Sur kat og regnvejr

Ja nu står efteråret for døren, og det giver som bekendt regnfulde dage sommetider… hele tiden :S
Idag har det stort set regnet hele dagen - Ikke noget Paya var sååå imponeret af…
efter morgenmaden gik hun til havedøren… der regnede det :thumbdown: så gik hun til bryggersdøren, og sørme om ikke der også regnede der… hun kvitterede ved at glo på mig og vræle højlydt… nå men så gik turen til fordøren… ja der regnede det jo også :yikes: Damen så nu en anelse muggen ud og sendte mig et VILDT bebrejdende blik… som om jeg lige kan styre Vor Herre :gruble:
Prikken over Iét er så at vores lille Tævehund Berta, kommer ind fra haven, og bliver vildt glad for at se at Paya ENDELIG er stået op :hund:… Hun stepper rundt om mis… men mis er morgensur, og gider IKKE legesyg vovse… OG ENDER MED AT SNUBLE OVER EGNE POTER OG LANDER MED MÅSEN I HUNDENES VANDSKÅL!!! :argh:
Typisk mandag hvis I spør Paya…
Psst… Det skal lige siges at Berta er mere veninde med Paya end omvendt… Paya nænner bare ikke at sige det til tøsehunden, så de putter sammen :høhø: Alt for husfredens skyld…

Undskylder på forhånd men :lol: :lol: :lol:
Det er bare SÅ typisk :slight_smile: stakkels lille misser, at du ikke engang kan stoppe regnen :tihi: og så ender det alligevel med våd mås :lol:

:lol:Ja det er ikke nemt at være kat i disse tider :argh:

Det ligner da heller ikke noget…du må da ud med en paraply og en føntørre så damen ikke får våde poter…det er da det mindste :tihi:

hihi ja

Her er det omvendt. Mor her står i døren og vræler, da katten bestemt ikke ser det som et problem, at det vælter ned i stænger.

Her foregår al udendørs gåtur i sele og line, da den overdækkede terrasse ikke længere er nok til, at tilfredsstille damens trang til frihed. Så her er det mig der siger: Bina, det står ned i stænger og MOR bliver meget våd. Havde en hund der fornærmet kiggede op på mig hver gang hun konstaterede, at det regnede og vendte pænt om for, at lægge sig ind og vente på tørvejr. Men ikke Bina, hun trodser al regn, blæsevejr er hun dog ikke så begejstret for. Glæder mig til hvad hun siger til sneen til vinter.

Mvh
Yvonne

ja de er godt nok ikke nemme at stille tilfredse

Vi kan så meget andet, så hvorfor ikke også det? :slight_smile:

Vi kom jo hjem i går aftes efter at have været væk i tre døgn, så Snehvide var efterhånden noget utålmodig efter sin daglige tur. Nå, men hun fik seletøjet på, og vi gik ud gennem haven. Det begyndte at regne, men vi bed tænderne sammen og gik videre. Jeg havde husket regnfrakken, men efter fem minutter havde hun dog fået nok og satte næsen hjemad.

Det fortsatte med at regne det meste af aftenen, men alligevel kom Snehvide hele tiden og ville have mig med. Men kun hen til døren - hun skulle bestemt ikke ud mere, før jeg havde skaffet noget ordentligt vejr. Og hun brokkede sig i den grad over, at jeg ikke fik det ordnet. :smiley:

Ja Finn - hvad bilder du dig egentlig ind. :hmpf:

Først er I væk i FLERE dage, og føjter rundt for egen fornøjelses skyld, og efterfølgende har du overhovedet ikke styr på vejret, og vejrguderne??? :yikes: Snehvide undres i sit blide stille sind over, hvor dælen al rutinen, sommeren og dine evner blev af. Det hele er pist borte på sølle 3 dage :S

Der skal arbejdes hårdt fra din side, med gode vejrudsigter, og en masse der skal fyldes i rygsækken de næste par dage for, at genoprette hendes blinde tillid, til dine “evner” som en “værdig” ejer af HENDE :tihi: Få så styr på det vejr far. Du ved godt, at en “dronning” som mig, altid skal have godt vejr at spadsere i, og det er dit ansvar at skaffe det til mig - ligesom maden og alle de andre ting jeg har brug for hver dag i mit liv. Stiller som alle kan læse ingen urimelige krav, sætter skam pris på de små ting i livet. MEN “regn og slud” skal du altså have styr på, den slags tåler jeg meget dårligt.

Mvh
Yvonne