Surefeed

Hej Kg’ere :hjerte:

Jeg kan se flere har skrevet positivt om Surefeed - microchip foderautomat.

Vores katte har ikke microchip, så vores løsning ville være med halsbånd. Er der nogen der har det? :slight_smile: Virker det lige så godt? :slight_smile:

Andre erfaringer eller gode løsninger er velkomne. En kat skal på diabetikerfoder (højst sandsynligt - afventer blodprøver) og de to andre skal være på deres normale. Vi har ingen mulighed for inddeling af lejlighed :slight_smile:

Var det ikke muligt at få dem chippet? Eller er det for dyrt?

Har du i øvrigt set denne tråd? Du skal ned til indlæg 43, før det begynder at handle om Surefeed:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=56391

Tak for tråden. Surefeed er også valget. Mht. At få dem chippet, er det også løsningen. Og min dyrlæge har surefeed - dog ikke til zooplus pris, tilgengæld ville han chippe alle tre gratis, hvis jeg købte dem hos ham! :slight_smile: han er vel jyde :høhø:

Glimrende. Husk at få dem registreret også. :slight_smile:

Det bliver hele molevitten :rock:
Tror heller ikke der er andre der orker at eje de tre krudtugler :tihi:

Jeg har brugt Surefeed foderautomater i nu > 1,5 år. Og er utroligt glad for at de er opfundet.
Det er en utrolig hjælp, når man har katte som skal have specialdiæt eller bare generelt ikke skal have det samme foder.
Det har virkelig taget stress momentet af fodringen herhjemme. For at lukke kattene i forskellige rum og portionsfodre dem trivedes ingen af dem med.

Da jeg indførte automaterne havde en enkelt kat herhjemme ikke chip, han var kun øremærket. Han fik i et par uger halsbånd med den medfølgende halsbånds-chip som følger med automaten - og det fungerede upåklageligt. Jeg var bare ikke selv vild med at han skulle gå med halsbånd, så han kom til dyrlægen efter et par uger og blev chipmærket.

Men jeg kan varmt anbefale automaterne.

Det er også lige det med halsbåndet jeg ikke er så vild med. For de er virkelig nogle krudtugler, som fiser rundt når det tager dem… er bange for at de hænger fast el. Lign. :S
Opdeling af fodring er også rigtig svær herhjemme. Vi kan ikke lukke af, så det ville kræve at Oda blev lukket inde på et værelse når hun skulle fodres.
Jeg er glad for at høre at det virker hos dig :thumbup:
Jeg er kun bekymret for gamle nokkes reaktion, med sådan en automat :tihi: men hun skal nok fange den.