Suprelorin

Er der nogle her der kender til dyrlæger med erfaring ved kemisk kastrering af kat. På Sjælland/Lolland Falster har forsøgt at ringe rundt idag men de 5 kliniker jeg har talt med har ingen erfaring med det. :pensive:

På forhånd tusind tak for hjælpen.

1 Synes om

Siden du skriver Sjælland/Lolland-Falster gætter jeg på, at du bor på Sydsjælland?

Jeg kender ikke nogen dyrlæger i det område, men min dyrlæge www.storehavelsedyreklinik.dk har god erfaring med det - både isættelse, førtidig fjernelse og generel virkningsperiode.

1 Synes om

Tusind tak for info. Og ja er bosat på Falster og rimelig ny i katte verden :wink:.

1 Synes om

Hvis du har en dyrlæge, du ellers er tilfreds med og som er villig til at lytte (og hvis en dyrlæge IKKE er det, skal han/hun udskiftes straks!), kan du jo foreslå din dyrlæge at ringe til min for råd og vejledning?

1 Synes om

Ja joo har en dyrlæge som intet kender til det på katte, men har det da på klinikken og kan godt sætte det i hvis jeg vil have det.:man_shrugging: Men han synes personligt det er lidt trodset da det er et forholdsvis dyrt præparat og p-piller kan være en mulighed så længe jeg vil bruge hende i avl.

I modsætning til p-piller er der ingen kræftrisiko ved suprelorin :slight_smile: Jeg kan ikke huske, hvad jeg plejer at give, men p-piller er heller ikke gratis, så i forhold til virkningslængde er der nok ikke den store forskel

1 Synes om

jeg kan ikke rådføre ang dyrlæger i det nævnte område, men kan varmt anbefale suprelorin frem for p-piller, det er langt mere stabil og nem at fjerne (vores dyrlæge sætter den ind ved siden af navlen.
De gange vi har prøvet p-piller har det uden undtagelse resulteret i bragende livmoderbetændelse, men vi ingen gener har haft af suprelorin

Mette Hansen der både er dyrlæge og opdrætter holder til nede på Lolland. Jeg er næsten sikker på at hun har beskæftiget sig med suprelorin chippen tidligere, og hun har muligvis indsat i egne katte. Prøv at kontakte hende via klinikken i Nakskov hun arbejder på

4 Synes om

Det vil jeg helt sikkert prøve tusind tak

Mener også at ha’ læst, at p-piller kan medføre øget risiko for misdannede og/eller dødfødte killinger?
Har i hvert fald selv kendskab til 2 tilfælde, hvor den kombination optrådte…

1 Synes om

Jeg er ikke begejstret for suprelorin til hunkatte, dårlige erfaringer i vores race. Men er meget glad for dem til hanner. Mine hanner får nu om dage i nakken, har alligevel ikke tænkt mig de skal i narkose for at få den fjernet, så må jeg vente :smil:

1 Synes om

Jeg har haft brugt suprelorin til en enkelt hunkat.
Her havde jeg tålmodigehed til at lade den brænde ud af sig selv. Det tog ca. 1,5 år før hun gik i løb igen.
Jeg fik et råd om ikke at lade hende parre i første løbetid, men hun blev parret i den næste og fik 3 fine velskabte killinger.

1 Synes om

Jeg har brugt det til i alt 4 hunkatte - én endda to gange - og ville til enhver tid foretrække det frem for f.eks. p-piller.

Det er meget forskelligt, hvor længe det har holdt, så hvis man kun ønsker en meget kort pause, er Suprelorin nok ikke vejen frem, men hvis man har god tid, er det et super værktøj at bruge i sit avlsarbejde og jeg kender f.eks. mange opdrættere ude i verden med racer, hvor HCM er et problem, der bruger det for at holde HCM-fri katte i avl i en høj alder.

1 Synes om

Hold da op. Trode slet ikke vi kunne få så meget respons på et indlæg. Ejj hvor er det dejligt tusind tusind tak.

5 Synes om

Velkommen til Kattegale - skal vi ikke se et billede af katten, det drejer sig om? Vi elsker billeder… :wink:

5 Synes om

Anicura Køge dyrehospital - tidligere Ølby Dyrehospital - her har Nina Diers erfaring med suprelorinchip både til hun- og hankatte.

1 Synes om


Billede jo da😉. Tusind tak jeg må forhøre mig rundt.

10 Synes om