Syg kattekilling

HJÆLP… Håber der er nogen der kan hjælpe med et godt svar.
Jeg har killinger på 9 uger og de er alle sunde og raske - troede jeg! Igår da jeg kom hjem om aftenen lå den ene killing på ryggen/siden og gav nogle spjæt (jeg vil sige at det måske lignede epileptiske spjæt).
Jeg tog hende op og nussede hende - men kunne slet ikke komme i kontakt med hende og hendes ben var helt stive og så savlede og skummede hun meget ud af munden.

Efter 10 min var det væk og hun blev “slap” i ledene igen. Vi er selvfølgelig meget obs på hende.

I morges kunne jeg se at hun havde masser af stiv hår på hele brystet, så tror måske at hun har haft et anfald igen…

Hvad tror i det kunne være?

Vores dyrlæge er et fjols og de kan aldrig finde ud af hvad der er i vejen med dyrene, så derfor har jeg ikke været ved dyrlægen endnu (jeg ved at jeg får det sædvanlige svar: Lad der gå noget tid, og se om det ikke bliver bedre)

Kan I hjælpe?:ked:

jeg er sikker på at der nok kommer nogle der ka hjælpe.
har du evt mulighed for at kontakte en anden dyrlæge i området.
hvis du evt skriver hvorfra i landet du kommer fra, ku det være der var en venlig sjæl herinde fra der ville tage ud til dig og kigge på killingen.
her er nemlig masser af søde og hjælpsomme folk som bare har styr på kattesygdomme og killinger.

MEN det bedste er helt klart en dyrlæge, han ka med det samme stille en diagnose

Jeg ved desværre ikke lige hvad det kan være :frowning: men hvis din dyrlæge er et fjols, bør du altså finde en anden…

Ved det godt, har også en anden dyrlæge jeg bruger når der skal dyrlæge til (hvilket der nok skal i dette tilfælde - jeg skal bare lige have fri fra arbejde først - men der er 40 km til ham, så det er jo også lidt af en køretur.)

Jeg bor på Djursland i Holbæk, nær Allingåbro.

nu ved jeg ikke hvor du bor, men ring rundt og find en anden dyrlæge med det samme :slight_smile: for den killing skal diagnosticeres med det samme

Synes godt det kan lyde som noget epileptisk. Problemet er, at det er utrolig svært at diagnosticere - også for en dygtig dyrlæge.
Det bedste du kan gøre, er at filme det næste gang killingen får et anfald - så kan en dygtig dyrlæge diagnosticere ud fra det.
Det har jeg i hvert fald set min egen dyrlæge gøre :slight_smile:

Hvis det nu er noget andet, f.eks noget den har spist som den ikke kan tåle, så vil du nok fortryde at du ikke tog den til dyrlægen i tide. Så jeg er glad for at høre at du vil køre til en i eftermiddag.

du har nu dyrlæger tættere på.

der er birkehøj i nimtofte og blankhøj i auning

de 2 steder er da lige om hjørnet:p

Johnny… Ja men dem kender jeg ikke, så har det bedst med Vorup Dyrhospital! Han kan bestemt anbefales - ville bare ønske at han boede lidt tættere på…