[quote=Battlestar;387899]jeg vil sige det kommer an på 2 ting…
hvis du synes det er besværligt at skifte visse ting i dit køkken ud med nye varianter… fx nutella med sukkerfri nutella, vindruekerneolie med raps og olivenolie, chokolade med oliven, creme fraiche med kvark, fløde med milda, sukker med sukrin ect…
så har du første forhindring… for det er alle de traditionelle ting der skiftes ud med MUFA produkter og lav-kulhydrat-varianter
og så kommer det an på hvor kreativ du er i køkkenet… for der er 111 opskrifter i bogen fordelt på alle måltider, snacks, bagværk og div.
det giver ikke ret mange opskrifter til hver, så du skal have lidt køkkenrutine for at kunne udlede hvad der vil være godt at erstatte med og sætte sammen 
jeg synes det ikke - for der er en oversigt over gode vaner som erstatnng for dårlige vaner, og hvis man implementerer det når man eksperimenterer med nye varianter - så er det ret let 
- at hvis man spørger rundt er jeg sikker på at langt de fleste af os herinde kender samtlige næringsværdier i næsten alle fødevarer, så jeg er ret sikker på at vi vil kunne kreere retter der er både lækre, mufa-rige og kaloriefattige
jeg har været igang i 12 dage… der er røget 3½ cm over maven… jeg synes ikke det er vanskeligt - men jeg har læst en del anmeldelser der synes det var VIIIIIIIIIIIIIIIILDT svært… men jeg tror det har mere at gøre med indre barrierer hos den enkelte mere end at det reelt er svært…[/quote]

Jeg er ikke bange for at prøve nye ting, og jeg bruger allerede det mest fedtfattige der er på markedet - så dét kan ikke afskrække mig.

Vil dog ikke gå i gang for direkte at tabe mig - jeg vejer faktisk allerede pænt under den normale vægt for min højde - men jeg vil godt gøre det for at se, om der findes sundere alternativer til dét, jeg allerede spiser og drikker…
-engel
Er ganske fiks og ferm i et køkken efter snart 40 år som husmor…
PS : er det tilladt at drikke sin daglige Cola LIGHT ??