sorry… havde lagt det samme link ind 2X, det er rettet til at vise det, det skulle have vist
Tusinde tak for link. Hvor er han sød.
Surefeed’erne er kommet hjem og blevet sat op, og siden i går har Finn været afskåret fra tørkosten. Det har han lidt svært ved at forstå, og mit missemoderhjerte har det hårdt når han sender mig sit ‘stakkelsblik’.
For nu får han fri adgang til vådkost 24/7 - i almindelig skål og sammen med de tre andre katte. Mit håb er, at det er nok at begrænse hans tørkostindtag.
Mit bud er han er akkurat ligeså “stakkels” som Ulla T Trøsten er de nok begge overlever
Vi har også lige købt sure feed for at kunne begrænse Milles indtag af tørkost, og jeg må desværre sige vær lige opmærksom på, at de ikke finder ud af at de er to der kan spise samtidig. Selvom hverken Jeppe eller Mille hører til kategorien lille kat, så kunne Jeppe fint få sit hoved ind ved siden af Mille
Jeg tænker også, at Finn nok af og til vil finde ud af at lave sådan en sniger. Men lidt må være bedre end meget. Finn kan - bogstaveligt talt - ikke gå forbi en madskål uden at spise, men nu er andelen af tørkost, om ikke andet, blevet stærkt begrænset.
Jeg har en ide om at man kan lave en indstilling så den lukker hvis en “fremmed” chip bliver genkendt
Jeg har været turen igennem for nogle år siden da jeg havde én der kun måtte få nyrefoder og vådfoder, én der skulle ha’ almindelig voksenfoder og én (+6) der skulle have killingefoder.
Selvfølgelig var det ham på nyrefoder der var mest kreativ til at stjæle fra de andre, så alle kneb i bogen blev fundet frem. Én af mange grunde til at jeg er glad for at hans nyrer rettede sig igen og flokken nu alle spiser det samme
Det må vi prøve at undersøge, pt flytter vi Jeppe hver gang de står pænt ved siden af hinanden og spiser af Milles Hendes er af en eller anden grund langsom til at lukke når hun går, men den lukker i det mindste når Jeppe stikker hovedet ind og hun er gået
Jeg fandt lige mailen fra deres kundeservice med instruktion til at indstille til at lukke ved fremmed chip:
"What you can also do is put the feeder into intruder mode which should close when an intruder microchip is detected. To do this please follow the instructions below:
- Please put the Slide Switch into position II (Slide Switch setting II).
- Press the Fn and the ‘Add Pet’ buttons together until the red LED illuminates (approx. 10 seconds)
- Press the Fn button repeatedly until the LED shows orange (not flashing).*
- The lights will cycle Static Red -->Static Green–>Static Orange.
- Once the LED shows orange, press the Open / Close button to select Intruder Custom Mode.
*If you go past Orange keep pressing Fn to cycle through all the Custom Modes until the correct Custom Mode is reached again.
Please note –
- if you do not complete the steps above the unit will time out and return to normal operation after 60 seconds.
- If you want the lid to close as fast as possible after your cat has eaten, please put the slider switch back to 1"
Håber det kan hjælpe
Min venindes ene kat lærte at sidde på lur, så når den anden kat åbnede surefeederen, løb hun hen og hev skålen ud af apparatet med poten. Så var der serveret Jeg håber, det går nemmere for dig at holde Finn fra unoderne.
De er SÅ dygtige til at regne den ud, de bæster
Indtil videre går det så fint. Finn holder sig pænt fra Surefeed’erne - men som før skrevet er han egentlig også mest til vådkost, og desuden har jeg købt bagcovere, og dertil er han altså ikke den skarpeste kniv i skuffen.
Eneste aber dabei er, at Nuts stadig er lidt ængstelig for apparaterne. Hun bliver derfor fodret manuelt (om man så må sige), samtidig med at vi træner Sureflaps… Det skal nok komme.
Vi brugte foderskab for at holde Nobby fra tørkost i flere år. Hans mave kunne ikke tåle tørkost, så selvom han elskede det, så var det bedst for ham.
Så jeg synes også det lyder som en god løsning
En lille opdatering herfra, hvor Finn fortsat må affinde sig med at være forvist fra tørkosten.
Det har han til gengæld rigtigt godt af; han har allerede tabt sig synligt, og viser sig at være en rigtig flot, langbenet fyr under sulet. Han har stadig adgang til vådkost 24/7, og sådan tænker jeg, at det skal blive ved med at være. Dels fordi det lader til at være nok, og dels fordi jeg ikke har hjerte til at fratage ham (mere) mad. Finn er typen der lever for at spise, og det vigtigste er trods alt, at han er en glad kat.
Nuts, der har været i skarp SureFeed-træning, har nu selv lært at bruge dem. Hun var lidt bekymret for maskinerne i begyndelsen, men med lidt lokken og ekstra lækker tørkost, går det nu som smurt.
Så alt i alt er SureFeed et hit her hjemme. Sådan nogle skulle jeg have købt meget før.
Foto af Finns slanke linjer.
Hermed endnu en opdatering på Finn, SureFeed og vægt, nu hvor der er gået over 1/2 år siden sidst:
Finn har lært, at han ikke selv kan tilgå SureFeed’erne, men at han til gengæld kan spise over skulderen af de andre katte. Den havde vi jo set komme, men er alligevel til en vis irritation. Sureflap burde nok udvikle et frontcover til at forhindre den slags…
Men i det store hele er jeg fortsat meget tilfreds, for på trods af, at Finn ikke fuldstændigt er blevet afskåret fra tørkost, har Surefeed’erne betydet, at han fra før at have fuld adgang til buffeten, nu kun får en mundfuld i ny og næ.
Han har stadig adgang til vådkost 24/7, men overspiser nu kun sjældent, og det har virkelig kunnet ses på vægten. Måske også takket være Nuts, som sørger for at aktivere og dertil har gjort Finns liv en hel del sjovere.
Kort og godt: Finn er blevet slank og pæn.
I burde simpelthen være testere og anmeldere for det firma Hvad er oddsene for der havner to katte af den kaliber hos jer
Det klæder Finn
Ja, vi har i hvert fald materiale nok til at give enhver udvikler kamp til stregen.
Lige en lille opdatering mere, her knapt 1/2 år efter den sidste:
Fatboy Finn er ikke længere helt så fat. Da jeg anskaffede SureFeed’erne havde han en kampvægt på 5.7 kg. Hvilket må siges at være pænt mere mere end hvad en spinkel orientalerkrop som hans bør bære.
Heldigvis har kostændringen haft stor betydning for herrens korpus: Finn vejer nu kun 4.9 kg. og han er blevet så aktiv og pæn igen.