I går var Magnus og jeg på vores første køretur sammen - og på vores første dyrlægebesøg. Det var tid til sundhedstjek og vaccination.
Nu er Magnus jo vant til lidt af hvert fra sin udstillingskarriere, så det gik selvfølgelig fint. Han var ikke helt tilfreds med turen dertil. Der var et par gange, hvor han lød lidt ynkelig - men på hjemturen hørte jeg ikke noget fra ham.
Det gik også fint hos dyrlægen, der gav ham en vaccination og det blå stempel. Og så havde både dyrlæge og andre personaler en masse spørgsmål. “Er du bare sådan en almindelig kat?” spurgte den ene, mens han sad i kassen. Jeg ved jo godt, hvad hun mener, så jeg fortalte, han var en europé. Sådan en havde de aldrig haft besøg af før.
De havde i øvrigt en ikke helt korrekt opfattelse af udstillinger. De troede ikke, man kunne udstille en kastreret kat. “Hvad er idéen med det?” Jeg fandt ikke helt ud af, hvorfor de mente, det skulle være et kriterium, at katten var fertil. Det var dog ikke dyrlægen, der havde den idé. Hun har nemlig en moster, der har opdrættet abyssiniere og har været med hende på udstilling.
De skulle også alle sammen vide, hvorfor jeg nu havde valgt sådan en kat i stedet for en aby mere. Og det ved vi jo godt alle sammen er @Eva_K 's skyld - Eva er god til at friste ![]()
Dyrlægen syntes i øvrigt også, Magnus havde en meget tynd hale i forhold til pelsen på resten af kroppen. Ikke at der var noget i vejen med det - bare at det var lidt overraskende. Måske har hun ret. Jeg synes, at halerne på kattene på nogle af de billeder, Eva har vist de seneste dage, ser mere fyldige ud. Er det mon, fordi Magnus ikke har så meget underuld, som nogle af de andre?
Jeg er godt tilfreds med hans hale, som i øvrigt er meget bevægelig. Han kan faktisk slå krølle på den ![]()
Men alt i alt en vellykket tur, som vi forhåbentlig ikke skal på igen før om et år ![]()