Svingende vægt senior kat

Hejsa

Oplever I også svingende vægt om sommeren hos jeres senior katte?

Duchess har lige fået laver senior blodprøve og alle værdier er fuldstændig perfekte … nyrerne lever
røde og hvide blodlegemer osv… stofskifte perfekt
Immunsystem også

Fin hjertelyd og lunger

Jeg har købt en flex Line så hun får mere snor når vi er ude og gå tur

Hun spiser som hun plejer og drikker også og fiser rundt ude i haven som er indhegnet

Hun har med virbac senior fået fuldstændig styr på noget anæmi hun havde et års tid siden og alt perfekt der også

Hun har lige fået ordnet bisser og det så fint ud også dog er hendes to hjørnetænder lidt slidte men det er fordi hun har spist mange naboer gennem tiden

Hun får simpelthen så meget ros af dyrlægerne for sine flotte værdier når hun snart bliver 11 år

6 Synes om

Fortæl gerne mere om de naboer, hun har spist :rofl: Min fantasi løber allerede amok :innocent:

3 Synes om

Hvor meget svinger hendes vægt? Kan det skyldes, at hun bare er mere ude og rører sig mere?

1 Synes om

50-100 gram

Op og ned over sommeren eller i forhold til vintervægten? Hvad vejer hun som udgangspunkt?

Hun vejer som regel 4.8 fast vægt… men her over sommeren er det blevet 4.750

Det ville jeg slet ikke tænke over :see_no_evil: Hvis det var 0,5-1 kg, så ville jeg tænke over det, men ikke 50-100 gram :slight_smile:

2 Synes om

50 - 100 gram er ikke mere end en tur på bakken vil kunne give af udslag. Det ville jeg heller ikke bekymre mig over :slight_smile:
Sugieh på 13 vejer sådan i omegnen af 5 kg fast, men det er +/- 2-300 g.
Så længe senioren virker frisk og tilpas, så no problemo :wink:

1 Synes om

Begge mine seniorer (8 år og 15 år) er 100% vægtstabile. De kan godt svinge med 50/100 gram over et døgn, men det tænker jeg er f.eks før/efter mad eller en tur på bakken. Men med min gamle tykkemis oplevede jeg at han var mere aktiv om sommeren og derfor var vægten et kg lavere der (han vejede 11kg og var også stor selv uden fedtet)

Mange tak for svar tykkemissen :blush:

Duchess er en slank og lille kat og har altid været det