Min venindes staldkat fik killinger i søndags…
Mormis er meeget petit, alt for tynd, og har desuden hele vinteren været uden pels på ca. halvdelen af kroppen…
Efter hun har fået killingerne er hun blevet MEGET snaksaglig, og virker bare til at passe SÅ godt på dem! Hun lyder som en borremaskine, bare man kigger på hende og mens hun ligger med de små.
Hun er vant til at få noget dlg-kattefoder, eller lign. Ved ikke hvad det hedder, men er ikke i tvivl om kvaliteten (). Af og til lidt dåsemad og rester fra huset.
Hun har lige fået ormekur og loppekur, og min veninde har købt Hill’s killingefoder til hende, som hun spiser masser af. Killingerne har hun vist også købt ormekur til (ved ikke lige hvordan det fungerer, men hun forhørte sig hos dyrlægen).
Jeg har IKKE forstand på mormissere og killinger, men VED bare af erfaring, at chancen for, at alle killinger kommer til at overleve det her er minimal…
Min veninde ved godt, at vi er af forskellig opfattelse ift. kattehold…
HVAD kan jeg gøre, for at hjælpe? Tænker mest på foder… og på hvad hun evt. kan fejle pga. pelstabet? Det ligner, at det er begyndt at være på retur…pelsen altså.
Har mest af alt lyst til at kidnappe hele familien hjem til mig selv…og så levere tilbage om nogle måneder, hvor de alle er fikset, vacc. osv
Udover at være sølle at se på, virker mormis overraskende frisk og meget, meget kælen og, som sagt, god ved killingerne, som ser så fine og sunde og raske ud (to dage gamle).
Min plan er holde lidt øje med dem (svært at lade være )…og køre i Aldi efter Lux til mutti imorgen…
Andre gode forslag? (vil hellere hjælpe lidt, end jeg vil ignorere det…)