Sidder og putter med lillemissen som stikker et par ildelugtende poter op i hovedet på mig… Jeg har da aldrig oplevet at min gamle hankat derhjemme havde sure poter…:?.
Hvorfor får hun det? Er hun bare for doven til at vaske dem selv?
Har I oplevet sure poter?
Altså, jeg synes mine misser lugter sådan lidt… ja… popcornsagtige Det er i hvert fald altid den tanke jeg får, men jeg synes, de lugter fint (når de altså ikke lige er kommet fra kattebakken!).
Men bortset fra det, så er der noget forskel på deres potehygiejne… et par af dem samler simpelthen møg omkring kløerne, især bagkløerne. Og en enkelt gang var det ved at give betændelse i huden omkring. Heldigvis hjalp hurtigt at holde rent og drysse med klorhexidinpulver.
Da jeg sidst var på besøg hos Deenas opdrætter, havde hun fundet på at have en pakke vådservietter stående fremme ved sofabordet, og så lige ordne fusser, når misserne kommer forbi. Så det har jeg også indført herhjemme, det er super smart!
Ork ja. De fleste af mine har mere eller mindre sure tæer hvis man snuser efter mens de f. eks. ligger sammenrullede og sover
Eftersom katte sveder på trædepuderne som vistnok det eneste sted de kan svede gi’r det fin mening i mit hovede at de kan få sure tæer osse
Det er så aldrig noget jeg har gjort noget ved.Jeg kigger efter at de ikke har kattesand mellem tæerne sådan i ny og næ men ellers la’r jeg deres fusser være (ja altså de får selvfølgelig klippet negle når de trænger)
Finn har det meget med at sidde med kattene så de ligger som babyer i hans arme. Nunuu har så for vane at stikke poten op til hans næse. Det er næsten uden undtagelse at han udbryder PUhhhhha du har da sure tæer :høhø:
[QUOTE=Sussi;690269]Sidder og putter med lillemissen som stikker et par ildelugtende poter op i hovedet på mig… Jeg har da aldrig oplevet at min gamle hankat derhjemme havde sure poter…:?.
Hvorfor får hun det? Er hun bare for doven til at vaske dem selv?
Har I oplevet sure poter?[/QUOTE]
Vi har rundt regnet 40 poter i huset og ikke én eneste lugter grimt…så jeg tænker på hvilken grustype du har i bakken ?
Fuldstændig enig med TrekkieGrrrl (Kulsort kat-IV fan med fut i flapørerne :D)
Katte sveder med fusserne, så ret naturligt, hvis de kan komme til at lugte lidt.
Vi havde en Georg kat tidligere, han havde ‘sure’ tæer, jeg synes det var sådan lidt hyggeligt
Det er nu heller ikke fordi det er et problem, min kærestes tær kan lugte meget mere :høhø:
Jeg havde blot aldrig oplevet en kat med sure tæer. Og det kan skam sagtens være gruset, det er nemlig en billig udgave fra Spar… Men heldigvis har hun ikke altid sure tæer, tror jeg ikke. det har i hvertfald kun slået mig et par gange og hun stikker altid poterne i hovedet på os.
[QUOTE=Sussi;690641]Det er nu heller ikke fordi det er et problem, min kærestes tær kan lugte meget mere :høhø:
Jeg havde blot aldrig oplevet en kat med sure tæer. Og det kan skam sagtens være gruset, det er nemlig en billig udgave fra Spar.. Men heldigvis har hun ikke altid sure tæer, tror jeg ikke. det har i hvertfald kun slået mig et par gange og hun stikker altid poterne i hovedet på os.[/QUOTE]
Jeg tror du med en anden kvalitetsgrus vil slippe helt af med sure tæer :0))