Jeg har en hunkiilling på 7 mdr, som lige har fået underlivsbetændelse. Jeg tænker at få hende chippet når hun er færdigbehandlet, da hun ikke skal parres lige foreløbig… Nogen der har erfaringer med det?
Banshee var knap 15 måneder, da hun blev chippet. Det har indtil videre virket fuldstændigt efter hensigten, men da det var i januar i år, har jeg ikke langtidserfaringer at byde ind med ![]()
mhhhh - ikke at jeg har noget at bygge det på ifht egen erfaring, men jeg tænker umiddelbart at det vil være en dårlig ide. Du kan risikere at hun så er over 2 år inden hun så er klar igen . og den inledende periode hvor deres hormoner fucker helt op tænker jeg ikke er så optimalt når man har haft underlivsbetændelse.
ved du hvorfor hun fik det ? for det er jo ret tidligt at få hvilket måske kunne tyde på at hun er temmelig hormonel.
jeg tror jeg ville lade hende få et kuld og så chippe hende bagefter… hvis hun er 7 mdr nu, så parres hun når hun er 8 og føder når hun er 10. Det er da i den tidlige ende men det går som regel ganske fint. min pige klrede det til ug og ved susanne w har haft en ( flere måske ? ) uden problemer også. og da killingerne var fravænnet vendte min tilbage til sit fjollede teenage jeg.
Jeg kender til en hunkat der gik efter chippen og ikke riiiiigtig gik i løb, og fik livmoderbetændelse og måtte kastreres. Og min egen erfaring med Athea er at det er Hårdt at komme ud af chippens virkning. De er meget hormonelle og ikke i balance i den periode, så jeg har ikke tænkt mig at prøve en chip igen…
[QUOTE=kira v;1189569]mhhhh - ikke at jeg har noget at bygge det på ifht egen erfaring, men jeg tænker umiddelbart at det vil være en dårlig ide. Du kan risikere at hun så er over 2 år inden hun så er klar igen . og den inledende periode hvor deres hormoner fucker helt op tænker jeg ikke er så optimalt når man har haft underlivsbetændelse.
ved du hvorfor hun fik det ? for det er jo ret tidligt at få hvilket måske kunne tyde på at hun er temmelig hormonel.
jeg tror jeg ville lade hende få et kuld og så chippe hende bagefter… hvis hun er 7 mdr nu, så parres hun når hun er 8 og føder når hun er 10. Det er da i den tidlige ende men det går som regel ganske fint. min pige klrede det til ug og ved susanne w har haft en ( flere måske ? ) uden problemer også. og da killingerne var fravænnet vendte min tilbage til sit fjollede teenage jeg.[/QUOTE]
Jeg tænker at hun har fået det fordi hun har været i løb to gange uden at blive parret…??
Jeg har ikke lyst til at få et kuld på hende nu, da det så vil være “overskuds” killinger, da jeg ikke har en egnet han… Men omvendt er jeg bange for at chippe hende, hvis hun så aldrig kan lave killinger… Åhh det er svært… Men jeg har heldigvis hendes helsøster på 7 uger, så linjen er ikke mistet hvis det går helt galt…
hvis du har en helsøster så turde jeg godt prøve - ellers så er “overskudskillinger” jo glimrende kælekatte ![]()