Vi er godt i gang med at forberede indhegningen til strømmen. Den her weekend er vi startet på at slå volierenet fast på øverste del af hegnet samt skråhegnet. Det tager noget tid, for vi har en stor have, og vi er endnu ikke halvvejs, men det går da fremad. Jeg er lige inde og holde en lille pause, men mændene (kæresten og hans far) er gået i haven igen efter deres eftermiddagskaffe. Jeg er spændt på, hvor lang tid det her kommet til at tage.
Vi endte med at bruge den mindste elefant-strømgiver fra Harald Nyborg, og den giver et godt rap, når man står i bare tæer
Der har ikke været en kat oppe og teste endnu, men vi satser på, at de får rørt en af de 4 strømtråde, før de kommer over hegnet. Det har dog været noget af et hovedbrud at få det lavet, da vores skråhegn var ret slapt, så det kunne trækkes ned, så der har måttet en del Storm P.-løsninger i gang for at få det til at fungere (f.eks. opstramning af overhegnet på en jerntråd, der kører på bagsiden og opstramning af volierenettet på det grønne definhegn, der allerede sad på pælene, så det ikke kan rykkes ud og kortslutte eltrådene). Men nu virker det! Der er strøm og jord på det hele. Det endte med at tage 1½ måneds arbejde i weekender og nogle hverdagsaftener, men det er det værd, når man ser, hvor glade kattene er for at komme ud igen :love2:
Det færdige hegn
Phoebe patruljerer hegnet
Ozzy nyder den friske luft. Endelig!
Det ser godt sikkert ud! ![]()
Jeg må lige høre… Er Ozzy etøjet, eller blinker han bare skævt? ![]()
Tak
Han har kun et øje. Han fik konstateret kræft i det ene øje i 2011. Det ville brede sig med tiden, så han alligevel skulle have det fjernet med tiden, så vi valgte at fjerne det dengang, så der var mindre risiko for, at det skulle sprede sig uden for øjet.
Tillykke
med det - det ser godt ud. Og den mindste Elephant er helt sikkert nok. ![]()
Mange tak
Ja det er den. I går gik jeg og nippede vildtvoksende hækskud af omkring strømtrådene og kom ved et uheld til at røre både volierenet og strømtråd (der sidder ret tæt). Er du gal, det gjorde naller!
Troede seriøst, jeg havde fået revet en flænge i tommelfingeren, men det havde jeg altså ikke. Er ret glad for, at vi ikke valgte en større strømgiver, for det er vist slemt nok for kattene med den her, hvis de får sådan et rap. Tror nok, det skal kunne holde dem inde.