Svensk læserbrev til præstestyret

[ATTACH=CONFIG]51443[/ATTACH]

I disse tider er det skam væsentlige spørgsmål at stille… dejligt, at se at i hvert fald en person holder ved de gamle dyder :rock:

Alvorligt og seriøst…
Hvilket GENIALT indlæg i debatten om homoseksuelle pars ret og mulighed for at opnå kirkelig velsignelse :thumbup:

Hvor ER den dog fantastisk! Sig ikke at svenskere ikke har humor!!!

Meget underholdende indlæg.

Men argumentet holder ikke helt. Debattøren undlader at skelne mellem det gamle og det nye testamente. Eksistensen af det nye testamente er netop udtryk for, at de kristne ikke var tilfredse med det gamle testamente alene.

Alle læserbrevets skriftsteder er fra det gamle testamente. Men de homofobiske kristne støtter sig til skriftsteder hos Paulus. Derfor kan man ikke fange dem i inkonsistens, hvad der jo er læserbrevets underliggende argument.

vh

Andreas

Jeg tror en af de fester hvor jeg har moret mig mest var et sølvbryllup i Sverige hvor de fleste af gæsterne var præster og påhæng. Aldrig har jeg hørt mere faul sprog og jokes der kunne få selv fanden til at få røde øre…:høhø:

Nå det var vist lidt OT, men jeg synes også at artiklen er sjov :slight_smile:

Det er for så vidt korrekt ANdreas. Men DNT siger også at det hviler på DGt og især mosebøgerne - der er flere steder henvisninger til dette…
Samtidig siges det dog også flere steder at Jesus er kommet for at ophæve Loven - i.e moseloven…
Der er som sædvanlig ingen reel sammenhæng eller logik… Men ma n kan ganske rigtig få det ud af biblen som man nu engang har lyst til…

Religion er altså fascinerende… især de ord og dogmer som den hviler på :slight_smile:

En lille tanke fra Epicuros :wink: