vores hegn. En tråd oven på hegnet og en langs det øverste bræt.
Det er en Elefant M 15 strømgiver og den er tilsluttet jord via et spyd.
Problemet er at vores ene kat bare springer op og møver sig gennem trådene. Det ser ikke ud som om hun får stød.
Har i nogle gode råd?
Vh Tina

Sæt en bræmme metaltrådhegn på træhegnet lige under strømtrådene - så skal hun nok få stød :slight_smile:

Enig - vi har en stribe 30 cm kyllingenet på lågen, og det virkede på Bastian…
Det ekstra tråd skal naturligvis være forbundet med “jord” på strømgiveren.

Alternativt kan man sætte en ekstra jordledning op mellem de to ledende.

Sådan helt lavpraktisk, har du målt om der er smæk i tråden? :slight_smile: Der kan jo være en fejl på strømgiveren :slight_smile:

Enig med både Mette og Finn. Dit problem er at katte skal have en eller anden jordforbindelse for at den får stød af de strømgivende tråde. Og det får den ikke fra et træhegn.
Her er det udhænget som giver jordforbindelsen, det er fæstnet over på delfinhegnet (det galvaniserede havehegn), sidstnævnte er gravet 5 cm ned i jorden.
Min strømgiver er også koblet til jordforbindelse med jordspyd, det er nødvendigt for at det giver stød. Men det kræver fortsat at den som berører har jordforbindelse samtidig med berøring af strømtråden.

Tak for svarene. Stolperne på hegnet er galvaniserede stolper så vi kan måske bare sætte en tråd rundt om dem. Det vil så være midt i mellem de 2 strømtråde hun maser sig i gennem.
Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind af hegnet.

Tak for svarene. Stolperne på hegnet er galvaniserede stolper så vi kan måske bare sætte en tråd rundt om dem. Det vil så være midt i mellem de 2 strømtråde hun maser sig i gennem.
Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind af hegnet.

[QUOTE=Tina1977;1288891]Tak for svarene. Stolperne på hegnet er galvaniserede stolper så vi kan måske bare sætte en tråd rundt om dem. Det vil så være midt i mellem de 2 strømtråde hun maser sig i gennem.
Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind af hegnet.[/QUOTE]

Upload billed til en online site - derfra kan du kopier direkte ind i dit opslag.
Jeg tror et billede ville gøre et svar meget mere præcist :slight_smile:
Eller også send billedet til mig via PB, så skal jeg nok lægge det op.