Sukkersyge kat

Bare at der er jo massere af gods idet, så hun skulle jo helst ikke tabe sig.
har lige kigget på katteforum og der er en der giver 2 kg RC sukkersyge foder væk, og hvis hun har det kunne du jo få det foder!

I første omgang vil en sukkersyg kat have en ret kraftig appetit og alligevel tabe sig.
Er hun ellers frisk, legesyg og kontaktsøgende? Er pelsen som den skal være?

Marina

Marina - Hun er frisk og meget kontaktsøgende. Hendes legen bliver i øjeblikket begrænset af at Jako er i lømmelalderen og noget efter hende. (Jeg håber det bliver bedre når vi for noget større at bo i, forhåbentligt med en have vi kan indhegne)
Hendes pels er super skinnende og lækker som altid.
Kraftig appetit har hun ikke og har heller aldrig haft. Hun er meget en småspiser. (Tre bider her, tre bider der).Mht at drikke og tisse så tænker jeg på om det er “nok” ifht sukkersyge. Hun drikker og tisser “kun” ca. mellem en halv gang til dobbelt så meget som de andre?

Jeg fik ikke fat i dyrlægen i nogen af mine pauser i dag (de havde lukket da jeg fik fri) så jeg må prøve igen i morgen. Der har jeg også fri kl 14.

Sukkersyge er nok ikke lige det første man ville tænke på når man har set det, heldigvis for det:)
Ved ikke om du har gjort det, men katte der bliver lidt presset af de andre tager jeg ofte for sig selv og giver dem ekstra opmærksomhed med en god gang leg. Så er det lidt lettere at se om det er stress over de andre eller om der skulle være fysiske problemer der ligger til grund.

Marina

Måske reagere hun blot på varmen og drikker derfor mere :slight_smile:

Marina - Det gør jeg meget i :slight_smile: jeg har heller ikke tænkt i fysiske problemer før, før jeg kom til at lægge mærke til det med at hun drikker mere. (Har fået tjekket tænder dog da jeg først var nervøs for at det er det. Nu tror jeg at det er stress pga. lømlerne)

Birthe - det er også muligt. Jeg har også siddet og tænkt om det egentlig bare ikke er flere gange hun drikker, om det nødvendigvis er mere. (Har jo gået og holdt øje siden jeg kom til at tænke på det)

eva for pokker - hvorfor ringede du ikke din knold ? så var jeg da kommet og havde prikket hende i øret- GRATIS !
kan se på den der sukkerkat side at deres bs skal være ligesom vores…
og så havde sjælen fred!

Jeg har haft en kat med sukkersyge, og jeg synes ikke det lyder som sukkersyge.

Dari drak, og drak, og drak. Skålen med vand (ca 1 ltr) blev fyldt mindst 2 gange om dagen for så var den tørlagt :besvimer: - og så kom der tilsvarende mængder ud i den anden ende og selv han spiste så blev han tynd.

Jeg var så bare så uheldig at sukkersygen var pga en svulst i hjernen, der også til sidst gjorde at han havde nogle anfald (ikke insulin chock), og han blev derfor aflivet 11 1/2 år gammel.

/Dorte

[quote=kira v;180322]eva for pokker - hvorfor ringede du ikke din knold ? så var jeg da kommet og havde prikket hende i øret- GRATIS !
kan se på den der sukkerkat side at deres bs skal være ligesom vores…
og så havde sjælen fred![/quote]

-LOL

Svarer du ikke selv lidt på dit spørgsmål? Fordi hun er en knold -høhø

Dorte - tak for det.

Kira - det tænkte jeg ikke på -ups

Gizzemissen - noget i den stil, haha