Svar på mail

Når du modtager en mail hvor du har stillet et spørgsmål og fået svar, svare du så tilbage?

Jeg gør, måske med et mod spørgsmål eller blot et tak :slight_smile:

Hvad gør du?

Det forsøger jeg også at huske at gøre. Om ikke andet så for at takke for svar. Det er da basal høflighed.

Jeg svare altid tilbage med et tak.
Synes at folk som hjælper en, fortjener et tak tilbage.

Jeg har et problem med min hukommelse efter min depression. Så hvis jeg lige tænker, at jeg svarer lige om lidt, og jeg så senere kommer tilbage til computeren, så kan jeg have glemt det igen.
Og det minder mig om at jeg vist ikke lige fik svaret dig sidst :ups: selvom det nok ikke har været din mening at minde mig om det.

Men som regel gør jeg det, da jeg også mener det er basal høflighed. :slight_smile:

Ja det gør jeg.

jeg forsøger i høj grad at svare tilbage på mails osv uanset hvad, men desværre smutter det nu engang imellem og det er når jeg først vil svare på mailen senere, så glemmer jeg det.
så når jeg ikke svare er det ikke af uhøflighed el lign, det er ren forglemmelse.
men ellers er det da ganske alm pli at man svare på det man bliver spurgt om

[quote=KKH;376504]Jeg har et problem med min hukommelse efter min depression. Så hvis jeg lige tænker, at jeg svarer lige om lidt, og jeg så senere kommer tilbage til computeren, så kan jeg have glemt det igen.
[/quote]

gør det altid.
jeg har også meget dårlig hukommelse og har derfor lavet et smart mailsystem med mapper. de mails der ikke er besvaret ligger i indbakken og dem der er svaret på ligger i de respektive mapper

Det kommer i høj grad an på …

Er det “fremmede”, vil jeg altid gøre det - det synes jeg er almindelig høflighed.

Men er det nogen jeg skriver sammen med nærmest dagligt fx på arbejde, i bestyrelsesøjemed eller lign., gør jeg det ikke.
Der synes jeg selv det er irriterende med “overflødige” mails og det kan hurtigt løbe op i et meget højt antal, hvis man skal takke for en information eller lign.

så vidt muligt altid… sommetider lidt senere fordi jeg sætter det i kø

men hvis det var er en linie - så ryger den afsted med det samme :slight_smile:

Jeg gør det altid; når det er private mails.

I al almindelighed giver høflighed bonus.
Det huskes af modtageren - som man kan have “gavn af” en anden gang. :slight_smile:

(Stort set) altid, når det er den private email, men er det arbejdsrelateret, så kun sjældent. Hvis alle altid takkede ‘pænt’ forå svar på emails dér, ville inbox’en eksplodere.
Men ind i mellem også på job, it depends …

:slight_smile:

Jeg giver altid mindst et takke svar. Har dog glemt et par stykker men seender så et forsinket svar og underskylder forsinkelsen.