Studenterrundtur

Ja, masser af salt…

Og gerne drikkelse der ikke er med brus eller vand (f.eks. mælk/cocio etc.), for jeg selv gør og kender også flere andre, døjer med mavesyre dagen derpå, så cola gør ondt og vand hjælper ingenting

[QUOTE=Battlestar;611490]jeg sidder og tænker

hvis i er først på dag 2 - så er de nok lidt matte i koderne og mange af dem har tømmermænd… de vil ikke kunne spise ret meget og mange vil have det lidt skidt fra dagen før…

jeg tror du skal vælge “reparationsmad” hvis i vil være populære…

masser af cocio (super ide)
vand
evt noget som kan tage smagen af druk fra dagen før :slight_smile:

unge med tømmermænd er ofte rimelig rolige :slight_smile: og de går ikke så meget op i et stort udvalg… mere at det er det rigtige :slight_smile:

jeg tror du skal spørge din datter sådan lidt henkastet hvad hendes venner plejer at drikke/spise når de har tømmermænd - bare sådan casual i en samtale… … så tror jeg ikke du kan ramme helt ved siden af :slight_smile: - det ville jeg nok gøre i dit sted[/QUOTE]

Det hjælper ikke så meget at spørge Mette. Hun går ikke i byen ( den slags koster jo penge - og dem vil hun hellere bruge på sine katte ). så hun aner ikke hvad vennerne spiser dagen efter, men jeg kan godt huske tømmermænd :høhø: Og der var cocio nemlig godt, med chokoladekage og senere på dagen grillmad :tihi: Men det går jo ikke lige i denne omgang.
Men en af grundende til at jeg have cocio og kanelkage oppe at vende.
Men det er sjovt så stor forskel der er på hvad mænd og kvinder synes hører sig til. for alle de mænd fra arbejde, i familien og her på vejen, mener at bare der er masser af øl, gammel dansk og nordsøolie så er det vellykket :rock:
Jeg kan sagtens se idden i at have chips pga saltindholdet, men synes det er en lidt mystisk ting til klokken tidlig.
Måske en bowle bloody Mary vil være en ide ?

Undskyld mig, men hvad er en lille klasse i dine øjne?? :? Vi var vist 26 eller sådan noget, og vi var 1 dag om det :)[/QUOTE]- Vi er 13, der skal af sted. Grunden til at vi er nød til at tage det over tre dage, er at de fleste bor mere end 30 km. fra skolen, og vores studenterrunde foregår via offentlig transport. Ellers ville vores studenterrunde løbe op i rigtig mange penge pga. vores klassestørrelse, hvis vi havde lejet en traditionel studentervogn.

Anneth - Måske, men langt de fleste jeg kender starter en dagen derpå med en pose chips :tihi: og så senere en tur på McD eller lign. :slight_smile:

Så er Pretzel måske en ide. Det er tyske saltkringler - jeg synes de smager rigtig godt og så er der jo salt på toppen istedet for birkes…

De pretzel lider til at være en god ide.
Må nok indrømme at jeg at jeg ikke vil sætte chips frem, det må gerne være noget andet, og chips skal der nok være masser af længere fremme på dagen

Nu er det så mig, der sidder og tænker tilbage…

Når nu det er om morgenen og på 2. dagen, så tænker jeg HJEMMEBAGTE LUNE BOLLER! De er nemme at spise, kan gøre en lidt øv-mave rolig og er nemme lige at snuppe med. Og så får de noget fornuftigt at spise.
Og så nogle fade med udskåret frugt.

Cocio er en fin idé, måske suppleret med juice. Hvis du vil servere lidt alkohol, så bland mousserende vin med appelsinjuice. Og så en god idé at stille en ramme frem med diverse drikkevarer - forvent at de tager alt med der er stillet frem!

Mit eget besøg var midt på dagen. Mine forældre havde lavet slik orgie: Papirsdug på bordet og så ellers BUNKER af slik. Mine nære veninder var ude i køkkenet hos min mor for at få plasticposer, så de kunne tage en slikpose med sig…
Bonussønnen var i skinnende solskin med frugt, jordbær i chokolade og en ispind på vejen ud (det var et totalt hit hos alle, der sad der og vinkede med deres filur-is. Og den ramme øl, de havde fået med…
Bonusdatteren var mex-tema med tequila sunrise, tortillachips og salsa.

Lone - Sikken et herligt og sødt billede af alle studenterne med deres hue og ispinde :tihi:

Champagne, jordbær dyppet i chokolade og pindemadder med laks er mit forslag. God fornøjelse og tillykke med hende :juhu:

Jeg skulle vist have læst videre inden jeg skrev, men kan se at vi da er enige om jordbær og champagne :høhø:

Jeg vil gerne sige, at man IKKE kan regne med at man ikke kan spise noget når man har tømremænd! Personligt får jeg det vilde ædeflip dagen derpå - med mindre det har været rigtig galt og er kommet op igen :stuck_out_tongue: … Og det er godt at få lagt en bund det første sted, for dagen er LAANG…

Vi delte det op så der var 3 steder vi var sikre på at få mad… For tænk hvis alle forældre tænker ens med lette anretninger, og man så skal leve af frugt en hel dag!

Mine forældre stod for morgenmad, det var godt nok den første dag, men vi lavede brunch, med scrambeld eggs, pølser, bacon, brød med smør og forskelligt pålæg, juice, kakao og en enkelt bitter eller snaps til dem som synes… Det var et KÆMPE hit, og der blev spist rub og stub!