Jeg havde Misse med udenfor i snor i dag, og pludselig sprang hun på et insekt som sad i græsset…
Hun satte i et skrig og rullede rundt flere gange og var i det hele taget meget utilfreds…
Jeg løb hen for at se hvad det var og så et bi/hvepse lignende insekt…
Hun brummede lidt når jeg rørte den ene pote, men ikke noget synligt at se…
Der var intet at se i munden heller…
En time til halvanden senere, var der ikke noget at mærke på hende, poten var ikke varm og så heller ikke hævet ud…
Og hun spiser og leger uden brok…
Så jeg har vel ingen grund til bekymring ?
Jeg var kun lige hjemme og fodre kattene og ville lige have Misse med ud for at forkæle hende lidt…
Jeg er nemlig barnepige her i weekenden, og de har en hund, så vi kan desværre ikke være hjemme hos mig selv…
Men jeg blev jo lige den der 1-1½ time for at holde godt øje med hende og hun havde ikke ændret adfærd…
Så mon ikke den bare lige har “snittet” hende eller hvad man skal kalde det?!
For hun var LYNHURTIGT væk fra insektet efter den stak…
Beklager hvis min tekst er lidt forvirrende at læse…
Spørg endelig hvis der er noget I er i tvivl om…
Tag det heeeeelt roligt 
Stik fra bi og/eller hveps er farligt, hvis katten er allergisk - så ville den være død nu - eller hvis den bliver stukket i mund/svælg og hæver så meget af stikket, at den får problemer med vejrtrækningen - så ville du opdage, den var generet af det, og muligvis ville den allerede være død.
Hvis du ikke engang kan se en hævelse noget som helst sted, er Misse med 99% sandsynlighed ikke blevet stukket. Sander blev stukket på den ene pote for et par år siden og den blev ca. 1½ gange så stor som den anden. Det afholdt ham dog ikke fra at jage hvepse med den anden pote :høhø::høhø:
[QUOTE=Temple Bar;601328]Tag det heeeeelt roligt 
Stik fra bi og/eller hveps er farligt, hvis katten er allergisk - så ville den være død nu - eller hvis den bliver stukket i mund/svælg og hæver så meget af stikket, at den får problemer med vejrtrækningen - så ville du opdage, den var generet af det, og muligvis ville den allerede være død.
Hvis du ikke engang kan se en hævelse noget som helst sted, er Misse med 99% sandsynlighed ikke blevet stukket. Sander blev stukket på den ene pote for et par år siden og den blev ca. 1½ gange så stor som den anden. Det afholdt ham dog ikke fra at jage hvepse med den anden pote :høhø::høhø:[/QUOTE]
Jamen noget må den da have gjort sådan som hun skreg og rullede rundt? 
Men det lignede jo heller ikke en helt almindelig hveps, den var meget lang og næsten helt sort…
Men det var en hvepse-ting…
Kan den have sprøjtet et eller andet på hende som stank så meget at hun har reageret sådan??? :?