Sulforaphane - kosttilskud til katte?

Godaften til alle

Kender nogen til et kosttilskud til katte indeholdende Sulforaphane?

Det skulle efter sigende (kilder fra nettet) være kraftfulde antioxidanter som findes i broccolispirer og indeholder vitaminerne A, B, C, E, K og mineralerne Kalium, Jern, Calcium, Magnesium, Zink, Fosfor. Et ekstra plus er, at broccolispirerne indeholder op til 15 gange mere sulforafan end udvokset broccoli.

Sulforaphane har mange positive effekter på helbredet og kan desuden hjælpe og beskytte mod cellebeskadigelse med at afgifte kroppen for kræftfremkaldende stoffer og reducere inflamation, hvilket kan mindske risikoen for kræft og hjertesygdomme. Det skulle også være gavnligt for øjnene, knoglerne og huden. En undersøgelse har vist, at sulforaphane hæmme kræftceller i dyreforsøg .

Jeg faldt over stoffet, da min mand fik det anbefalet af sin læge og så tænkte jeg, kan katte mon også tåle og spise broccolispirer (sulforaphane)? Vores kat har kræft i tarmene og tænkte at det måske var et forsøg værd, hvis det kan fremme hans livskvalitet og forlænge hans liv. Hvad tænker I - har nogen kendskab til det?

BH Helle

1 Synes om

Velkommen til KG :slightly_smiling_face:
Jeg er ked af at jeres kat har kræft!
Jeg kender intet til det du skriver, men min umiddelbare tanke er, katten er blevet syg, og lever allerede på “lånt tid”. Hvis det var min kat, (og det er det ikke) ville jeg smertedække og lade mis have det bedste liv der er tilbage. Altså ikke eksperimentere med alverdens ting, bare nyde tiden med hinanden. :heart: Men det er min måde :slightly_smiling_face: synes du ikke det er nok, så prøv at snak med en kompetent dyrlæge om det :slightly_smiling_face:

6 Synes om